قائم مقام برند هایسنس: جنگ قیمت در صنعت تلویزیون جلوی نوآوری را گرفته است
معاون ارشد هایسنس به تازگی اعلام کرد که صنعت تلویزیون در سالهای پیش رو دستخوش موج بزرگی از تغییرات میشود. او گفت در آینده کیفیت تصویر تعیین خواهد کرد که مشتری یک محصول را میخواهد یا نه. این در حالی است که به عقیده او، باید شاهد کنار گذاشتن جنگ قیمت از صنعت تلویزیون باشیم تا شرایط برای نوآوریهای بیشتر فراهم شود.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|شرکت هایسنس 21 دی ماه از اولین تراشه GPU اختصاصی خود برای 8K AI رونمایی کرد. آنها در این رویداد پیشبینی کردند که تولیدکنندگان در آینده دیگر بر سر اندازه صفحه و آمار فروش رقابت نخواهند کرد. به باور هایسنس، شرکتها تمرکز خود را روی پردازشگرهای گرافیکی و سیستمهای صوتی تلویزیونهای خود میگذارند چون شکل تقاضای مصرفکنندگان در حال تغییر است.
جنگ قیمت باید از صنعت تلویزیون کنار گذاشته شود
«یو ژیتائو»، قائم مقام هایسنس برای این پیشبینی دو دلیل مهم را مطرح میکند. او میگوید صنعت تلویزیون از نظر افزایش اندازه صفحه به پایان راه رسیده ولی هنوز جنگی برای قیمتگذاری بین برندها در جریان است. در این جنگ، شرکتها تلویزیونهای بزرگ خود را با قیمتی پایین عرضه میکنند و به نظر میرسد که تمام تمرکز خود را روی این موضوع گذاشتهاند. ترند «صفحه بزرگتر، قیمت پایینتر» باعث شده ارزش بازار تلویزیون و جریان درآمد تولیدکنندگان کاهش پیدا کند. بهعلاوه، این اتفاق جلوی نوآوری را گرفته است.
از سوی دیگر ترند صفحات بزرگتر به خاطر تبلیغات گسترده برندها به محبوبیت رسید. اما این نمایشگرها محدودیتهای خاص خودشان را دارند. برای مثال وقتی صفحه بزرگ باشد و محتواها به وضوح مناسب ارتقا پیدا نکنند، کاربر متوجه نقایص بیشتری در تصویر میشود. به همین منظور GPU بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا میکند.
یو میگوید تعداد تلویزیونهای 75 اینچ به بالا در سالهای اخیر بسیار زیاد شده و کاربران حالا به پردازشگرهای گرافیکی بهتری نیاز دارند تا ارتقای مقیاس تصویر و پشتیبانی از رزولوشنهای بالا از جمله 8K بهتر شود.
صنعت تلویزیون
هایسنس در انتها تاکید میکند که اگر حرکت صنعت تلویزیون به سمت تلویزیونهای باکیفیتتر با تمرکز بر دقت رنگ، کیفیت صفحه و سیستمهای صوتی بهتر در کنار دور شدن از جنگ قیمت و حرکت به سمت ارزشگذاری صحیح به درستی انجام شود، این صنعت میتواند در دنیای فناوری میان محصولاتی مثل لپتاپ، تبلتها و گوشیهای هوشمند جایگاه خاص خودش را داشته باشد.
همچنین شرکت «تسک میران» که در سالهای اخیر از اصلیترین واردکنندگان برند شیائومی به ایران بود امروز با برگزاری یک رویداد خبری اعلام کرد که در گام بعدی، موبایلهای اقتصادی و میان رده برند چینی «هایسنس» (Hisense) را در بازه قیمت ۲ الی ۴.۵ میلیون تومان وارد کشور کرده است. مدیران تسک میران اعلام کردند با هدف «مولتیبرند» شدن دست به چنین اقدامی زدهاند و در آینده نزدیک، برند چینی «ریلمی» نیز توسط این شرکت وارد ایران خواهد شد.
مدیر بازاریابی شرکت تسک میران ابراز امیدواری کرد که در مدت زمان ۶ ماه، هایسنس بتواند ۵ درصد از بازار موبایل ایران را در اختیار بگیرد. اکنون باید دید رویکرد خریداران موبایلهای اقتصادی نسبت به گوشیهای هایسنس به عنوان تازه واردهای بازار چه خواهد بود.
World of Words
منبع: gizmochina