نوین آمپر

مرکز نوآوری نوین آمپر با مشارکت هلدینگ رایزکو و ارزش آغاز به کار کرد

مرکز نوآوری نوین آمپر با مشارکت هلدینگ رایزکو و ارزش آغاز به کار کرد

مرکز نوآوری نوین آمپر صبح امروز طی مراسمی، رسماً افتتاح شد. نوین آمپر توسط دو هلدینگ رایزکو و ارزش که در زمینه‌ی خودروسازی و صنعت و معدن فعال هستند، تأسیس شده است.-


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|مرکز نوآوری نوین آمپر صبح امروز با برگزاری مراسمی علاوه بر افتتاح مرکز نوآوری خود، فعالیت خود را به‌صورت رسمی که حاصل همکاری دو مرکز نوآوری متعلق به دو هلدینگ بزرگ کشور است، آغاز کرد. مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر که از سال ۱۳۹۸ زیر نظر هلدینگ رایزکو تأسیس شده، فعالیت خود را با هدف تقویت اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی کشور آغاز کرده است؛ حال پس از گذشت نزدیک به ۳ سال از فعالیت این مرکز، صبح امروز تفاهم‌نامه‌ای با شرکت نوین ارزش، از زیرمجموعه‌های گروه ارزش به امضا رسید که نتیجه‌ی آن همکاری این دو شرکت زیر یک پرچم و با عنوان مرکز نوآوری و صنایع خلاق نوین آمپر خواهد بود.
این دو شرکت فعال در حوزه‌ی حمایت از استارتاپ‌ها علاوه بر امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری، محل مرکز نوآوری خود واقع در جاده‌ی مخصوص را افتتاح کردند. با توجه به اینکه مرکز نوآوری نوین آمپر توسط هلدینگ رایزکو، که از جمله‌ی بزرگ‌ترین هلدینگ‌های قطعه‌سازی کشور است، حمایت می‌شود، امکان دسترسی به امکانات آزمایشگاهی برای توسعه و آزمایش فنی محصولات سخت‌افزاری به‌راحتی برای استارتاپ‌های فعال در این مرکز وجود دارد.
به گفته‌ی مدیران نوین ارزش و آمپر، هدف از تجمیع فعالیت‌های بازوهای سرمایه‌گذاری فناورانه دو هلدینگ، ایجاد هم‌افزایی در حوزه‌ی نوآوری، توجه به زنجیره‌ی ارزش دو هلدینگ، سرمایه‌گذاری هدفمند، تجاری‌سازی ایده‌ها و همچین توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانش بنیان عنوان شده است. همان‌طورکه اشاره کردیم پشتیبانی نوین آمپر توسط دو هلدینگ بزرگ کشور این امکان را فراهم کرده تا سرمایه‌گذاری از ایده تا تبدیل شدن به کسب‌وکار پایدار از جمله‌ی مزایای رقابتی نوین آمپر باشد. همچنین باید به تسهیل در ارتباط با مؤسسات و نهادهای رگولاتوری، دسترسی به بازار و تجاری‌سازی ساده‌تر و بهره‌گیری از شبکه‌ی خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد که از مزایای رقابتی نوین آمپر است.
با توجه به حوزه‌‌های فعالیت دو هلدینگ رایزکو و ارزش، نوین آمپر به‌دنبال سرمایه‌گذاری و شتابدهی ایده‌هایی است که به چرخه‌ی تولید ارزش هر دو هلدینگ یاری رساند. از این جمله می‌توان به فعالیت در حوزه‌ی خودروهای الکتریکی، هوشمند و خودران اشاره کرد. ضمناً اینترنت اشیا و حوزه‌ی پزشکی نیز جزو اولویت‌های مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر برای فعالیت است.
بنابر توضیحات ارائه‌شده توسط مدیران نوین آمپر، این مرکز نوآوری درصدد است تا اولین فراخوان و انتخاب پروژه‌های برتر برای ورود به چرخه‌ی سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی نوین آمپر را ابتدای مهرماه سال جاری به انجام رساند. فرایند شتابدهی در نوین آمپر به این شکل خواهد بود که پس از شناسایی و تحلیل ایده‌های دریافتی، پروژه‌های برتر انتخاب شده و پس از بررسی طرح و کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری، تجاری‌سازی، استقلال کسب‌وکار نوپا و توسعه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب وعده‌ی مدیران نوین آمپر از تبدیل ایده به یک کسب‌وکار تحقق یابد.

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *