برند یوتیوب تا چند ماه دیگر برای اجرای زنده و فیزیکی رویدادهای خود، سالنی سهطبقه با ظرفیت شش هزار نفر در هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا افتتاح خواهد کرد.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این برند معروفترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است که توسط سه کارمند پیشین پیپل در فوریه ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیتهای وبگاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.
تاریخچه
محل این شرکت در سان برونو، کالیفرنیا است. این سایت به کاربران اجازه بارگذاری، مشاهده و اشتراکگذاری ویدئو را میدهد و با استفاده از تکنولوژی ادوبی فلش ویدئو و اچتیامال۵، انواع ویدئوها مانند کلیپهای فیلم، تلویزیون و موسیقی و همچنین ویدئوهای وبلاگها، اوریجینال کوتاه و آموزشی را نمایش میدهد. این وبگاه قابلیت پشتیبانی از ویدئوهای فیلم سهبعدی و آناگلیف را دارد و با فرمتهای مختلفی از جمله فلش ویدئو سازگاری دارد. ویدئوهای این شرکت را میتوان در پلیاستیشن ۳، پلی استیشن ۴، وی و ایکسباکس لایو نیز تماشا کرد. نسخه تلفن همراه این وبگاه به صورت یک نرمافزار بر روی پلتفرم اندروید نیز در دسترس است.
رویداد مجازی
این برند ویدیویی مثل سایر بخشهای تکنولوژی در دنیا، مجبور شد به خاطر همهگیری کرونا از اوایل ۲۰۲۱ تمام رویدادهای زنده خود را بهصورت مجازی برگزار کند؛ اما تنها چهار ماه بعد و با شروع فرایند واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان، این پلتفرم ویدئویی متعلق به برند گوگل در نظر دارد رویدادهای زنده خود را بسیار باشکوهتر از گذشته برگزار کند.
سالن در هالیوود
برای این منظور، یوتیوب قرار است در زمین حدود ۳۰۰ هکتاری متعلق به هالیوود پارک واقع در کالیفرنیا، سالن بزرگ سهطبقه با ظرفیت شش هزار نفر بسازد که مخصوص اجراهای مختلفی از جمله کنسرت موسیقی و رویدادهای مخصوص این پلتفرم خواهد بود. میتوان انتظار داشت در «سالن تئاتر یوتیوب» شاهد برنامههای eSports، تولیدکنندگان محتوا و انجمن کاربران (گیمرها و ویدئو بلاگرها) یا حتی تیمهای فوتبال آمریکایی از جمله لس آنجلس رمز و لس آنجلس چارجرز باشیم که استادیوم ۷ هزار نفری آنها در همین مجتمع واقع شده است. گوگل هم میتواند از این سالن برای تبلیغ محصولات فروشگاه فیزیکی تازه افتتاحشده خود در نیویورک استفاده کند.
طبق گزارشات
به گزارش Engadget، تمام این رویدادهای زنده در یوتیوب استریم خواهند شد و کاربران سراسر دنیا میتوانند بهطور همزمان در جریان آنها قرار بگیرند.
هالیوود پارک که پیشتر پیست اتومبیلرانی بود، در حال تبدیل شدن به مجتمعی عظیم و چندمنظوره است که ۳ هزار آپارتمان، یک استادیوم ورزشی، یک هتل سیصد اتاقه و یک خردهفروشی به وسعت ۸۲ هزار متر مربع را در خود جای داده است. قرار است ساخت سالن تئاتر یوتیوب اواخر تابستان امسال به پایان برسد.
برند یوتیوب اولین پلتفرم ویدیویی نیست که قصد دارد روی صحنه رویدادهای زنده برگزار کند؛ اما در این مقیاس کاملا بیرقیب است. برند نتفلکیس، بزرگترین پلتفرم استریم فیلم دنیا، صاحب سالن سینمایی پاریس در نیویورک است و در گذشته رویدادهای زنده کمدی برگزار کرده. برند دیزنی و دیگر شرکتهای فیلمسازی هالیوودی هم برای تبلیغ فیلمهای پرسروصدای خود بهطور مرتب در رویدادهای کامیککان حاضر میشوند.
به احتمال زیاد، تولیدکنندگان قدر و بانفوذ محتوا در یوتیوب از الان برای به دست آوردن فرصتی برای برگزاری رویداد در صحنه ۵۶۶ متر مربعی این سالن بیقرار هستند.
World of Words