سامسونگ-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

احتمال اعتصاب کارگران سامسونگ برای اولین بار در 50 سال گذشته

احتمال اعتصاب کارگران سامسونگ برای اولین بار در 50 سال گذشته

مذاکرات سامسونگ الکترونیکس با اتحادیه‌های کارگری درباره دستمزد کارکنان به نتیجه نرسیده که با این وجود، غول فناوری کره‌ای ممکن است با اولین اعتصاب کارگری خود در 50 سال گذشته روبرو شود.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پس از ماه‌ها مذاکرات متوالی، نمایندگان اتحادیه کارگری درخواست داوری خود را به کمیسیون ملی روابط کار کره جنوبی ارسال کردند که یک آژانس دولتی زیر نظر وزارت کار است. با این وجود، سامسونگ اکنون 10 روز فرصت دارد تا به توافق نهایی با این اتحادیه دست پیدا کند. اگر به هر دلیلی توافق بین آن دو صورت نگیرد، کارکنان سامسونگ احتمالا دست به اعتصاب بزنند و کار خود در بسیاری از بخش‌ها، مانند بخش تراشه‌های نیمه‌هادی و لوازم برقی را متوقف کنند.

اولین اعتصاب کارگران سامسونگ پس از 50 سال؟

اتحادیه ملی کارگران سامسونگ الکترونیک (NSELU) در بیانیه‌ای اعلام کرد:
اگرچه اتحادیه تاکنون 15 دور مذاکره با سامسونگ را پشت سر گذاشته است، اما مدیریت به طور یک طرفه پیشرفت مذاکرات را به روشی فریبکارانه به تعویق انداخته است.
NSELU در حال حاضر 4500 عضو دارد و مذاکرات بین آن و سامسونگ در ماه اکتبر آغاز شده است. اولین مذاکرات آن‌ها درباره افزایش دستمزد کارکنان، غرامت مربوط به کووید-19 و گزینه‌های مربوط به مرخصی ویژه بودند که هیچ کدام از آن‌ها مورد توجه قرار نگرفته‌اند.
سامسونگ در ماه مارس در پیش‌نویس توافقنامه‌ای، افزایش دستمزد تا 7.5 درصد که شامل افزایش 4.5 درصدی حقوق اولیه کارکنان می‌شد را پیشنهاد کرده بود اما در آن درخواست‌های اتحادیه‌های کارگری نادیده گرفته شده بودند.
در نهایت، می‌توان ادعا کرد که شرکت کره‌ای احتمالا شرایط سختی را در پیش خواهد داشت که ممکن است روی کسب‌وکار آن‌ها در آینده تاثیرگذار باشد. کمبود نیمه‌رساناها تاکنون نیز تاثیر زیادی روی محصولات آن‌ها داشته است. به عنوان مثال می‌توان به عرضه سری گلکسی S22 اشاره کرد که گفته می‌شود احتمالا به خاطر مشکلات زنجیره تامین به تعویق می‌افتد.

World of Words

منبع: gizmochina


 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *