ana-de-armas-wp4817396-1

بهترین فیلم های آنا د آرماس؛ از بلید رانر ۲۰۴۹ تا چاقو کشی

بهترین فیلم های آنا د آرماس؛ از بلید رانر ۲۰۴۹ تا چاقو کشی

آنا د آرماس بدون شک در سال‌های اخیر یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن هالیوود در جهان و البته در کشور خودمان به‌شمار می‌رود. آنا د آرماس باوجود تعداد نسبتا کم فیلم‌هایش، به‌خوبی توانسته استعداد بازیگریش را به اهالی سینما نشان دهد و باحضور در فیلم‌هایی بسیار محبوب و باکیفیت مانند Blade Runner 2049 و فیلم No Time to Die به محبوبیت خودش بیفزاید. این بازیگر اهل کشور کوبا در سال ۱۹۸۸ متولد شد و از سال ۲۰۰۶ و زمانی‌که تنها ۱۸ سال سن داشت حرفه بازیگری خودش را آغاز کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|نخستین تجربه بازیگری موفق او مربوط می‌شود به سریال تینیجری El Internado که برای ۶ فصل در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در آن به ایفای نقش پرداخت. آنا د آرماس پس از نقش‌آفرینی در فیلم Knock Knock در سال ۲۰۱۵ و فیلم جنایی کمدی War Dogs سر زبان‌ها افتاد و به سرعت محبوبیتش میان اهالی سینما افزایش پیدا کرد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به بهترین فیلمهای آنا د آرماس تا اگر از طرفداران او هستید، با فیلم‌های بیشتری از او آشنا شوید. پس این شما و این ۱۱ فیلم برتر آنا د آرماس.

۱۱- فیلم Sergio

فیلم Sergio برای نخستین بار در جشنواره ساندنس در سال ۲۰۲۰ پخش شد و توانست نقدهای مثبت زیادی را از سوی منتقدین به‌دست آورد. نقش‌آفرینی واگنر مورا در نقش سرجیو ویرا و آنا د آرماس در نقش کارولینا لاریره بدون شک از جنبه‌های مثبت این فیلم به‌شمار می‌روند. این فیلم به تهیه‌کنندگی واگنر مورا و برنت ترورز توسط استودیو Black Rabbit Media ساخته شد و ازطریق شبکه استریم‌محور نتفلیکس دردسترس مخاطبانش قرار گرفت. اگر به فیلم‌های بیوگرافی علاقه دارید و از طرفداران آنا د آرماس هستید، فیلم سرجیو می‌تواند گزینه‌ای خوب و سرگرم‌کننده برای شما تلقی شود.

۱۰- فیلم Hands of Stone

داستان فیلم دست‌های سنگی درباره ری آرسل، تمرین‌دهنده ۷۲ ساله‌ای جریان دارد که یکی از چهره‌های سرشناس جهان بوکس تلقی می‌شود. او در این سن از بازنشستگی بیرون می‌آید تا بوکسور حرفه‌ای اهل کشور پاناما یعنی روبرتو دوران را تمرین دهد. بوکسوری که رقیب‌های خودش را یکی پس از دیگری از پیش روی برمی‌داشت و قرار بود درمقابل بوکسوری شکست‌ناپذیر به نام ری لئونارد قرار بگیرد. آرسل قصد داشت به بوکسور خود یاد بدهد که پیروز شدن نیازمند داشتن برنامه است و این مهم‌ترین اصل در پیروز شدن به‌شمار می‌رود. پنج ماه بعد در نوامبر سال ۱۹۸۰ این دو بوکسور بزرگ درمقابل هم قرار گرفتند و یکی از هیجان‌انگیزترین رویارویی‌های تاریخ ورزش بوکس را رقم زدند.

۹- فیلم Corazón

فیلم Corazón با دغدغه‌مندی مناسب و بدون حاشیه اضافه سعی دارد نشان دهد که هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که جان دیگران برایشان اهمیت داشته باشد.فیلم کوتاهی که حرف خودش را کاملا صریح بیان می‌کند و از پرداختن به داستان‌های حاشیه‌ای می‌پرهیزد. همین موضوع به‌علاوه نقش‌آفرینی خوب بازیگران آن از جمله آنا د آرماس قطعا از نکات مثبت این فیلم سینمایی حساب می‌شوند.

۸- فیلم Wasp Network

داستان این فیلم درباره ۵ زندانی سیاسی اهل کشور کوبا جریان دارد که در دهه ۹۰ میلادی به جرم جاسوسی و قتل توسط دولت آمریکا بازداشت شده‌اند و در این کشور در زندان به سر می‌برند. به‌همین‌‌دلیل چند نفر از سوی کشور کوبا برای کمک به این افراد سعی می‌کنند هرطور که شده آن‌ها را آزاد کنند و در این راه حاضر به انجام هرکاری هستند. اگر به فیلم‌های جنایی مربوط‌به این کشورها علاقه دارید فیلم Wasp Network می‌تواند فیلمی سرگرم‌کننده برای شما تلقی شود.
۷- فیلم The Informer
داستان فیلم درباره یک فرد سابقه‌دار است که تصمیم می‌گیرد با نیروی پلیس همکاری کند و پا به مسیری خطرناک بگذارد. او برای نفوذ به یک گروه خطرناک مجبور می‌شود بار دیگر و این بار به‌طور داوطلبانه به زندان برگردد تا بتواند با اعضای این گروه ارتباط برقرار کند. این مسیر خطرناک ممکن است برای او گران تمام شود و جان او بارها به خطر می‌افتد ولی پا پس نمی‌گذارد و به این مسیر ادامه می‌دهد.

شش

۶- فیلم جدید آنا د آرماس : Deep Water

به یکی از جدیدترین فیلم های آنا د آرماس رسیدیم؛ فیلم Deep Water که با حضور بن افلک درکنار آنا د آرماس تیم بازیگری خوبی را در خود جای داده و با استقبال خوبی هم از سوی طرفداران این بازیگران روبه‌رو شده است. این فیلم در قالب یک فیلم معمایی با اقتباس از رمانی محبوب با همین نام اثر پاتریسیا های‌اسمیت توسط استودیو 20th Century Studios با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری تولید شد و از شبکه‌های اینترنتی Hulu و آمازون پرایم در دسترس قرار گرفت.
داستان فیلم آب عمیق درباره یک زوج با نقش‌آفرینی بن افلک و آنا د آرماس جریان دارد که زندگی مشترک آن‌ها دچار مشکلات زیادی شده و همین موضوع علاقه آن‌ها به یکدیگر را از بین برده است و دیگر علاقه‌ای میان آن‌ها وجود ندارد. آن‌ها تصمیم می‌گیرند که طلاق نگیرند ولی بازی‌های ذهنی خطرناکی را برعلیه هم آغاز می‌کنند که به روند داستانی اصلی این فیلم تبدیل می‌شوند. اگر به فیلم‌های معمایی علاقه دارید و از طرفداران آنا د آرماس یا بن افلک هستید تماشای فیلم Deep Water را از دست ندهید.

۵- فیلم War Dogs

در رتبه پنچم بهترین فیلم های آنا د آرماس یک فیلم بیوگرافی دیگر قرار گرفته ولی با این تفاوت که فیلم War Dogs در قالب یک فیلم کمدی و جنایی روی پرده سینماها رفت و مانند سایر فیلم‌های قبلی بیوگرافی این فهرست یک فیلم تماما خشن و جدی به‌شمار نمی‌رود. همچنین این فیلم را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین فیلم‌های آغاز مسیر حرفه‌ای آنا د آرماس در سینما تلقی کنیم. درابتدا قرار بود مراحل فیلم‌برداری این فیلم در فلوریدای آمریکا انجام شود که به‌دلایلی فیلم‌برداری آن در سال ۲۰۱۵ در کشور رومانی آغاز شد. فیلم سگ‌های جنگی به تهیه‌کنندگی بردلی کوپر و تاد فیلیپس توسط استودیو Joint Effort با بودجه‌ای ۵۰ میلیون دلاری تولید و فروشی معادل‌با ۸۷ میلیون دلار را به نام خودش ثبت کرد.
داستان فیلم درباره شخصیت‌هایی به نام افرایم دیورولی و دیوید پاکوز جریان دارد که داستان واقعی آن‌ها در مجله‌ رولینگ استون به نویسندگی گای لاسون به‌طور کامل دراختیار مخاطبان آن قرار گرفته است. این دو شخصیت دو دلال وسایل جنگی به‌شمار می‌روند و طی یک قرارداد بزرگ و معادل‌با ۳۰۰ میلیون دلار قرار است که سلاح و تجهیزات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان را تأمین کنند. البته در این مسیر اتفاقات ریز و درشتی برای آن‌ها رخ می‌دهد که برخی از آن‌ها خنده‌دار و برخی از آن‌ها خطرناک هستند.

۴- فیلم The Gray Man

داستان فیلم درباره یک قاتل جریان دارد که در زندان به‌سر می‌برد و از سوی یک مقام ارشد سازمان CIA پیشنهادی دریافت می‌کند که در ازای آزادی باید به‌عنوان مزدور برای این سازمان کارد کند و اینگونه می‌تواند آزادی خودش را بار دیگر به‌دست آورد و او هم این پیشنهاد را قبول می‌کند. داستان این مزدور سازمان CIA در یک پرونده در بانکوک گره می‌خورد و هدفی که قرار بود به قتل برساند به او اعتراف می‌کند که او هم یکی از مزدوران CIA به‌شمار می‌رود و همین موضوع پیچش‌های داستانی این فیلم را پدید می‌آورد. بااینکه این فیلم سینمایی نقدهای مثبت و منفی زیادی دریافت کرده ولی بدون شک می‌تواند اثری جذاب و سرگرم‌کننده برای شما به‌شمار رود.

۳- فیلم No Time to Die

پس از گذشت یک دهه و نیم از حضور دنیل کریگ به‌عنوان جیمز باند جدید سینما، داستان او در نقش این شخصیت به پایان خودش رسید و پس از مدت‌ها انتظار آخرین قسمت جیمز باند با بازی دنیل کریگ روی پرده سینماها رفت؛ پایانی که برای بعضی از طرفداران مجموعه باشکوه بود و برای برخی برعکس. بااین‌حال فیلم No Time To Die آخرین فیلم جیمز باند با حضور دنیل کریگ در نقش این شخصیت محبوب سال گذشته اکران شد و دوست‌داران فیلم‌های اکشن به‌خصوص طرفداران این مجموعه سینمایی توانستند وداعی هرچند تلخ ولی زیبا با دنیل کریگ داشته باشند. فیلمی که مانند فیلم‌های قبلی مجموعه شخصیت باند را در ماموریتی خطرناک قرار می‌دهد ولی پایان این مأموریت با مأموریت‌های قبلی زمین تا آسمان فرق می‌کند.
در این فیلم آنا د آرماس در روند داستانی فیلم به جیمز باند کمک می‌کند تا در مقابل دشمنان خودش قرار بگیرد. اگر از طرفداران سرسخت این مجموعه باشید بدون شک از تماشای آن لذت زیادی خواهید برد و اگر از طرفداران آن نباشید فیلم No Time To Die می‌تواند یک فیلم اکشنِ بسیار سرگرم‌کننده برای شما تلقی شود. ساخته کری فوکوناگا، کارگردان آخرین فیلم از این پنج‌گانه با اینکه با فیلم‌های قبلی خود تفاوت‌هایی داشت ولی همین تفاوت‌ها آن را به یک اثر بسیار زیبا و باکیفیت تبدیل کرده‌اند. این فیلم در سال ۲۰۲۱ به تهیه‌کنندگی مایکل ویلسون با بودجه‌ای ۲۷۰ میلیون دلاری تولید و توانست فروش بسیار خوب ۷۷۵ میلیون دلاری را پشت‌سر بگذارد.

۲- فیلم Knives Out

رتبه دوم بهترین فیلم‌های آنا د آرماس در اختیار فیلم Knives Out قرار می‌گیرد. داستان این فیلم معمایی درباره مرگ یک نویسنده معروف جریان دارد. در تولد ۸۵ سالگی این نویسنده یعنی آقای هارلن ترومبی تمام خانواده او در عمارتش جمع می‌شوند تا اوقاتی را با یکدیگر سپری کنند ولی یک روز بعد سرایدار خانه جسد هارلن را در خانه پیدا می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا پرونده مرگ او پس از بررسی‌های فراوان از یک پرونده مربوط‌به خودکشی به یک پرونده قتل تبدیل شود. داستان‌های متفاوت این خانواده عجیب داستان رمزآلود و البته جذاب این فیلم را شکل می‌دهند.
فیلم Knives Out در سال ۲۰۱۹ روی پرده سینماها رفت و درکنار داستان سرگرم‌کننده خود حضور بازیگرانی محبوب مانند دنیل کریگ، آنا د آرماس، کریس ایوانز و کریستوفر پلامر استقبال از آن را دوچندان کرد. فیلمی که توسط استودیو T-Street با بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری تولید شد و فروش بسیار خوب ۳۱۰ میلیون دلاری آن مسیر را برای ساخت قسمت‌های بعدی آن هموار کرد. طبق برنامه‌ریزی سازندگان این فیلم قرار است قسمت دوم آن در سال جاری روی پرده سینماها برود. فیلم Knives Out مانند فیلم No Time to Die یکی دیگر از همکاری‌های موفق آنا د آرماس و دنیل کریگ به‌شمار می‌رود که اگر از طرفداران آن‌ها هستید از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد.

۱- فیلم Blade Runner 2049

به احتمال بسیار زیاد می‌توانستیم حدس بزنیم در رتبه نخست این مقاله چه فیلمی قرار خواهد گرفت. فیلم بسیار محبوب و موفق Blade Runner 2049 که دنباله‌ای برای فیلم بلید رانر محصول سال ۱۹۸۲ به‌شمار می‌رود به‌قدری جذاب و گیرا است که قرار گرفتن آن در رتبه نخست بهترین فیلم‌های آنا د آرماس خیلی دور از انتظار نبود. این فیلم با اقتباس از داستان Do Androids Dream of Electric Sheep اثر فیلیپ دیک با بودجه‌ای ۱۶۰ میلیون دلاری تولید و توانست به فروش ۲۶۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.
در صورت اشاره به خلاصه داستان این فیلم ممکن است قسمت‌های مهمی از داستان قسمت نخست این فیلم برای شما اسپویل شود و به‌همین‌دلیل از اشاره به آن خودداری می‌کنیم تا در صورتی که هنوز قسمت نخست آن را تماشا نکرده‌اید از لذت آن برای شما کم نکرده باشیم. فیلمی که با حضور رایان گاسلینگ، آنا د آرماس و هریسون فورد نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های آنا د آرماس به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین فیلم‌های اکشن و معمایی تاریخ سینما حساب می‌شود. اگر هنوز مجموعه سینمایی بلید رانر را تماشا نکرده‌اید، تماشای آن را در الویت قرار دهید. فیلمی به کارگردانی دنی ویلنوو که مانند سایر فیلم‌های این کارگردان پر شده از تصاویر چشم‌نواز و هیجان‌انگیز.

World of Words

منبع: اقیانوس آبی خبر

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *