اپل

تبلیغات بیشتر در اپ‌های مختلف؛ اپل می‌خواهد درآمد تبلیغاتی خود را سه برابر کند

تبلیغات بیشتر در اپ‌های مختلف؛ اپل می‌خواهد درآمد تبلیغاتی خود را سه برابر کند

بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل قصد دارد کسب و کار تبلیغات خود را توسعه دهد و مجموع درآمدهای آن را دو رقمی کند.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید «تاد ترسی»، معاون بخش پلتفرم‌های تبلیغاتی اپل می‌خواهد درآمد سالانه این شرکت از بخش تبلیغات را دو رقمی کند. با توجه به این که این رقم در حال حاضر چهار میلیارد دلار است، یعنی باید منتظر سه برابر شدن آن باشیم.
طبق اعلام «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل همین حالا آزمایش نمایش تبلیغات در نتایج بخش جستجوهای اپلیکیشن نقشه را به شیوه‌ای مشابه تبلیغات بخش جستجوهای اپ استور آغاز کرده است. ظاهرا تبلیغات در آینده به اپلیکیشن‌های Apple Books و Apple Podcasts هم راه پیدا خواهند کرد.
درآمد تبلیغاتی اپل در حال حاضر از چند منبع محدود می‌آید: تبلیغات بخش جستجوی اپ استور، تبلیغات اپل نیوز، تبلیغات Apple Stocks و سهمی از تبلیغاتی که در جریان پخش زنده بازی‌های MLB Friday Night Baseball پخش می‌شود.
افزایش تبلیغات در پلتفرم‌های اپل آغاز شده است
اپل همچنین چند وقت پیش اعلام کرده بود که نمایش تبلیغات بیشتر در اپ استور را آغاز می‌کند. جایگاه‌های جدید تبلیغاتی اپ استور در iOS 16 به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا برنامه‌های خود را در زبانه Today و زیر صفحه محصولات به نمایش بگذارند.
گرمن همچنین به پتانسیل‌های تبلیغاتی سرویس اپل تی‌وی پلاس اشاره کرده و می‌گوید این شرکت می‌تواند تا پایان سال سرویسی کم‌هزینه‌تر اما با تبلیغات مشابه نتفلیکس و دیزنی پلاس ارائه کند. در حال حاضر، اپل تی‌وی پلاس تنها یک اشتراک ماهانه 4.99 دلاری دارد که کاربر می‌تواند با تهیه آن بدون مزاحمت تبلیغات محتواهای خود را تماشا کند.
رشد بخش سخت‌افزارهای اپل در طول حدود پنج سال گذشته آهسته شده و این شرکت به دنبال توسعه کسب و کار خود در بخش سرویس‌ها از جمله تبلیغات است. اما این شرکت به خاطر فلج کردن بازار تبلیغات شخص ثالث از طریق قابلیت «شفافیت ردیابی اپ» در iOS مورد انتقاد قرار دارد. از سوی دیگر، اگر مقدار تبلیغات در پلتفرم‌های این شرکت بیش از اندازه شود، ممکن است اعتبار این برند لوکس خدشه‌دار شود.
اپل در حال برنامه‌ریزی برای نمایش تبلیغات در زبانه Today اپ استور و صفحه مخصوص هر اپلیکیشن است. این دو جایگاه تبلیغاتی جدید در حالی به فروشگاه اپلیکیشن اپل اضافه می‌شوند که این شرکت قبلا در زبانه جستجو و در میان نتایج جستجو تبلیغات نشان می‌داد.
تبلیغات زبانه Today مشابه کارت‌های بزرگی که توسط دیگر محتواها در این زبانه استفاده می‌شوند، به نمایش در می‌آیند اما در زیر نام اپ‌های تبلیغ‌شده کادر آبی رنگ کوچکی را می‌بینید که عبارت Ad داخل آن ذکر شده است. تبلیغات داخل هر صفحه از برنامه نیز در بخشی تحت عنوان You Might Also Like قرار می‌گیرند که نمونه‌های مشابه با هر برنامه را نشان می‌دهد.
تبلیغات صفحات برنامه‌ها درست مثل تبلیغات بخش جستجوی اپ استور، با رنگ آبی مشخص می‌شوند تا از بقیه پیشنهادها متمایز باشند. به گفته 9to5Mac، کسانی که این جایگاه‌های تبلیغاتی را خریداری می‌کنند، نمی‌توانند اپلیکیشن‌های خاص را هدف قرار دهند، اما تبلیغ‌ها مرتبط با اپلیکیشنی خواهند بود که کاربر به آن‌ها سر زده است.

World of Words

منبع:bloomberg

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *