im-532087

با بسته شدن قرارداد ایلان ماسک و توییتر، قیمت دوج کوین رشد انفجاری تجربه کرد

با بسته شدن قرارداد ایلان ماسک و توییتر، قیمت دوج کوین رشد انفجاری تجربه کرد

قیمت دوج کوین در روزهای اخیر با بسته شدن قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر، به شکل قابل توجهی رشد کرده. این نخستین باری نیست که ماسک روی قیمت دوج کوین اثر می‌گذارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|براساس گزارش رویترز، روند افزایش قیمت دوج کوین از هفته‌ی گذشته شروع شده و تا به این لحظه به نظر می‌رسد ارزش این رمزارز بیش از ۷۰ درصد بالا رفته است. شماری از کارشناسان، بالا رفتن قیمت دوج کوین را به بسته شدن قرارداد بین ایلان ماسک و توییتر نسبت می‌دهند.
چند روز قبل از بسته شدن قرارداد و در شرایطی که اولین نشانه‌ها از توافق نهایی ماسک و توییتر دیده می‌شد، روند افزایش قیمت دوج کوین شروع شده بود.
ایلان ماسک که اکنون رهبری چند شرکت فعال در صنایع مختلف را برعهده دارد، به دفعات روی قیمت بیت کوین و دوج کوین اثر گذاشته است. تسلا اوایل سال جاری میلادی شروع‌به پذیرش بیت کوین کرد و برند عطر جدید ایلان ماسک نیز محصولاتش را ازطریق دوج کوین می‌فروشد.
بایننس، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا، ۵۰۰ میلیون دلار به ایلان ماسک کمک مالی کرده است تا توییتر را تصاحب کند. مدیرعامل بایننس گفته این شرکت در حال تشکیل تیم جدیدی است تا بررسی کند که چگونه می‌توان ازطریق کریپتو و بلاک چین به توییتر کمک کرد.
دوج کوین (DOGE) رمزارزی نظیر‌به‌نظیر (peer-to-peer) و متن‌باز است و از آن به‌عنوان آلت‌کوین (به‌معنی سکه جایگزین) یاد می‌شود. دوج کوین دسامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و تصویر سگی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) لوگو آن است.
وقتی مردم درباره‌ی رمزارز یا خرید ارز دیجیتال حرف می‌زنند، کوین‌ها (سکه‌ها) و ارزهای بسیار زیادی در بازار وجود دارد. بعضی از آن‌ها که در صدر جدول قرار دارند، شامل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و… هستند که اغلب از طریق خرید تتر قابل معامله هستند.دوج کوین (Dogecoin) با عکس سگ روی خود در جایگاه چهلم این فهرست جای گرفته است.
دسامبر ۲۰۱۳، هر بیت کوین معادل ۱،۰۸۳٫۱۴ دلار قیمت داشت و دنیا در حال جدی‌گرفتن رمزارزها بود. بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) فکر کردند که رمزارزها زیاد از حد جدی گرفته می‌شوند. آن‌ها معتقد بودند که کریپتو باید سرگرم‌کننده باشد و فقط درباره‌ی پول نباشد؛ بنابراین، کوین خودشان را ساختند.
دوج کوین چیست؟
دوج کوین رمزارزی نظیربه‌نظیر و متن‌باز محسوب می‌شود که برای سرگرمی به‌وجود آمده و پلتفرمی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پول را به‌صورت آنلاین به‌راحتی انتقال دهند. اسم آن از مِم اینترنتی (ایده‌هایی که با اینترنت مشهور می‌شوند) دوج (doge) گرفته شده است. ارزش دوج به‌آرامی رشد کرده و بین هزاران کاربر محبوب شده است و به‌عنوان ارزی در جامعه‌های اینترنتی استفاده می‎‌شود.
درحالی‌که دوج فقط به‌عنوان جوک ساخته شد، بلاک‌‎چین دوج‎‌کوین هنوز مهم است. تکنولوژی زیربنایی آن از لایت‌کوین (Litecoin) ریشه گرفته است. ویژگی‌های مهم دوج کوین الگوریتم اسکریپت (Scrypt) و عرضه‌ی نامحدود است.

World of words

منبع: reuters

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *