اپرا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند اوپرا، موتور بازی‌سازی GameMaker را خرید

اپرا که یکی برندهای قدیمی در میان مرورگرها محسوب می شود، نسبت به خرید GameMaker اقدام کرد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | اُپرا یک مرورگر وب رایگان و متن‌بسته با دارا بودن حدود دو درصد کاربران اینترنت است که شرکت نرم‌افزاری اپرا آن را توسعه داده‌است.

این مرورگر برای کاربری‌های همگانی اینترنت نظیر نمایش وبسایت‌ها، دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی، مدیریت ارتباطات، گفتگوی برخط آی‌آرسی، بارگذاری از طریق پروتکل بیت‌تورنت و خواندن فیدهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپرا برای کاربرد بر روی رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به‌طور رایگان عرضه می‌گردد.

اجزای اصلی برند اپرا عبارتند از مرور بر پایه‌ها تب‌ها، امکانات کوچک و بزرگنمایی صفحات، تنوع اشکال نشانگر موس و یک بخش مدیریت بارگذاری یکپارچه‌است.

از نظر امنیتی اپرا دارای یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و برنامه‌های موسوم به بدافزار (Malware) مثل کرم‌ها یا اسب‌های تروای رایانه‌ای است، همچنین دارای توانایی حفظ امنیت در هنگام مرور وبسایت‌ها و حذف اطلاعات شخصی همچون کوکی اچ‌تی‌تی‌پی‌ها است.

game maker studio اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

game maker studio اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

بازار داغ همیشگی

برند اپرا بازار قدرتمندتری در زمینه دستگاه‌های سیار مثل تلفن‌های همراه، تلفن‌های هوشمند و دستیار دیجیتال شخصی در اختیار دارد. اپرا برای دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل سیمبین یا ویندوز موبایل قابل استفاده‌است.

نزدیک به ۴۰ میلیون دستگاه تلفن همراه دارای نرم‌افزار اپرا هستند. همچنین اپرا تنها مرورگر قابل استفاده بر روی کنسول‌های بازی نینتندو دی‌اس و وی محسوب می‌گردد. اپرا در برخی از کشورها مانند اوکراین محبوب‌ترین مرورگر وب شناخته شده‌است.

روند غیرمعمول

اینکه شرکتی فعال در حوزه مرورگر اینترنتی یک شرکت بازی‌سازی را بخرد، رایج نیست؛ اما این کاری است که دقیقا اپرا با خرید YoYo Games انجام داد. این شرکت بازی‌سازی را بیشتر به ‌واسطه‌ی ساخت موتور بازی‌سازی GameMaker Studio 2 می‌شناسیم.

spelunky اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

spelunky اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

Game Maker Studio 2 بیشتر در بین بازی‌سازان تازه‌کار محبوب است که از دانش برنامه‌نویسی کمی برخوردار هستند. این موتور بازی‌سازی به‌خوبی با آیتم‌های دوبعدی کار می‌کند و رابط کاربری آن Drag and Drop است. حتی زبان برنامه‌نویسی خاصی برای Game Maker Studio 2 در نظر گرفته شده که می‌توان با آن بازی‌های کمی پیشرفته تولید کرد.

موتور بازی‌سازی گیم میکر استودیو ۲ از بیشتر پلتفرم‌های رایج مانند کامپیوتر شخصی، گوشی‌ هوشمند و حتی نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند. یک سری از بازی‌های مستقل معروف با این موتور ساخته شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به Spelunky و Hotline Miami اشاره کرد.

برنامه ریزی آینده

به گزارش Engadget، اوپرا این شرکت را به یک دلیل خریده است و آن هم چیزی نیست به جز Opera GX، اوپرا جی‌ایکس یک مرورگر مخصوص بازی است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این مرورگر ابزار ویژه‌ای که دارد که می‌توان به‌واسطه آن مصرف پهنای باند را مشخص کرد و حتی تشخیص داد کدام تب از منابع CPU و RAM بیشتر استفاده می‌کند.

اوپرا بخش جدید به نام اوپرا گیمینگ تأسیس کرده است که با اوپرا جی‌ایکس و تیم گیم میگر ترکیب می‌شود.

برند اوپرا اعلام کرده است که همچنان به توسعه اوپرا جی‌ایکس و گیم‌ میکر ادامه می‌دهد تا بتواند این سرویس‌ها را راحت‌تر در اختیار کاربران تازه‌کار قرار بدهد و همچنین قصد دارد گیم میکر را به یک موتور بازی‌سازی قدرتمند در حوزه ساخت بازی‌ ۲D تبدیل کند که بتوان از آن استفاده‌ تجاری بیشتری کرد.

 

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *