GettyImages-942662750-910x600

گوگل لنز به قابلیتی برای رمزگشایی دست‌خط پزشکان مجهز می‌شود

گوگل لنز به قابلیتی برای رمزگشایی دست‌خط پزشکان مجهز می‌شود

اکثر پزشکان نسخه‌های دارویی را با عجله می‌نویسند و همین باعث می‌شود خواندن نوشته‌های آن‌ها برای بیماران دشوار باشد. تاکنون شرکت‌های زیادی در حوزه فناوری سعی کرده‌اند این مشکل را برطرف کنند. حالا نوبت به گوگل رسیده است تا با سرویس لنز راهی برای رمزگشایی از این نوشته‌ها ارائه کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|به گزارش تک‌کرانچ، گوگل در کنفرانس سالانه خود در هند اعلام کرده است که با همکاری جامعه داروسازان، این مشکل را حل می‌کند. آن‌ها از طریق قابلیتی که به‌زودی برای سرویس گوگل لنز منتشر خواهد شد، به کاربر اجازه می‌دهند تا با تهیه تصویری از نسخه دارو بتواند این نوشته‌های غیرقابل فهم را رمزگشایی کند.
گوگل لنز داروهای نسخه پزشکی شما را تشخیص می‌دهد
زمانی که تصویر نسخه در اپلیکیشن آپلود و پردازش شد، گوگل لنز تشخیص می‌دهد که پزشک چه داروهایی را در آن ذکر کرده است. یکی از مدیران گوگل در این مراسم نمونه‌ای از عملکرد این قابلیت جدید را روی صحنه به نمایش گذاشت. این شرکت هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی این ویژگی را در اختیار عموم کاربران قرار خواهد داد.
هند بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سرویس گوگل لنز در میان همه کشورهای دنیاست. این شرکت هر سال رویدادی را در این کشور برگزار می‌کند تا از پروژه‌های جدید خود پرده بردارد. غول موتور جستجوی جهان در این مراسم همچنین از کار روی مدل یکپارچه جدیدی برای پوشش بیش از 100 زبان هندی خبر داد که پشتیبانی از امکانات مختلف گفتاری و نوشتاری را به سرویس‌های این شرکت می‌آورد.

هند یکی از بازارهای اصلی گوگل است

در این بازار بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بااین‌حال، این غول آمریکایی در سال جاری میلادی شرایط سختی را در این کشور پشت سر گذاشته؛ چرا که در ماه‌های اخیر دو بار از سوی رگولاتور ضدانحصار هند تحت فشار قرار گرفته است.
همچنین طبق توییت‌های منتشرشده توسط هر سه شرکت اپل، گوگل و موزیلا، سازندگان مرورگرهای سافاری، کروم و فایرفاکس قصد دارند با همکاری یکدیگر یک بنچمارک مرورگر نسل بعدی به نام Speedometer 3 را ایجاد کنند.
حساب موزیلا در یک رشته توییت توضیح می‌دهد وجود بنچمارکی که توسط چندین شرکت حوزه وب ساخته شده است، به ارائه «درکی مشترک از چیزی که اهمیت دارد» کمک می‌کند. این شرکت می‌گوید زمانی که می‌خواهید بین توسعه‌دهندگان وب، سازمان‌های استاندارد و شرکت‌هایی که مرورگرهایی را براساس موتورهای ساخته‌شده ایجاد می‌کنند، هماهنگی ایجاد کنید، وجود این بنچمارک مهم است.
حساب WebKit متعلق به اپل نیز درباره این موضوع بیان می‌کند که «کار مشترک به ما کمک می‌کند تا بنچمارک را بیشتر بهبود ببخشیم و عملکرد مرورگر را برای کاربرانمان بهتر کنیم.»
به‌طور اجتناب‌ناپذیری این بنچمارک برای مقایسه WebKit سافاری با موتور Blink کروم یا موتور V8 گوگل با SpiderMonkey موزیلا مورد استفاده قرار خواهد گرفت که بسته به نتایج، ممکن است برای شرکت‌ها ناراحت‌کننده باشد.
همان‌طور که گوگل در رشته توییت خود اشاره می‌کند، این شرکت‌ها قوانینی را وضع کرده‌اند که از تلاش هر یک از آن‌ها برای منحرف‌کردن نتایج به نفع خود جلوگیری می‌کند. در این توییت توضیح داده شده که تغییرات غیر‌ضروری به تأیید «حداقل دو مرورگر شرکت‌کننده» نیاز دارند و در صورت مخالفت شدید دیگران، قابل اجرا نیستند. همچنین تغییرات عمده نیازمند توافق تمام شرکت‌های درگیر است.
Speedometer 3 که در‌حال‌حاضر روزهای اولیه خود را سپری می‌کند، در صفحه GitHub آن گفته شده این استاندارد هم‌اکنون در حال توسعه است و به‌جای آن استفاده از Speedometer 2.1 را توصیه می‌کند که عمدتاً توسط تیم WebKit اپل ساخته شده است.

World of Words

منبع: google

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *