بی ام و-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

اولین اطلاعات از نسل جدید بی ام و M5؛ ابرسدانی 800 اسب بخاری با قوای محرکه هیبرید

اولین اطلاعات از نسل جدید بی ام و M5؛ ابرسدانی 800 اسب بخاری با قوای محرکه هیبرید

ابر سدان بی ام و M5 به زودی در نسل هفتم رونمایی خواهد شد. این سدان قدرتمند برای اولین به صورت هیبرید عرضه خواهد شد تا نسل جدیدی از محصولات M به بازار عرضه شود. این احتمال مطرح است که مجموع قدرت خروجی اولین M5 هیبریدی تاریخ به حدود 800 اسب بخار برسد. بی ام و قرار است این مدل را در سال 2024 معرفی و روانه بازار کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بی ام و قرار است از موتور الکتریکی قرار گرفته بر روی محور عقب بهره ببرد و در نتیجه این محصول یک قوای محرکه کاملاً ساختار شکنانه خواهد داشت.موتور برقی به طور کامل توسط خود بی ام و تولید خواهد شد.
موتور احتراق داخلی مشهور بی ام و که یک واحد 4.4 لیتری V8 دو توربو است. مجدداً نیرو رسان اصلی نسل هفتم M5 خواهد بود. در حال حاضر این موتور با کد S63 در نسل فعلی M5 استفاده می‌شود.

مشخصات

انتظار می‌رود که مجموع قدرت به رقم خیره کننده 790 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز به 1000 نیوتن متر برسد.
بی ام و چندی پیش از یک کانسپت شاسی بلند با زبان طراحی عجیب و غریب رونمایی کرده است. این کانسپت که با نام XM شناخته می‌شود.
از قوای محرکه هیبریدی با حداکثر قدرت 740 اسب بخار نیرو می‌گیرد. انتظار می‌رود که نسل جدید M5 نیز قوای محرکه مشابه‌ای با این کانسپت داشته باشد.
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF همچنان وظیفه انتقال نیرو را بر عهده خواهد داشت.
سیستم چهارچرخ متحرک به همراه قابلیت چرخش چرخ‌های عقب از دیگر نکات فنی جالب توجه این مدل خواهد بود.
بی ام و از بسته باتری لیتیوم یونی با حداکثر ظرفیت 12 kWh در این مدل بهره خواهد برد. این بسته باتری در بخش زیرین صندلی عقب قرار خواهد گرفت. ولتاژ این باتری به عدد 354 ولت می‌رسد.

bmw-m5-hybrid
بی ام و پیش از این در مدل هیبریدی 545e xDrive از این نوع باتری استفاده کرده بود.
با توجه به عکس‌های جاسوسی منتشر شده نمی‌توان از جزئیات این مدل با توجه به پوشش مخفی شونده گفت.
اما به نظر می‌رسد که بی ام و زبان طراحی خاص و مخصوص به خود را در این مدل نیز عرضه کند. در کنار آن انتظار می‌رود که مهم‌ترین تغییر افزایش ابعاد جلو پنجره نسل جدید سری 5 و همین طور مدل M5 آن باشد.
مهم‌ترین رقیب بی ام و یعنی مرسدس بنز نسل جدید محصولات خود از جمله مدل GT63 E-Performance را به صورت هیبریدی عرضه کرده است.

موتور

این محصول از موتور 4 لیتری V8 و یک موتور الکتریکی نصب شده بر روی محور عقب نیرو می‌گیرد. مجموع قدرت آن نیز به رقم خیره کننده 831 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن نیز به 1387 نیوتن متر می‌رسد.
پیش از این در خبری اعلام شده بود که نسل بعدی M5 مدل تمام برقی خواهد داشت.
اما با توجه به اخبار منتشر شده بخش M قصد دارد تا یک سوپرسدان برقی بر پایه مدل i5 را به بازار عرضه کند.
همچنین بی ام و برای اولین بار در نسل فعلی M5 را به صورت چهارچرخ متحرک به بازار عرضه کرد. تا پیش از آن بی ام و به طور سنتی محصولات M را به صورت محور متحرک عقب تولید می‌کرد.
در حال حاضر بخش M دو محصول تمام برقی با نام‌های i4 M50 و ix M60 را در بازار خودرو دارد.

World of Words

منبع: autocar


دیدگاه ها بسته شده اند.