اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها-برند پوما

دردسر کیت‌های جدید برند پوما: نشان باشگاه کو؟

پیراهن‌های جدیدی که برند پوما برای باشگاه‌ها طراحی کرده، بازیکنان را به دردسر انداخته است؛ بازیکن فنرباغچه پس از گلزنی برای تیمش قصد بوسیدن نشان باشگاه را داشت، اما هر چه گشت، پیدا نکرد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|پیراهن­های بدون نشان برند پوما پیش از این باعث نارضایتی و جنجال بین طرفداران شده بود، اما اکنون بازیکنان را نیز گیج کرده است.

سازنده پیراهن‌ها در این فصل از طرح‌های نواری برای بسیاری از تیم‌ها از جمله منچسترسیتی رونمایی کرده است. به جای نشان باشگاه روی سینه پیراهن مانند دهه‌های گذشته، برند پوما فقط نام تیمی را در آن محل درج کرده است!

 طرفداران پیش از این از طراحی لباس‌های جدید عصبانی و دلخور بودند، اما به نظر می‌رسد اکنون بازیکنان نیز دچار مشکل شده‌اند؛ در بازی فنرباغچه مقابل هلسینکی در لیگ اروپا، بازیکن فنرباغچه پس از گلزنی قصد بوسیدن نشان باشگاه را داشت اما هر چه گشت اثری از نشان روی پیراهن خود پیدا نکرد!

 تیم ترکیه‌ای در اولین بازی پلی‌آف خود گل محمد گوموشکایا ۱-۰ به پیروزی رسید، این بازیکن می‌خواست با بوسیدن نشان تیم در حضور هواداران گل خود را جشن بگیرد.

اما درحالی‌که هافبک ۲۰ ساله سعی می‌کرد نشان باشگاه را روی پیراهن خود پیدا کند، از جای خالی آن مات و مبهوت به نظر می‌رسید. گوموشکایا پیش از آنکه هم تیمی‌های خوشحالش او را در آغوش بگیرند، بدون اینکه در نهایت به موفقیتی برسد به دنبال یافتن نشان باشگاه بود.

اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها-برند پوما

با این پیراهن‌های جدید برند پوما نمی‌توانید نشان باشگاه را ببوسید!

منچسترسیتی نیز یکی از پر طرفدارترین تیم‌هایی بود که پیراهن‌های جدید نواری که برند پوما آن‌ها را مترقی می‌دانست، انتخاب کرد.

در پیراهن‌های سیتی و بسیاری از کیت‌های باشگاه‌های دیگر، نشان باشگاه هنوز روی کیت وجود دارد، اما در پارچه و در سراسر پیراهن بافته شده و تشخیص آن نسبت به جای سنتی نشان باشگاه‌ها روی قلب بازیکنان بسیار سخت‌تر شده است.

پیراهن‌های خارج از خانه تیم‌های تحت قرارداد برند پوما از جمله تیم‌های ملی سوئیس و ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ نیز طرح مشابهی داشتند، هرچند ایتالیا همچنان نشان بسیار کوچکی داشت.

برند پوما با رونمایی از این طرح برای اولین بار توضیح داد که هدف آن‌ها به چالش کشیدن طرح‌های قراردادی قبلی، نوآوری و آوردن محصولات تازه به فوتبال است.

آن‌ها در بیانیه‌ای گفتند که این لباس با تجدید نظر در تصویری که لباس‌های سنتی فوتبال ارائه می‌دادند، در رویکردی جدید با ادغام فرهنگ فوتبال و لباس‌های خیابانی، شیوه جدید از ابراز هویت باشگاه در جلوی پیراهن ایجاد می‌کند.

هواداران سیتی مخصوصا اصلا پیراهن‌های جدید این باشگاه را نپسندیده‌اند و در فضای مجازی مخالفت خود با طرح‌های جدید برند پوما را ابراز کردند.

طرفداران بوروسیا دورتموند نیز از دیدن این طرح بسیار عصبانی بودند و پس از لو رفتن یکی از این پیراهن‌ها قبل از رونمایی رسمی آنقدر عصبانی شدند و اعتراض کردند که باشگاه پیشنهاد پوما را رد کرد.

World of Words

منبع: ورزش 3


دیدگاه ها بسته شده اند.