گلکسی - ال جی - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها

گلکسی درفروشگاه های برند ال جی

برند سامسونگ مدعی است که برنامه ال‌جی برای فروش آیفون در فروشگاه‌های LG Best Shop ناقض توافقی است که این دو برند در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر داشته‌اند. حالا سامسونگ هم از ال‌جی خواسته که گوشی های گلکسی را در فروشگاه‌های خود عرضه کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق توافق سال ۲۰۱۸، فروشگاه‌های ال‌جی صرفا باید گوشی‌های این برند و فروشگاه‌های سامسونگ صرفا گوشی‌های سامسونگ را بفروشند. این توافق برای حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط تنظیم شده بود. با این حال، برند ال‌جی به بندی از این توافق اشاره کرده که می‌گوید شرایط توافق می‌تواند در صورت وقوع تغییرات بزرگ دوباره به مذاکره گذاشته شود. این تغییر بزرگ از نظر ال‌جی خروج این شرکت از کسب و کار موبایل بوده است.

مذاکره اپل با ال جی

برند اپل در انتظار همکاری با ال‌جی است که به شرکت کره‌ای اجازه می‌دهد آیفون، آیپد و اپل واچ را در بیش از ۴۰۰ خرده‌فروشی «LG Best Shop» در سراسر کره جنوبی بفروشد.

برند ال‌جی اخیراً تجارت گوشی‌ هوشمند خود را تعطیل کرده است و به تبع آن، فضای خرده‌فروشی را که قبلاً برای بازاریابی گوشی‌هایش استفاده می‌شد، خالی گذاشته است. ظاهراً اکنون اپل در صدد استفاده از آن فضا برای فروش آیفون، آیپد و ساعت‌ هوشمند است. درحال‌حاضر فعالیت اپل در کره جنوبی بسیار ناچیز است؛ بنابراین توافق با ال‌جی برای فروش محصولات در بیش از ۴۰۰ فروشگاه راهی آسان برای گسترش حضور کوپرتینویی‌ها در این کشور است.

گلکسی - ال جی - اقیانوس آبی خبر - اخبار برندها-2

در گزارش همکاری

در این گزارش آمده است که این دو شرکت در حال مذاکره برای ایجاد بخش‌های جداگانه‌ی محصولات برند اپل در فروشگاه‌هایی هستند که مستقیماً توسط کارمندان اپل اداره می‌شوند یا به LG Best Shop اجازه می‌دهد محصولات اپل را پس از کسب حق فروش توسط ال‌جی الکترونیک به فروش برساند. گفته می‌شود دو طرف هنوز در مورد زمان آغاز مشارکت تصمیم نگرفته‌اند؛ اما برخی از کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند مدتی پس از پایان ماه جولای (تیر) طول خواهد کشید که ال‌جی به‌طور کامل از تجارت گوشی‌ هوشمند خارج شود.

انجمنی که شرایط حصول این توافق را فراهم کرده بود هم حرکت ال‌جی را زیر سوال برده اما یکی از مسئولان آن تایید کرده که با توجه به وضعیت حاضر لازم است مجددا مذاکراتی بین این دو شرکت صورت بگیرد. سامسونگ نگران است که عرضه آیفون در بیش از ۴۰۰ فروشگاه ال‌جی در سراسر کره جنوبی سهم بازار گوشی‌های هوشمند ۵G گلکسی را به خطر بیندازد.

ابرقدرت ها

اپل در حال حاضر بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های ۵G دنیاست و سامسونگ در رده چهارم قرار دارد. کوپرتینویی‌ها پاییز امسال خانواده جدید پرچمداران خود را معرفی می‌کنند و از کمی قبل‌تر (احتمالا اواسط مرداد) باید شاهد اجرایی شدن توافق ال‌جی و اپل باشیم.

در گزارش‌های اولیه گفته شده بود که برند ال‌جی می‌خواهد آیفون، آیپد و اپل واچ را به فروشگاه‌های خود بیاورد. ولی حالا به نظر می‌رسد که این توافق به فروش آیفون محدود شده است. از سوی دیگر، سامسونگ در تلاش است تا از طریق سه اپراتور بزرگ کره (از جمله +LG U) ال‌جی را تحت فشار قرار دهد تا گوشی های گلکسی هم در فروشگاه‌های Best Shop عرضه شوند.

البته این اقدام ممکن است از داخل خود سامسونگ هم با مخالفت‌هایی روبرو شود، چون عرضه موبایل‌های گلکسی در فروشگاه‌های ال‌جی می‌تواند سهم فروش فروشگاه‌های سامسونگ را کاهش دهد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.