کنسول های نسل نهم اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-min

مدیرعامل AMD از فروش بالای کنسول های نسل نهمی می‌گوید

مدیرعامل برند ای ام دی می‌گوید: او و اعضای تیمش از فروش کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و سری اس هیجان‌زده شده‌اند. 

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | برند ای‌ام‌دی در سال ۱۹۶۹ در کالیفرنیا با رویکرد تولید انواع نیمه رساناها از جمله انواع آی‌سی یا مدارات مجتمع و به‌تازگی انواع سی‌پی‌یو توسط جری ساندرز و همکارانش با سرمایه اولیه یکصد هزار دلار پایه‌گذاری شد. در سال ۱۹۷۰ اولین محصول این شرکت یک ماشین حساب بود. سال ۱۹۸۲ برای ای‌ام‌دی یک نقطه عطف بود چرا که در این سال این شرکت توانست به عنوان دومین سازنده میکروپروسسور با شرکت مادر تخصصی آی‌بی‌ام قرار داد منعقد کند و در سال ۱۹۸۴ به عنوان یکی از یکصد شرکت برتر در آمریکا شناخته شد و در حال حاضر AMD به عنوان اولین سازنده بزرگ ریزتراشه در دنیا شناخته می‌شود.

لیزا سو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

لیزا سو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مصاحبه مدیرعامل

دکتر لیزا سو، مدیرعامل ای ام دی (AMD)، به‌تازگی و پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در CES 2021 و رونمایی از پردازنده‌های کلاس لپ تاپ رایزن ۵۰۰۰، در جلسه‌ی پرسش‌و‌پاسخ آنلاین با شماری از روزنامه‌نگارهای منتخب شرکت کرده است.

براساس گزارش Wccftech متن مصاحبه‌ی لیزا سو با روزنامه‌نگاران امروز روی VentureBeat منتشر شد. در این مصاحبه درباره‌ی موضوعات مختلفی بحث شد که یکی از آن‌ها، عرضه‌ی کنسول‌های بازی نسل نهمی بود.

کنسول های نسل نهم اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

کنسول های نسل نهم اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

به روزرسانی

ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن ۵ مجهز به پردازنده‌ی ای ام دی هستند. لیزا سو می‌گوید ای ام دی به‌طور کلی از عملکرد کنسول‌های نسل نهمی در بازار هیجان‌زده شده است و تقاضا برای کنسول‌ بازی بیشتر از حد انتظار ای ام دی بوده.

براساس آنچه لیزا سو از برند های سونی و مایکروسافت شنیده است، کنسول‌های نسل جدید فروش بسیار زیادی دارند. او به سختی‌های تولید سه کنسول نسل جدید اشاره می‌کند و می‌گوید وقتی به تمام ماجرا نگاه کنید و این موضوع را در نظر بگیرید که قطعات بسیار زیادی باید به‌منظور تولید PS5 و XBSX و XBSS سرهم می‌شدند، به این نتیجه می‌رسید که کنسول‌ها به‌طور کلی عملکرد بسیار خوبی بر جای گذاشته‌اند.

لیزا سو می‌گوید ای ام دی در تلاش است ظرفیت تولید پردازنده‌های مخصوص کنسول‌ را افزایش بدهد تا عرضه به سطح تقاضا برسد. مدیرعامل ای ام دی از خشنودی خود از همکاری با سونی و مایکروسافت خبر می‌دهد و می‌گوید این دو شرکت به‌نوعی استراتژی متفاوت دارند؛ اما تیم قرمز توانسته است با هر دوی آن‌ها همکاری مؤثری داشته باشد.

سال ۲۰۲۱

گفته‌های لیزا سو حقیقت دارد و براساس آمار رسمی، کنسول‌های PlayStation 5 و Xbox Series X (و سری اس) رکوردهایی در زمینه‌ی فروش بر جای گذاشته‌اند. عوامل متعددی دست‌به‌دست هم دادند و باعث شدند در بازار شاهد کمبود شدید کنسول‌های نسل جدید باشیم؛ اما وضعیت بازار کنسول بازی در حد و اندازه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک وخیم نیست. در بازارِ کارت‌ گرافیک عموما مدل‌های جدید AMD و انویدیا یافت نمی‌شوند و ‌هنگام عرضه‌ی مدل‌های جدید، دلالان وارد کار می‌شوند تا قیمت به‌شدت بالا برود. مدیران عامل ای ام دی و انویدیا گفته‌اند شرایط فعلی قرار نیست در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بهبود پیدا کند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.