microsoft-surface-duo-hinge-closeup

تغییر رویکرد مایکروسافت در طراحی سرفیس Duo 3؛ احتمال استفاده از نمایشگر تاشو یک‌پارچه

تغییر رویکرد مایکروسافت در طراحی سرفیس Duo 3؛ احتمال استفاده از نمایشگر تاشو یک‌پارچه

پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً تصمیم دارد در سرفیس Duo 3 به‌جای دو‌ نمایشگر مجزا از صفحه‌نمایش تاشو شبیه سری گلکسی زدفولد سامسونگ استفاده کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|حضور جنجالی مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند با سری سرفیس Duo همچنان ادامه دارد؛ محصولی که از دو صفحه‌نمایش مجزا بهره می‌برد و سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند. البته تمرکز این شرکت در دستگاه مذکور، روی نرم‌افزارها و سرویس‌های بومی آن است. این محصول تجربه‌ای متفاوت از کار با گوشی‌های هوشمند اندرویدی را ارائه می‌دهد و درواقع یک گوشی خاصی است. اولین مدل Duo با مشکلاتی همراه بود اما دومین نسل با رفع نقطه‌ضعف‌های قبلی و همان زبان طراحی نسل اول عرضه شد. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند تصمیم دارد با سرفیس Duo 3، سبک طراحی این محصول را به‌طور کامل تغییر دهد.
برخی گزارش‌های اخیر نشان می‌دهدن سرفیس Duo 3 تا سال ۲۰۲۳ رونمایی نخواهد شد.
اگرچه سرفیس Duo 3 هنوز معرفی نشده، اما جزئیات مختلفی درمورد این دستگاه دردسترس قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، این محصول در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و پتنت‌های اخیر مایکروسافت آن نشان می‌دهند احتمالاً شاهد تغییرات چشم‌گیری در طراحی آن خواهیم بود. به‌نظر می‌رسد این شرکت در درخواست حق‌اختراع جدید خود از رویکرد کنونی یعنی استفاده از دو نمایشگر مجزا به استفاده از یک صفحه‌نمایش تاشو شبیه گلکسی زدفولد سامسونگ روی آورده است.
سرفیس Duo 3 مایکروسافت، یک تاشو تمام عیار خواهد بود

پتنت جدید مایکروسافت

حاوی توضیحاتی درمورد دستگاهی با نمایشگر تاشو است و ظاهراً تمرکز این شرکت، روی صفحه‌نمایش تاشو آن است. شاید طراحی موردنظر این شرکت در نسل بعدی سرفیس Duo اعمال شود. سازنده‌ی ویندوز احتمالاً زمان کافی برای تبدیل این پتنت به محصولی واقعی را دراختیار داشته است، زیرا تاریخ تشکیل پرونده‌ی این حق‌اختراع، به سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد درحالی‌که اوایل سال ۲۰۲۲ منتشر شده است.
درحال‌حاضر سری سرفیس Duo مایکروسافت روی طراحی با دو نمایشگر مجزا تمرکز دارند و این یعنی دستگاه مذکور واقعاً از دو صفحه‌نمایش که با لولایی باریک از یکدیگر جدا می‌شوند بهره می‌برد. اگرچه این دو پنل کاملاً‌ً متصل نیستند اما با یکدیگر تعامل دارند و می‌توان المان‌های رابط کاربری را بین آن‌ها جابه‌جا کرد. به‌هرحال غول نرم‌افزاری اهل ردموند قصد دارد گام را فراتر گذاشته و محصولی با طراحی کاملاً جدید عرضه کند. به‌نظر می‌رسد این شرکت دیگر تمایلی به ادامه‌ی استفاده از سبک طراحی کنونی سرفیس Duo ندارد و درواقع نسل بعدی این محصول می‌تواند یک گوشی تاشو تمام‌عیار باشد.
پتنت جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که مدل بعدی سرفیس Duo احتمالاً با بهره‌گرفتن از نمایشگر یک‌تکه‌ی تاشو می‌تواند بین حالت گوشی و تبلت جابه‌جا شود. پنل تاشو این دستگاه در بخش داخلی آن تعبیه خواهد شد.
به‌هرحال نمی‌توان با اطمینان کامل درمورد اطلاعات ارائه‌شده در این گزارش صحبت کرد زیرا ثبت یک پتنت همیشه به تولید محصول واقعی ختم نمی‌شود. درهرصورت امکان دارد این گواهی حق‌اختراع نشان‌دهنده‌ی مسیر روشن مایکروسافت برای آینده‌ی گوشی‌های تاشو سری Duo باشد و شاید تغییرات اشاره‌شده در نسل بعدی این محصول یعنی سرفیس Duo 3 یا حتی Duo 4 اعمال شود. نکته‌ی مهم این است که سازنده‌ی ویندوز قصد رها کردن بازار محصولات تاشو را ندارد

World of Words

منبع: microsoft

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *