olympus اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

فعالیت برند OM Digital Solutins در سال ۲۰۲۱

مدیر ارشد فناوری برند OM Digital Solutions از دلیل نام‌گذاری و برنامه‌های آینده‌ی این شرکت می‌گوید و از تغییر ساختار تجاری آن خبر می‌دهد. 

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | رسانه‌ی آساهی به‌تازگی مصاحبه‌ای با ستسویا کاتائوکا، مدیر ارشد فناوری OM Digital Solutions، ترتیب داده است تا در مورد اهداف این شرکت بپرسد. براساس گزارش ۴۳ Rumors، برند OM Digital Solutions قصد دارد چندین محصول در سال ۲۰۲۱ عرضه کند و سراغ تولید محصولات میکرو چهار سوم (MFT) برود. البته کاتائوکا احتمال ساخت یک محصول PEN-FII را رد نکرد.

ستسویا کاتائوکا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها -

ستسویا کاتائوکا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها –

پرسش و پاسخ

ستسویا کاتائوکا در پاسخ به سؤال خبرنگار آساهی در زمینه‌ی نحوه‌ی نام‌گذاری OM Digital Solutions، گفت در گذشته و حال، ارزش محصولاتی که او و اعضای تیمش روی آن‌ها کار می‌کنند تغییر نکرده است و به ‌همین‌ دلیل به این نتیجه رسیده‌اند که عبارت OM بهترین نشانه برای اعلام این موضوع است که آن‌ها همچنان در حال ادامه دادن کسب‌و‌کار خودشان هستند. مطابق گفته‌ی ستسویا کاتائوکا، حداقل فعلا قرار است روی محصولات OM Digital Solutions از لوگوی المپوس (Olympus) استفاده شود. کاتائوکا می‌خواهد با دقت درباره‌ی این موضوع فکر کند و OM Digital Solutions نمی‌خواهد به‌نحوی برند را تغییر بدهد که باعث عصبانیت مشتریان شود.

وضعیت بازار

بازار دوربین در حال ‌حاضر اصلا اوضاح خوبی سپری نمی‌کند و چند سال است که شاهد کاهش ابعاد آن هستیم. خبرنگار آساهی در همین زمینه پرسید که ستسویا کاتائوکا چگونه توانسته است در شرایط نه‌چندان مناسب بازار دوربین، شرکت جدیدیاحداث کند. کاتائوکا می‌‌گوید برای المپوس سخت است که بخواهد اجزای سازمان خود را به‌گونه‌ای تغییر بدهد که با تغییرات بازار دوربین سازگاری پیدا کند. کاتائوکا می‌گوید به‌ دنبال ایجاد ساختاری هستند که به آن‌ها برای تولید ساده‌تر، تحویل و فروش محصولات به مشتریان کمک کند.

OM Digital Solutions برای دستیابی به این هدف بررسی‌های زیادی انجام داده است و درنهایت به این نتیجه رسیده که جدا شدن از المپوس بهترین کار ممکن است. بدین ترتیب OM Digital Solutions می‌تواند با اختیار خودش کارهای مختلف را انجام بدهد و هدف‌های متنوعی که برا‌ی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است عملی کند.

تعداد کارمندان در OM Digital Solutions تقریبا نصف شده است. در حال‌ حاضر نیروی کار جهانی این شرکت شامل تقریبا ۲۰۰۰ نفر می‌شود که ۲۸۰ نفر از آن‌ها در ژاپن حضور دارند. از آن‌جایی که لنزها بخشی کلیدی برای کسب‌و‌کار تصویربرداری OM Digital Solutions هستند، این شرکت تعداد زیادی طراح تجهیزات نوری استخدام کرد. اما ستسویا کاتائوکا می‌گوید به‌طور کلی شمار کارمندان واحد توسعه‌ی شرکت کاهش پیدا کرده است.

آینده کاری

خبرنگار آساهی در ادامه‌ سراغ بحث درآمد رفت و پرسید اگر OM Digital Solutions به سوددهی نرسد، احتمال فروش آن توسط شرکت مادر (JIP) وجود دارد؟ کاتائوکا در پاسخ گفت او و اعضای تیمش ابعاد شرکت را بسیار کوچک‌تر کرده‌اند و در حال طراحی سیستمی شرکتی هستند تا بتواند به OM Digital Solutions برای دوام آوردن در بازار پرنوسان امروزی به ‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا کمک کند.

olympus اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

olympus اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

کاتائوکا می‌گوید OM Digital Solutions ساختار تجاری خود را تغییر داده است و مطابق برنامه‌های تعیین‌شده می‌تواند به سوددهی برسد. محصولات MFT در سال ۲۰۲۰ توانستند در زمینه‌ی سهم محصولات براساس مانت لنز، جایگاه نخست دستگاه‌های تصویربرداری را در بازار ژاپن از آنِ خود کنند. همین موضوع احتمالا نشان می‌دهد که بازار همچنان به میکرو چهار سوم نیاز دارد و OM Digital Solutions علاقه‌مند است که بازار آن را گسترش دهد.

قیمت یا کیفیت

خبرنگار آساهی پرسید که آیا امکان عرضه‌ی دوربینی نظیر PEN-F با قیمت مقرون‌به‌صرفه وجود دارد؟ کاتائوکا فکر می‌کند چنین احتمالی وجود داشته باشد. او می‌گوید اگر OM Digital Solutions محصولات خود را با قیمت پایین به عکاسانی که برای سرگرمی تصویربرداری می‌کنند بفروشد، هیچ سودی کسب نمی‌کند. به ‌همین ‌دلیل اگر OM Digital Solutions این استراتژی‌ را در پیش بگیرد، محصولات را با قیمتی منطقی به ‌فروش می‌رساند. او می‌گوید محصولات این‌چنینی در حجم انبوه قابل ‌فروش نیستند.

ستسویا کاتائوکا گفت نمی‌تواند جزئیات دقیقی درباره‌ی محصولات جدید ارائه بدهد؛اما OM Digital Solutions خود را متعهد به تولید محصول می‌داند و ‌اکنون در حال تلاش در این حوزه است. او می‌گوید OM Digital Solutions محصولاتی خواهد ساخت که باعث تعجب کاربران خواهد شد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *