tesla and bitcoin

تسلا حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد

تسلا حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد

مستندات مربوط به پرونده جدیدی از تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) نشان می‌دهد این شرکت خودروساز رقمی حدود 1.99 میلیارد دلار بیت کوین هولد کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اوایل سال 2021، تسلا در حدود 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود. بهمن ماه سال 99، تسلا از پذیرش بیت کوین برای خرید خودروهای خود خبر داد و در عرض 24 ساعت قیمت این رمز ارز محبوب رشد چشمگیری را تجربه کرد. اما این وضعیت چندان دوام نیاورد و اردیبهشت ماه 1400 ورق برگشت.
تسلا اعلام کرد که به دلیل مسائل زیست محیطی در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و پذیرش بیت کوین را متوقف کرد. در واقع اردیبهشت ماه امسال تسلا خرید خودرو با بیت کوین را متوقف کرد. اما این تصمیم هم عمر چندان طولانی نداشت و بار دیگر تسلا تصمیم گرفت برای برخی وسایل نقلیه خود رمز ارزها را مورد توجه قرار دهد و روی خوش به بازار کریپتو نشان داد.
زمانی که تسلا خرید خودرو با استفاده از بیت کوین را به حالت تعلیق درآورد، علت آن را نگرانی در مورد مصرف سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین مطرح کرد و به‌ویژه به زغال‌سنگ نیز اشاره کرد که بدترین نوع انتشار را در بین سوخت‌ها دارد.

تصمیم تسلا در مورد بیت کوین

تابستان سال گذشته میلادی، ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت اعلام کرد با مشاهده بهبود ترکیب انرژی استخراج بیت کوین، مجددا پشتیبانی از پرداخت از طریق بیت کوین را از سر خواهد گرفت. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، ولی جالب اینجاست که تسلا دارایی‌های دیجیتالی بیت کوین خود را محفوظ نگه داشته و آخرین پرونده SEC نشان می‌دهد رقم بیت‌ کوین‌های این شرکت حدودا معادل 1.99 میلیارد دلار است.

stops Bitcoin payments
این شرکت خودروساز تایید کرده که با ارزش فعلی و پس از فروش بخشی از سهام خود، اکنون حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین دارد. در بخشی از پرونده مربوطه به این نکته اشاره شده است:
طی یک سال گذشته منتهی به 31 دسامبر 2021، رقمی در حدود 1.50 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کردیم. در همین بازه زمانی، 101 میلیون دلار به دلیل کاهش ارزش این رمز ارز متحمل شدیم. همچنین از طریق فروش بخشی از دارایی‌های خود به سود حدود 128 میلیون دلاری در مارس 2021 دست یافتیم.

توییت جنجالی

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا با انتشار توییت جنجالی، از توقف امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین خبر داد. وی این تصمیم را به دلیل نگرانی در مورد آسیب‌های زیست محیطی گرفته است.
بلافاصله پس از انتشار توییت ایلان ماسک، قیمت بیت کوین با افت حدود ۱۰ درصد روبرو شد که بسیاری از تحلیلگران این ریزش را به توییت وی نسبت می‌دهند. اکنون و در زمان نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین طی یک روز گذشته (تایم فریم ۲۴ ساعته) با افت ۱۲.۲۴ درصدی روبرو است.
روز چهارم فروردین‌ماه یعنی ۴۹ روز قبل، ایلان ماسک نظر دیگری داشت و مشخص بود به بیت کوین توجه می‌‌کند. کمتر از دو ماه قبل تسلا از امکان خرید خودروهای این شرکت با رمز ارز محبوب بیت کوین خبر داد. اما اکنون ورق برگشته، ایلان ماسک نظرش تغییر کرده است و می‌گوید نگران محیط زیست است.

World of Words

منبع: gizmochina


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *