Lg-Logo

خودروی مفهومی بدون راننده‌ی ال‌جی با نام Omnipod معرفی شد

خودروی مفهومی بدون راننده‌ی ال‌جی با نام Omnipod معرفی شد

شرکت ال‌جی در کنفرانس NEMO ۲۰۲۲ که در سئول برگزار شد، از مدل مفهومی خودروی بدون راننده‌ی خود موسوم به Omnipod رونمایی کرد. ال‌جی اولین‌ بار در نمایشگاه CES ماه گذشته، خودرو Omnipod را در ویدئویی به‌ نمایش گذاشت.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این خودرو به‌طور عملی نیز طراحی شده و از فضای داخلی ماژولار بهره می‌برد که می‌تواند با نیاز مسافران، سازگار شود. به گفته‌ی ال‌جی می‌توان از این خودرو به‌عنوان دفتر کار، فضای تمرین و حتی برای کاوش در دنیای متاورس استفاده کرد.
پارک ایل‌پیونگ، مدیرعامل پارک عملی ال‌جی در بخشی از سخنرانی خود گفت:
خودروی مفهومی Omnipod، دیدگاه ال‌جی الکترونیکس را در‌ مورد اینکه طراحی وسایل نقلیه، چگونه می‌تواند زندگی را در آینده تغییر دهد، نشان می‌دهد. اغراق نیست اگر بگوییم نکته‌ی کلیدی، فراتر از مفهوم خودروهایی است که به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل‌ونقل از آن‌ها استفاده می‌شود و تمرکز بر تجربه‌های مختلفی است که می‌توان در حین سفر از آن‌ها لذت برد.
پارک، خودرودی Omnipod را به‌عنوان خانه‌ی متحرک با نمایشگر همه‌جانبه‌ای که کل فضای داخلی آن را احاطه کرده است، توصیف می‌کند. وی با تأکید بر اینکه این خودروی مفهومی یک فضای خانگی متحرک است، خاطرنشان کرد که هسته‌ی طراحی آن در صفحه‌نمایش‌های گسترده‌ای است که همه‌ی فضای داخلی آن را در برگرفته است. ریو کئونگ‌سون، مدیرعامل شرکت Kako Mobility که میزبان این کنفرانس بوده است، گفت:
ما در آینده از‌ طریق به‌ حداقل رساندن اقدامات غیرضروری در وسایل نقلیه به دنبال بهبود تجربه‌ی سفر هستیم و قصد داریم وسایل نقلیه را به فضاهایی تبدیل کنیم که می‌توان در آن‌ها فعالیت‌های سازنده‌تری را با بهره گرفتن از تکنولوژی رانندگی خودکار انجام داد. شرکت Kako Mobility نمی‌تواند به‌تنهایی به این هدف دست یابد. ما ضمن همکاری با شرکای داخلی و خارجی، به سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های آینده ادامه خواهیم داد.

خودرو مفهومی بدون راننده lg
همچنین ال جی به‌تازگی پیشرفته‌ترین پروژکتورهای خود را رونمایی کرده است. این پروژکتورها که با نام LG CineBeam HU715Q و HU710P شناخته می‌شوند دارای وضوح 4K هستند، توانایی پشتیبانی از استاندارد HDR را دارند و به نسبت کنتراست ۲٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ دست پیدا می‌کنند. به گزارش دیجیتال ترندز، دو پروژکتور رده‌بالای ال جی در فصل اول سال جاری میلادی به دست مخاطبان خواهند رسید. فعلاً به قیمت محصولات جدید کره‌ای‌ها اشاره نشده است.
پروژکتور HU710P از منبع نور ترکیبی لیزر-LED استفاده می‌کند که به گفته‌ی ال جی هیچ نیازی به چرخه‌ی رنگ ندارد و می‌تواند حداکثر ۲٬۰۰۰ لومن روشنایی تولید کند. پروژکتور HU715Q که بزرگ‌تر است و در دسته‌ی پروژکتورهای فوق کوتاه‌برد جای می‌گیرد صرفاً به نور لیزر اتکا می‌کند و روشنایی حداکثر ۲٬۵۰۰ لومن ارائه می‌دهد.
هر دو پروژکتور ۲۰۲۲ ال جی در اکثر حالت‌ها در فضاهای سربسته کار می‌کنند، بااین‌حال به گفته‌ی ال جی می‌توان از این دستگاه‌ها پس از غروب آفتاب در فضای خارج از خانه هم استفاده کرد.
در زمینه‌ی ابعاد تصویر، پروژکتور HU710P بیشتر از مدل دیگر دست کاربر را باز می‌گذارد و امکان تولید تصاویری ۴۰ تا ۳۰۰ اینچی را فراهم می‌کند. بااین‌حال از آنجا که با پروژکتوری طرف هستیم که نور را از بخش جلویی می‌تاباند، باید فاصله‌ی پروژکتور از سطحی که تصویر روی آن به نمایش درمی‌آید بیشتر باشد؛ با این توضیح که برای ایجاد تصویری ۱۰۰ اینچی باید پروژکتور در فاصله‌ی تقریباً ۲٫۸۹ متری از سطح تصویر قرار بگیرد. بااین‌حال HU710P برخلاف دیگر پروژکتورهای مرسوم، به نسخه‌ی پیشرفته‌تری از قابلیت تصحیح کیستون دست پیدا می‌کند.

World of Words

منبع: lgblog


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *