برند یونایتد-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

شرکت «یونایتد» برای اولین بار در جهان یک هواپیمای مسافربری را با سوخت کاملاً پایدار به پرواز درآورد

شرکت «یونایتد» برای اولین بار در جهان یک هواپیمای مسافربری را با سوخت کاملاً پایدار به پرواز درآورد

شرکت هواپیمایی یونایتد، با انجام اولین پرواز مسافربری جهان با استفاده از سوخت ۱۰۰ درصد پایدار، در صنعت هوانوردی تاریخ‌ساز شد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این هواپیما از فرودگاه بین‌المللی «اوهر» در شیکاگو بلند شد و با بیش از ۱۰۰ مسافر به سمت فرودگاه ملی «ریگان» در واشنگتن حرکت کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا United Airlines در سال 1926 تأسیس شد این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی دنیا می‌باشد و دارای بیش از 707 هواپیمای مسافربری و باربری است. شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا United Airlines دارای 9 فرودگاه اصلی در کشورهای گوام – ژاپن و آمریکا است.

شرکت هواپیمایی یونایتد آمریکا United Airlines در حال حاضر به بیش از 375 مقصد مختلف در قاره‌های آسیا و اروپا و آمریکا و اقیانوسیه و آفریقا پروازهای مسافربری و باربری انجام می‌دهد. مهمانداران هواپیمایی یونایتد آمریکا United Airlines یکی از آموزش دیده‌ترین مهمانداران بین شرکت‌های هواپیمایی می‌باشند و به علت وجود مهماندار از ملیت‌های مختلف امکان صحبت با زبان‌های مختلف را دارند.

پاک شدن از آلودگی

یونایتد در توصیف این رخداد گفت: «صنعت هوانوردی از هرگونه آلودگی پاک می‌شود». یکی از مسافران این پرواز «اسکات کربی»، مدیرعامل یونایتد بود. از جمله دیگر مسافران می‌توان به رهبران تجاری، مقامات دولتی، اعضای رسانه‌ها، اعضای سازمان‌های غیردولتی و مدیران شرکت‌های شریک از جمله «بویینگ» و «ورلد انرژی» اشاره کرد.

هواپیمای مورد استفاده یک یونایتد ۷۳۷ مکس ۸ مدل جدید بود. یونایتد گفت: «در حال حاضر خطوط هوایی تنها مجاز به استفاده از حداکثر ۵۰ درصد سوخت پایدار در پروازهای خود هستند. سوخت پایدار یا SAF مورد استفاده در پرواز امروز، قرار است مورد استفاده تمام ناوگان هواپیماهای این خطوط قرار بگیرد.»

هواپیمای یونایتد-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

۱۰۰ درصد پایدار

یونایتد چندی پیش مجوز استفاده از یک موتور با سوخت ۱۰۰ درصد پایدار را دریافت کرد. این در حالی است که موتور دیگر از سوخت معمولی جت استفاده می‌کند. هدف از این کار اثبات این موضوع است که هیچ تفاوتی میان عملیات‌هایی که با این دو نوع سوخت انجام می‌شود، وجود ندارد. پس باید زمینه را برای استفاده از سوخت SAF که با محیط زیست تطبیق بیشتری دارد و فاقد آلودگی است، فراهم کرد.

به گفته شرکت یونایتد، هواپیما ۹۸۵ کیلومتر پرواز کرد و موتوری که از سوخت پایدار برای پرواز استفاده می‌کرد، حدود ۷۵ درصد کمتر از یک پرواز با سوخت جت معمولی، دی‌اکسید کربن منتشر کرد.

کربن‌زدایی

کربی در این باره گفت: «پرواز امروز SAF نه تنها نقطه عطف مهمی برای تلاش در زمینه کربن‌زدایی در صنعت هوانوردی محسوب می‌شود، بلکه وقتی با افزایش تعهدات برای تولید و خرید سوخت‌های جایگزین همراه شود، تأثیر شگرفی در این زمینه خواهد داشت. با به‌کارگیری این موارد می‌توانیم بر بزرگ‌ترین چالش قرن یعنی تولید دی‌اکسید کربن غلبه کنیم».

World of Words

منبع: cnet


دیدگاه ها بسته شده اند.