terra luna

بلاک چین Terra 2.0 هفتم خرداد راه‌اندازی می‌شود؛ اهدای ایردراپ به مالباختگان برای جبران زیان ارز لونا

بلاک چین Terra 2.0 هفتم خرداد راه‌اندازی می‌شود؛ اهدای ایردراپ به مالباختگان برای جبران زیان ارز لونا

بلاک چین جدید Terra 2.0 قرار است در صبح روز شنبه ۷ خرداد راه‌اندازی شود و به مالباختگان لونا ایردراپ اهدا کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پروتکل بلاک چین عمومی ترا را می‌توان به‌تنهایی مسئول نوسانات عظیم بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای ماه می سال ۲۰۲۲ میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۱ شمسی) دانست که درنهایت منجر به فرورفتن کل دنیای رمزارزها در سیاه‌چاله‌ای از وحشت و ابهام شد. این بلاک چین اکنون همه‌ی اعتبار باقی‌مانده‌ی خود را روی راه‌اندازی یک بلاک چین جدید و شروع از بلوک جنسیس شرط‌بندی کرده است.
به‌گزارش wccftech، براساس اعلام کانال رسمی ترا در توییتر، اکوسیستم ترا طرح پیشنهادی ۱۶۲۳ که به‌موجب آن بازیابی اکوسیستم ازطریق ساخت بلاک چین جدید با توکن‌های متفاوت ممکن می‌شود، به‌اتفاق آراء به تصویب رسید.
بنابر تصویب این طرح پیشنهادی که رای‌گیری آن در روز پنجشنبه ۲۶ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱) نهایی شد قرار است یک بلاک چین کاملاً جدید و با شروع از بلوک Gensis بدون استیبل کوین‌های ازبین رفته مثل TerraUSD یا همان UST راه‌اندازی شود. زنجیره‌ی قدیمی نیز با نام ترا کلاسیک قرار است از توکن بومی خود با نام LUNC میزبانی کند و به‌صورت جداگانه به کار خود ادامه دهد. ازسویی دیگر، زنجیره‌ی جدید Terra نام خواهد گرفت و از LUNA به‌عنوان توکن بومی خود میزبانی خواهد کرد.
ابتدا قرار بود بلاک چین جدید در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ میلادی (۶ خرداد ۱۴۰۱) راه‌اندازی شود؛ اما توییت جدید حساب رسمی ترا در توییتر با انتشار اطلاعیه‌ای جدید اعلام کرد که راه‌اندازی بلاک چین ترا 2.0 به روز شنبه ۲۸ می ۲۰۲۲ (۷ خرداد ۱۴۰۱) ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح به وقت ایران موکول شد.
خبر مهم‌تر این است که توکن بلاک چین جدید ترا با هدف جبران بخشی از ضرر سقوط ارز دیجیتال لونا به مالباختگان متناسب با میزان دارایی‌های پیشینشان ایردراپ اعطا خواهد کرد.
در بخش ششم از رشته توییت منتشر شده توسط حساب رسمی ترا در توییتر نوع توزیع ایردراپ را به‌صورت زیر شرح داده است:

  • ۳۵ درصد به هولدرهای LUNA قبل‌از حمله
  • ۱۰ درصد به هولدرهای UST قبل‌از حمله
  • ۱۰ درصد به هولدرهای LUNA بعداز حمله
  • ۱۰ درصد به هولدرهای UST بعداز حمله
  • ۳۰ درصد از توکن‌ها نیز در Community Pool خواهد ماند

البته پرسش درباره‌ی هدف ترا در اکوسیستم دنیای ارزهای دیجیتال بدون استیبل کوین‌های الگوریتمی بی‌جواب مانده است.
لازم به‌ذکر است، یکی از ولیدیتورهای رسمی ترا در توییتر عنوان کرده است که فرایند دریافت ایردراپ به‌صورت ناگهانی نیست و هیچ کاربری به‌یک‌باره تمام ایردراپ‌های خود را دریافت نخواهد کرد. وی در شرح فرایند اهدای ایردراپ توضیح داد:
بدون درنظر داشتن گروه‌بندی‌ها، ۳۰ درصد از ایردراپ بلافاصله با راه‌اندازی بلوک جنسیس بلاک چین جدید (تاریخ ۲۸ می ۲۰۲۲ مصادف با ۷ خرداد ۱۴۰۱) اهدا خواهد شد و مابقی ایردراپ نیز در طی ۲ سال و به‌صورت خطی اهدا می‌شود.
ترا با تنظیم الگوریتمی عرضه‌ی UST و LUNA ارزش ۱ دلاری UST را ثابت نگاه داشت. برای مثال، اگر ارزش ارز UST زیر یک دلار می‌آمد، عرضه‌ی UST با استخراج لونا به ارزش یک دلار سوزانده می‌شد و مستلزم پرداخت کارمزد مبادله با ارز لونا می‌شد. این فرایند عرضه‌ی UST را کاهش می‌داد و امکان حفظ نرخ ثابت ارز را نیز فراهم می‌کرد.
ازسوی دیگر، اگر ارزش UST از یک دلار بیشتر می‌شد، لونا سوزانده می‌شد تا یک دلار UST ضرب شود و مستلزم پرداخت هزینه مبادله با UST شود؛ بنابراین، عرضه‌ی استیبل کوین افزایش می‌یافت و ارزش آن کاهش داده می‌شد. درواقع، پرداخت کارمزد مبادله نقش مهمی را در تأمین مالی پاداش استیکینگ ایفا می‌کرد. علاوه‌براین، ضریب تحمل کارمزد مبادله، میزان LUNA/UST لازم برای سوزاندن یا استخراج‌کردن را در هر زمان تعیین می‌کرد.
چندین هفته قبل، ترا با حمله‌ی هماهنگی (Concerted Attack) مواجه شد که به‌سرعت تبدیل به مارپیچ مرگ ابَرتورمی برای توکن بومی لونا شد و درنتیجه این حمله نتوانست نرخ ثابت یک دلاری UST را بازیابی کند. این امر درنهایت منجر به زیان‌های بزرگ برای بخش عظیمی از دارندگان لونا و UST شد.
ارز لونای ترا تا روز چهارشنبه گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است؛ اما نسبت‌به آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی که ارزش ۸۷ دلاری داشت ۹۹/۹۹۹ درصد سقوط را تجربه کرده است.

World of Words

منبع: wccftech


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *