Twitter

پس از ایلان ماسک، ظاهراً Thoma Bravo نیز به دنبال خرید توییتر است

پس از ایلان ماسک، ظاهراً Thoma Bravo نیز به دنبال خرید توییتر است

پس از اینکه ایلان ماسک پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری برای خرید توییتر ارائه کرد، اکنون به نظر می‌رسد شرکت Thoma Bravo نیز به خرید این شبکه اجتماعی علاقه‌مند است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برخی منابع روز جمعه اعلام کردند که شرکت Thoma Bravo با توییتر تماس گرفته است تا تمایل خود را برای خرید این شبکه اجتماعی مطرح کند. این در حالی است که چند روز قبل ایلان ماسک پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری برای خرید توییتر ارائه داد.
CNBC به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرده است دارایی‌های تحت مالکیت Thoma Bravo تا پایان دسامبر بیش از ۱۰۳ میلیارد دلار بوده و به توییتر اطلاع داده است که در حال بررسی پیشنهادی برای خرید این پلتفرم اجتماعی است.
منابع این خبر اعلام کرده‌اند که مشخص نیست Thoma Bravo برای پیشنهاد خود چقدر آمادگی دارد و در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که این پیشنهاد محقق خواهد شد یا خیر. شایان ذکر است که منابع این خبر درخواست کرده‌اند به دلیل محرمانه بودن موضوع، نامی از آن‌ها فاش نشود.
سخن‌گوی Thoma Bravo از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است و نمایندگان توییتر نیز هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند. این در حالی است که نیویورک پست نیز روز پنج‌شنبه گزارش داد که Thoma Bravo در حال بررسی پیشنهادی برای خرید توییتر است.
رابطه ثروتمندترین مرد دنیا با توییتر به‌سرعت در حال تغییر است. تا یکشنبه گذشته، تا جایی که ما خبر داشتیم، ایلان ماسک تنها یکی از کاربران پرطرفدار و البته به‌شدت جنجالی توییتر بود. روز دوشنبه، معلوم شد طی ماه گذشته، ماسک بزرگ‌ترین سهام‌دار حقیقی این شرکت شده است.
روز سه‌شنبه، پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر، اعلام کرد ماسک قرار است عضوی از هیئت‌مدیره این شبکه اجتماعی شود. امروز هم باخبر شدیم ماسک بنا به دلایلی از پیوستن به تیم هیئت‌مدیره صرف‌نظر کرده است.
ماجرای غافل‌گیر کننده ماسک و توییتر بزرگ‌ترین خبر دنیای تکنولوژی هفته گذشته بود. شاید بخشی از جنجال خبری به خاطر علاقه و اشتیاق بیش‌ازحد کاربران به هر چیزی است که به ماسک مربوط است و بخش دیگر به ماهیت خود توییتر برمی‌گردد که به‌نوعی نبض چرخه اخبار جهان است و هر داستان توییتری به‌سرعت راهش را به سرخط اخبار پیدا می‌کند. مهم نیست چه اتفاقی در توییتر بیفتد، مطمئن باشید هر کاربر توییتری درباره آن نظری دارد.
ناگفته نماند محتوای جنجالی باعث افزایش فعالیت آنلاین کاربران می‌شود و شاید این موضوع درنهایت به نفع توییتر تمام شود. درهرصورت، نمی‌توان منکر این حقیقت شد که اگرچه توییتر فضایی غیررسمی به نظر می‌رسد، اتفاقاتی که در این پلتفرم می‌افتد، گاه پیامدهای بسیار جدی در دنیای واقعی داشته است.
اگر ماسک از تصمیمش به پیوستن به تیم هیئت‌مدیره توییتر صرف‌نظر نمی‌کرد، شاید می‌توانستیم امیدوار باشیم که توییت‌کردن دیگر برایش جنبه سرگرمی نداشته باشد؛ چراکه توییتر حالا به‌نوعی شغلش محسوب می‌شد. شاید هم دلیل اصلی انصراف او همین باشد که بتواند مثل گذشته به توییت‌های طنزآمیز و گاها گمراه‌کننده خود ادامه دهد. برای مثال، همین دیروز بود که در پلتفرم محبوبش به شوخی از کاربران درباره تبدیل مقر توییتر به آسایشگاهی برای افراد بی‌خانمان و حذف حرف W از کلمه Twitter نظرسنجی کرده بود.
جدا از شوخی، تصور اینکه مهارت‌های مرتبط با صنعت تکنولوژی به هر مهارت دیگری سر است و اینکه در اختیار داشتن ثروت میلیاردی هوش و استعداد سرشار فرد را اثبات می‌کند، باعث شده افرادی چون ایلان ماسک به شهرتی وصف‌نشدنی دست پیدا کنند و نظراتشان برای طرفداران ارزش بیشتری داشته باشد.
باید در نظر داشت مشکلات شبکه‌های اجتماعی مشکلات اجتماعی هستند و تکنولوژی و تصمیم‌گیری‌های ثروتمندترین مرد دنیا نمی‌تواند به‌تنهایی آن‌ها را حل کند. برنامه ماسک برای توییتر هرچه باشد، نه او و نه هیچ میلیاردر دیگری نمی‌تواند شبکه‌های اجتماعی را نجات دهد. شاید بهتر است بگوییم فرشته‌های نجات خود ما کاربران هستیم که با حضورمان در شبکه‌های اجتماعی، هویت آن‌ها را تعیین می‌کنیم؛ هرچند باید حواسمان به ماجراهای پشت پرده و بازی قدرت میلیاردرها نیز باشد.

World of Words

منبع: cnbc


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *