فورد

گروه خودروسازی فورد به متاورس می‌پیوندد

گروه خودروسازی فورد به متاورس می‌پیوندد

فورد، غول خودروسازی آمریکایی با ثبت 19 نشان تجاری در حال برنامه‌ریزی برای حضور در متاورس است. همچنین برنامه‌هایی برای راه‌اندازی فروشگاه‌ آنلاین با توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT را دارد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|غول خودروسازی مستقر در دیربورن، میشیگان، 19 علامت تجاری مجزا را برای تمام برندهای اصلی خود از جمله ماستنگ (Mustang) و ترانسیت (Transit) ثبت کرده و قصد دارد از این طریق به مشتریان خود در متاورس خودروها، کامیون، ون و لباس‌های مجازی ارائه کند.
طبق گزارش‌های موجود این درخواست‌ها جمعه گذشته اعلام شده‌اند و در زمان نوشتن این گزارش، فورد همچنان منتظر تایید نهایی آن‌ها است.
توجه شرکت‌های خودروسازی دیگر در کنار فورد به متاورس
با این حال، فورد اولین شرکت سازنده خودرو در جهان محسوب نمی‌شود که دست به چنین اقدامی زده است. هیوندای، خودروساز مستقر در کره جنوبی نیز قبلا چندین علامت تجاری مرتبط با متاورس و NFT را درخواست کرده بود. جزئیات درخواست آن به تجهیزات ورزشی، سرپوش، کیف، عینک و موارد دیگر اشاره دارد.
مرسدس بنز، لامبورگینی، بنتلی و خودروسازن بزرگ دیگری نیز مجموعه‌های NFT خود را تاکنون در دسترس مشتریان قرار داده‌اند. دبلیو موتورز (W Motors)، شرکت خودروسازی اماراتی نیز در ماه آگوست وارد فضای متاورس شده بود.
همچنین در این زمینه فعالیت‌های دیگری نیز توسط شرکت‌های خودروسازی انجام شده است. به عنوان مثال، رنو کره (Renault Korea)، زیر مجموعه خودروسازی فرانسوی (رنو) در کره جنوبی و The Sandbox، پلتفرم محبوب متاورس، اوایل این هفته تجربه رانندگی مجازی را معرفی کردند.
هرچند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی سراسر جهان، به‌سرعت در حال ورود به فضای NFT و متاورس هستند، مشخص نیست که آیا این برنامه‌ها منجر به موارد استفاده متقاعدکننده‌ای خواهد شد یا خیر.
طبق یک مقاله تحقیقاتی که توسط Vanarama انجام شده، برخی از علاقه‌مندان به NFT مایل هستند تا برای خودروهای مجازی بیشتر از خودروهای واقعی هزینه کنند. در همین رابطه، تصویری از یک خودرو نیسان جی‌تی-آر به قیمت 2.3 میلیون دلار و به‌صورت NFT فروخته شده که ده برابر قیمت واقعی خودرو است. همچنین ویدیویی از یک لامبورگینی در حال انفجار به‌تازگی به قیمت 250 هزار دلار به عنوان یک NFT فروخته شده که از ارزش یک لامبورگینی واقعی نیز بیشتر است.

World of Words

منبع :vanarama

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *