اسپیس ایکس که معمولا سخت افزار راکت و ماهوارههای خود را در داخل مجموعه عظیمش توسعه میدهد یا این کار را به پیمانکاران میسپارد، در تصمیمی نادر قراردادی برای خرید استارتاپ ماهوارهای کوچک برند Swarm Technologies با حدود ۳۰ نفر کارمند و شبکهای با ۱۲۰ ماهواره کوچک منعقد کرده است.
🌊 اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | طرفین معامله در تاریخ ۲۵ تیرماه در مورد این واگذاری به توافق اولیه رسیدند و قراردادی بین آنها امضا شد. براساس مستندات مربوط به نقل و انتقال این استارتاپ در کمیسیون ارتباطات فدرال، قرار است مالکیت استارتاپ برند Swarm در تاریخ ۶ آبان ماه به اسپیس ایکس منتقل شود و از آن پس برند Swarm به عنوان زیرمجموعه اسپیس ایکس به کار خود ادامه دهد.
معمولا برند اسپیس ایکس چنین قراردادهایی نمیبندد و معلوم نیست چرا تصمیم گرفته چنین معاملهای را انجام دهد و چگونه فضایی برای فعالیت استارتاپ کوچکی مانند برند Swarm در برند اسپیس ایکس ایجاد شده است. سخنگوی برند Swarm از اظهارنظر در مورد این قرارداد خودداری کرده و از برند اسپیس ایکس نیز درخواست کرده در این مورد اظهارنظر نکند.
استارتاپ برند Swarm در پرونده FCC به این موضوع اشاره کرده که این معامله نشان میدهد شرکتها میتوانند برای ارائه خدمات ماهوارهای نوآورانه به صورت مشارکتی با یکدیگر وارد عمل شوند و خدمات بهتری را ارائه دهند.
همچنین این استارتاپ به این موضوع اشاره کرده که برند اسپیس ایکس نیز میتواند با دسترسی به اطلاعات این شرکت که در مالکیت معنوی آنها قرار داد، از تخصص تیم برند Swarm بهره ببرد و این همکاری برای هر دو طرف مفید خواهد بود. این احتمال وجود دارد که برند اسپیس ایکس از مهارتهای تیم برند Swarm برای ماموریتهای فضایی حامل ماهوارههای کوچک استفاده کند تا حضور قدرتمندتری در این بخش از بازار داشته باشد.
باید دید حاصل این همکاری به کجا ختم خواهد شد و این استارتاپ میتواند واقعا خدماتی نوآورانه ارائه دهد و آیا برند اسپیس ایکس ممکن است در آینده چنین قراردادهایی را با سایر شرکتها و استارتاپها منعقد کند یا خیر.
World of Words
منبع: دیجیاتو