با وجود مخالفتهای برند آمازون و برند فلیپ کارت، دادگاه عالی هند دستور داد تا تحقیق آنتی تراست در این شرکتها انجام شود.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به نقل از رویترز، چند روز پیش دادگاهی عالی در هند رأی داد تحقیقات آنتی تراست درباره برند آمازون و برند فلیپ کارت (زیرمجموعه شرکت وال مارت) باید انجام شود.
این رویداد ضربه بزرگی به دو شرکت بزرگ تجارت آنلاین در هند به حساب میآید. کمیسیون رقابت هند (CCI) سال گذشته دستور داد تحقیقاتی درباره شیوههای عملکرد این دو پلتفرم فروش آنلاین انجام شود. این شرکتها هرگونه اقدام اشتباهی را انکار کردند و کارزاری قانونی در دادگاه هند را برای انجام نشدن این تحقیق آغاز کردند. آنها ادعا میکردند کمیسیون رقابت هند شواهد و مدارک کافی برای پیگیری پرونده خود ندارد.
اما دادگاه عالی با حضور ۳ قاضی اعلام کرد شرکتهایی مانند برند آمازون و برند فلیپ کارت خود باید داوطلب انجام چنین تحقیقاتی شوند.
او در این باره گفت: ما انتظار داریم شرکتهایی مانند برند آمازون و برند فلیپ کارت خود برای انجام تحقیقات و شفاف سازی داوطلب شوند. شما (برند آمازون و برند فلیپ کارت) باید از این دستور اطاعت کنید و تحقیقاتی در این زمینه باید انجام شود.
تحت این شکایت دو شرکت با اتهامهای عرضه اختصاصی موبایل، ترویج فروشندگانی خاص در وب سایتهایشان و روشهای ارائه تخفیف روی کالاها که رقابت را از بین میبرد، روبرو هستند.
هم اکنون برند آمازون و برند فلیپ کارت شرکتهای برتر بازار خرده فروشی آنلاین هند هستند و پیشبینی میشود ارزش آنها تا ۲۰۲۶ میلادی به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
World of Words
منبع: خبرگزاری مهر