Article_174900_860_575-910x600

همکاری رنو و جیلی آغاز شد؛ اولین گام برای نفوذ چینی‌ها به بازار خودروی فرانسه

همکاری رنو و جیلی آغاز شد؛ اولین گام برای نفوذ چینی‌ها به بازار خودروی فرانسه

همکاری خودروسازان چینی و فرانسوی سابقه‌ای طولانی دارد که از جمله آن می‌توان به شراکت گروه پژو سیتروئن و دانگ فنگ اشاره کرد. دیگر خودروساز بزرگ فرانسوی نیز اکنون شریک خود را پیدا کرده است. …


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|همکاری خودروسازان چینی و فرانسوی سابقه‌ای طولانی دارد که از جمله آن می‌توان به شراکت گروه پژو سیتروئن و دانگ فنگ اشاره کرد. دیگر خودروساز بزرگ فرانسوی نیز اکنون شریک خود را پیدا کرده است. رنو و جیلی در تلاشند تا با همکاری یکدیگر، فرصت‌های تجاری از دست رفته خود را جبران کنند. مهم‌ترین گام در این زمینه، اشتراک‌گذاری کارخانجات تولید موتور این دو هلدینگ خودروسازی تحت عنوان تأسیس برندی جدید به نام هورس است که زمینه را برای تولید طیف وسیعی از موتورهای پرتیراژ‌ با قیمتی اقتصادی فراهم می‌آورد.
رنو برای جبران عقب‌ماندگی خود در توسعه خودروهای نوین، شرکتی به نام آمپر را در همکاری با کوالکام تأسیس کرده است. هدف این شرکت توسعه فناوری‌های جدید جهت تولیدسخت‌افزار (باتری، پلتفرم و شاسی) و نرم‌افزار مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی و نیز تولید خودروهای مدرن الکتریکی است. در سوی دیگر، شراکت رنو و جیلی بر توسعه سایر خودروها تأکید دارد.
رنو نیاز دارد تا هم‌زمان با تولید خودروهای برقی در اروپا، سایر خودروها را در نقاط مختلف جهان به فروش برساند. تقاضا برای خودروهای درون‌سوز یا هیبریدی در آمریکای لاتین، هند، کره جنوبی و آفریقا رو به افزایش است. فرانسوی‌ها پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2040 میلادی، نیمی از بازار خودرو جهان در اختیار اتومبیل‌های درون‌سوز و هیبریدی خواهد بود. برای پاسخگویی به این نیازها، شراکت رنو و جیلی شکل گرفت.
دوستی سابقه‌دار رنو و جیلی!
البته این نخستین‌بار نیست که این دو خودروساز با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ابتدای سال جاری میلادی، این دو خودروساز برای تأمین قطعات و توسعه کسب‌و‌کار سایت کره‌ای رنو سامسونگ توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.
رنو و جیلی بخش‌های توسعه موتوری خود را در قالب جوینت ونچری به نام هورس ادغام خواهند کرد. نیمی از سهام هورس در اختیار رنو و نیم دیگر آن در اختیار جیلی است. این مجموعه شامل 17 کارخانه موتورسازی (که 8 کارخانه از رنو هستند)، 5 مرکز تحقیق و توسعه و 19 هزار کارمند در سه قاره جهان است که توانایی تولید سالانه بیش از پنج میلیون موتور و گیربکس را دارند.
رنو نیاز دارد تا هم‌زمان با تولید خودروهای برقی در اروپا، سایر خودروها را در نقاط مختلف جهان به فروش برساند. تقاضا برای خودروهای درون‌سوز یا هیبریدی در آمریکای لاتین، هند، کره جنوبی و آفریقا رو به افزایش است. فرانسوی‌ها پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2040 میلادی، نیمی از بازار خودرو جهان در اختیار اتومبیل‌های درون‌سوز و هیبریدی خواهد بود. برای پاسخگویی به این نیازها، شراکت رنو و جیلی شکل گرفت.
دوستی سابقه‌دار رنو و جیلی!
البته این نخستین‌بار نیست که این دو خودروساز با یکدیگر همکاری می‌کنند. در ابتدای سال جاری میلادی، این دو خودروساز برای تأمین قطعات و توسعه کسب‌و‌کار سایت کره‌ای رنو سامسونگ توافق‌نامه‌ای را امضا کردند.
رنو و جیلی بخش‌های توسعه موتوری خود را در قالب جوینت ونچری به نام هورس ادغام خواهند کرد. نیمی از سهام هورس در اختیار رنو و نیم دیگر آن در اختیار جیلی است. این مجموعه شامل 17 کارخانه موتورسازی (که 8 کارخانه از رنو هستند)، 5 مرکز تحقیق و توسعه و 19 هزار کارمند در سه قاره جهان است که توانایی تولید سالانه بیش از پنج میلیون موتور و گیربکس را دارند.
پیش از شراکت رنو و جیلی برای ساخت موتور، بخش‌های موتوری جیلی و ولوو نیز با یکدیگر ادغام شده بودند. بنابراین تخمین زده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک، موتورهای درون‌سوز یا هیبریدی برندهای رنو، داچیا، جیلی، ولوو، لینک اند کو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی از یک منبع مشترک تأمین شود. احتمال دارد برندهای بیشتری نیز به مشتریان هورس اضافه شوند، چرا که این شرکت به‌دنبال یافتن مشتریان بیشتر از بین دیگر خودروسازان برای پیشرانه‌های خودش است.

World of Words

منبع: renualt

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *