جیم کلر اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

معمار مشهور تراشه اینتل به استارتاپ Tenstorrent پیوست

جیم کلر، یکی از معماران معروف تراشه در دنیای فناوری، به استارتاپ Tenstorrent پیوست. تاکنون، افراد زیادی در دنیای تراشه‌های هوشمند تلاش‌های بسیاری کرده‌اند. این بخش از جهان فناوری باعث تغییراتی در قسمت‌های دیگری می‌شود که از آن‌ها می‌توان به فرایند ساخت گوشی‌های هوشمند جدید اشاره کرد.برند اینتل یکی از شرکت‌های معروف سازنده‌ی تراشه‌ محسوب می‌شود که تابه‌حال هرساله مدل‌های جدیدتری با معماری بهتر ارائه کرده است.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | به‌تازگی گزارش جدیدی از یکی از افراد معروف‌ حال‌حاضر دنیای ساخت تراشه‌های هوشمند در فضای مجازی منتشر شده است. جیم کلر معمار مشهور تراشه‌ که تجربه‌های ارزشمندی در برند هایی مانند اینتل و AMD و تسلا دارد، به‌عنوان رئیس و مدیر ارشد فناوری و عضو هیئت‌مدیره به برنن تنستورنت (Tenstorrent)، استارتاپ فعال در تراشه‌ی هوش مصنوعی، پیوسته است. کلر قبلا با لیوبیسا باجیچ، بنیان‌گذاربرند تنستورنت، در AMD کار می‌کرد و شخصا اولین بودجه را برای این شرکت تأمین کرده است.

کلر رهبر تلاش‌های تحول‌آفرین در چندین شرکت پیشرو ساخت نیمه‌هادی شناخته می‌شود و در آخرین سِمَتش در اینتل نیز، همین مسیر را دنبال می‌کرد. سال ۲۰۱۸، کلر هم‌زمان با راجا کودوری و مورتی رندوچینتالا به اینتل پیوست. مسئولیت این افراد طراحی نقشه‌ای بود که بتواند اینتل را به روزهای اوجش بازگرداند.

راجا کدوری اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

راجا کدوری اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

نشانه های افول اینتل

در اقدامی که بسیاری از کارشناسان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از متوقف‌شدن تلاش‌های اینتل برای بازگشت به مسیر درست می‌دانند، کلر به‌دلایل شخصی در ژوئن ۲۰۲۰ اینتل را ترک کرد. البته او قصد داشت در دوره‌ای شش‌ماهه، به‌عنوان مشاور برای کمک به انتقال شرکت به مدیریت جدید عمل کند. اندکی پس‌از‌آن، اینتل اعلام کرد روند ساخت تراشه‌های هفت‌نانومتری‌اش تا حدی به‌تأخیر افتاده است و اولین‌بار این شرکت ممکن است برای کمک به تولید دستگاه‌های اصلی خود مجبور شود با شرکت‌های خارجی همکاری کند. ناگفته نماند مورتی رندوچینتالا، رئیس سابق کلر، چند روز بعد از به‌قدرت‌رسیدن برکنار شد.

مورتی رندوچینتالا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مورتی رندوچینتالا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

با شروع دوره‌ی توافقنامه شش‌ماهه مشاوره‌ی کلر به اینتل، وی هم‌اکنون به برند تنستورنت پیوسته است. همان‌طورکه گفته شد، تنستورنت استارتاپ تراشه‌ی هوش مصنوعی است که در تورنتو کانادا قرار دارد و مشغول طراحی پردازنده‌های جدید Grayskull برای تشخیص تصویر و کارهای مربوط به پردازش صدا است. تنستورنت با رویکردی جدید، با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد تراشه‌های ضعیف را افزایش می‌دهد و از آن‌ها پرازنده‌هایی قدرتمندتر تولید می‌کند. این عملکرد آن‌ها می‌تواند آینده‌ی دنیای تراشه‌ها را تغییر دهد.

کارنامه ای درخشان

کلر پیش‌تر در شرکت بزرگ و برند معروف تسلا نیز در بخش‌های مختلفی، مانند معاون رئیس بخش مربوط به سخت‌افزارهای ولتاژ‌پایین مشغول به کار بود. به‌طور‌کلی، وی فردی بسیار پویا است و در کارنامه‌اش تجربه‌های موفق بسیاری دیده می‌شود. زمانی‌که او معاون شرکت AMD و معمار ارشد بخش ساخت تراشه بود، در فرایند ساخت تراشه‌ی Zen نیز به گروه سازنده کمک می‌کرد. افزون‌براین، به‌‌خاطر طراحی K7 موفق آلتون ای‌ام‌دی (Athlon AMD) مشهور است. معماری تراشه‌ی AMD’s K12 uArch که بعدا فرایند ساختش متوقف شد، یکی دیگر از پروژه‌های معروف کلر بود. ناگفته نماند کلر برای اپل نیز کار و به تولید‌ پردازنده‌های A4 و A5 کمک کرده بود.

کلر با دوره‌های کاری کوتاه‌مدت در شرکت‌ها شناخته می‌شود و دلیل آن کاملا از توضیحات ارائه‌شده درباره‌ی او مشخص است. وی تقریبا سه سال تمام تلاشش را برای بهبود وضعیت شرکت محل کارش می‌کند و پس‌از‌آن، به شرکت دیگر نقل مکان می‌کند. بااین‌حال، مدت زمان حضور وی در اینتل، جایی که به‌عنوان معاون ارشد در گروه فناوری و معماری سیستم کار می‌کرد و مدیریت کل گروه مهندسی سیلیکون را برعهده داشت، تقریبا از دو سال کمتر بوده است.

world of words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *