اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها- برند htc

داستان نابودی برند HTC

داستان شکست برند HTC از آن قبیل داستان‌هایی است که دانستش برای هر مدیر بلند و بالایی، لازم است. کمپانی معروفی که به کمک گوگل اولین گوشی اندرویدی یعنی «HTC Dream» را روانه بازار کرد تا پاسخی به آیفون کوپرتونشین‌ها داده باشد. اما موفقیت این شرکت محبوب چندان طول نکشید اکنون با نگاهی به بازار، اصلا نامی از HTC نمی‌بینیم.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند HTC در مقطعی حتی به پادشاه دنیای اندروید هم بدل شده بود، اما غرق شدن در پیروزی گریبان این کمپان را گرفت. همه چیز تا سال ۲۰۱۱ خوب پیش می‌رفت و HTC توانسته بود خود را به عنوان برندی مطرح در دنیا تبدیل کند و به نوعی بهترین گزینه برای علاقه‌مندان به سیستم‌عامل اندروید به شمار رود. زمانی که سامسونگ سهم بازار کمتری از رقیب تایوانی خود داشت و برند گلکسی به شهرت برند دیزایر نرسیده بود.

اقیانوس آبی خبر--اخبار برندها-برند htc

دوران طلایی

تایوانی‌ها تقریبا هر کاری که دلشان می‌خواست با محصولات خود می‌کردند. بدنه‌های یک‌پارچه از فلز و باتری غیر قابل تعویض، نمایشگر‌های سوپر ال‌سی‌دی جذاب و رابط کاربری «HTC Sense» که طراحی واقع‌گرایانه اپل را به دنیای اندروید معرفی کرده بود، همگی از ویژگی‌های برتر این برند خوش‌نام بودند.

ایراد از کجا بود؟

مشکلی که برند HTC داشت، پاسخ دیرهنگام به تغییر و شرط‌بندی بزرگ روی وفاداری کاربران به برند خود بود. این کمپانی خیال می‌کرد که می‌تواند همچون اپل تمامی کاربران را برای همیشه پیش خود نگه دارد و این HTC است که تصمیم می‌گیرد چه چیزی برای کاربر اهمیت دارد. اما زمانه آن روی خوشی که به اپل در مسیر خود نشان داده بود را به این کمپانی نداد و کاربران زودتر از چیزی که HTC تصورش را می‌کرد راهشان را جدا کرند. ظهور برند‌های چینی مانند شیائومی و هواوی با گوشی‌های قدرتمند و ارزان و همچنین تجربه کاربری و پکیچ هیجان‌انگیزتر سامسونگ با سری گلکسی و نوت باعث شد کاربران خیلی زود از HTC دست بکشند و به اردوی رقیب بپیوندند.

کمپین یک میلیارد دلاری

HTC که دیر از خواب غفلت بلند شده بود، تلاشی کرد با ایجاد کمپین یک میلیارد دلاری با نام «HTChange» و استخدام چهره اول سینما در سال ۲۰۱۳ یعنی «Robert Downey Junior» دوباره برند زمین‌خورده‌اش را بر سر زبان‌ها بیندازد. کمپینی که اصلا نتیجه نداد و در مقاطعی حتی مورد تمسخر کاربران قرار گرفت.

در نهایت این کمپانی در کلاف سردگم خود گم شد و گوگل بخش اعظمی از بخش موبایل تایوانی‌ها را خرید. در ویدوی فوق از جزئیات بیشتر شکست برندHTC صحبت می‌کنم. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مشاهده کنید.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.