macbook-pro-m2-pro-910x600

نسل جدید مک‌بوک پرو احتمالاً اوایل 2023 از راه می‌رسد

نسل جدید مک‌بوک پرو احتمالاً اوایل 2023 از راه می‌رسد

انتظار داشتیم اپل در سال جاری میلادی از نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی کند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و حالا بلومبرگ در گزارشی مدعی شده که باید منتظر معرفی این محصولات در اوایل سال آینده میلادی باشیم.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|پل اواخر 2021 از مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M1 پرو و مکس رونمایی کرد و بسیاری منتظر بودند که امسال نسل جدید آن‌ها با چیپ‌های تازه اپل سیلیکون از راه برسد، اما اپل دست به چنین کاری نزد.

نسل جدید مک‌بوک پرو با تغییرات اندک معرفی می‌شود

حالا «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است که این محصولات اوایل سال آینده میلادی از راه می‌رسند. با توجه به اینکه اپل در 2021 برای اولین‌بار از مک‌بوک پرو 14 اینچی رونمایی کرد و مدل 16 اینچی هم با طراحی جدید همین محصول روانه بازار شد، انتظار نداریم نسل جدیدشان تغییرات طراحی عمده‌ای داشته باشند.
درحقیقت طبق شایعات، تنها قطعات داخلی نسل جدید مک‌بوک پرو تغییر می‌کند. بنابراین با تراشه‌های M2 پرو و مکس و احتمالاً رم سریع‌تر روبه‌رو می‌شویم. انتظار داریم سایر ویژگی‌های این محصولات مشابه نسل قبل باشد، بنابراین این محصولات نمایشگر با ناچ، پورت HDMI و پورت شارژ مگ‌سیف خواهند داشت.
گورمن در کنار نسل جدید مک‌بوک پرو، به آی‌مک جدید با تراشه M3 هم اشاره کرده است. به گفته او، این احتمال وجود دارد که در اواخر 2023 با این محصول روبه‌رو شویم؛ البته اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.
نسل کنونی آی‌مک اوایل 2021 با طراحی جدید، رنگ‌های متنوع و البته تراشه M1 معرفی و روانه بازار شد. حالا طبق بسیاری از شایعات، اپل به‌دنبال استفاده از چیپ M2 در این محصول نیست و می‌خواهد مستقیماً به‌سراغ تراشه M3 برود.
درنهایت به گفته گورمن، اپل مشغول آزمایش مک مینی جدید با تراشه‌های M2 و M2 پرو است، اما نگفته است این محصولات چه زمانی معرفی می‌شوند.
همچنین محصولات قدیمی اپل معمولاً با قیمت بالایی فروخته می‌شوند و حالا یکی از این دستگاه‌ها با قیمتی کمی پایین‌تر از نیم میلیون دلار به فروش رسیده است. این محصول که یک کامپیوتر «اپل 1» است، نه تنها کار می‌کند، بلکه توسط هم‌بنیانگذار اپل، استیو جابز هم شماره‌گذاری شده. این محصول در یک حراجی با قیمت 442,118 دلار فروخته شده است.
در سال 1976 تنها 200 نمونه اپل 1 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک ساخته شدند و ظاهراً در حال حاضر 60 یا 70 نمونه از آن‌ها باقی مانده است. بنابراین با دستگاه‌های باارزش و گران‌قیمتی روبه‌رو هستیم.

فروش اپل 1 با قیمت نزدیک به نیم میلیون دلار

در زمان شروع حراجی برای فروش این محصول، قیمت تخمین‌زده‌شده برای آن برابر 375 هزار دلار بود. اما این کامپیوتر با شماره 78، حالا با قیمت 442 هزار دلار در حراجی RR Auction فروخته شده است. این محصول در سال 2018 توسط متخصص اپل به نام «کوری کوهن» به حالت اولیه و سالم بازگردانده شد.
این محصول همراه با نامه‌ای که صحت دست‌خط استیو جابز روی بورد را تأیید می‌کند، در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. همچنین این کامپیوتر اپل 1 شامل رابط کاست اصلی اپل، دستورالعمل اصلی، کیبورد ASCII که در همان زمان تولیدشده و یک مانیتور اوپن‌فریم Sanyo 4205 می‌شود.

World of Words

منبع: apple

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *