TikTok-ByteDance-logo

برند Bytedance به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل شد

برند Bytedance به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل شد

استارتاپ Bytedance توسعه‌دهنده اپلیکیشن محبوب TikTok و اپلیکیشن خبرخوان Toutiao، با ۷۵ میلیارد دلار به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل شد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، سرمایه‌گذاری جدید ۳ میلیارد دلاری سافت‌بانک (SoftBank) باعث شد که استارتاپ چینی Bytedance، به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل شود.
استارتاپ Bytedance، صاحب اپلیکیشن ویدئویی محبوب TikTok و اپلیکیشن خبری Toutiao چین، با ارزش ۷۵ میلیارد دلار توانست ارزشمندترین استارتاپ جهان شود و اوبر را با ارزش ۷۲ میلیارد دلار پشت سر بگذارد.
بر اساس آخرین گزارش‌ها، اوبر قصد دارد برای سال آینده میلادی، با عرضه اولیه سهام یا IPO، ارزش شرکت خود را به رقم ۱۲۰ میلیون دلار برساند. با وجودی که Bytedance حضور کم‌رنگی در خارج از کشور چین دارد،‌ ولی هم‌اکنون در صدر جدول ایستاده است. اپلیکیشن محبوب ویدئوی کوتاه تیک‌تاک که همانند اپلیکیشن Musical.ly شناخته شده است، در بین نوجوانان غربی محبوبیت خاصی دارد. اپلیکیش تیک‌تاک در کشور چین با نام Douyin شناخته می‌شود و پیشتر با اپلیکیشن Musical.ly ادغام شد. همان‌طور که گفته شد نوجوانان طرفدار اصلی این برنامه ویدئوی کوتاه محبوب هستند. حتی برخی از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک درصدد الگوبرداری از اپلیکیشن TikTok هستند تا وارد رقابت با آن شوند. از جمله می‌توان به فیسبوک اشاره کرد که برای رقابت با TikTok، درصدد راه‌اندازی اپلیکشن جدید Lasso است.
در عین حال اپلیکیشن خبرخوان Toutiao، یکی از برنامه‌های شناخته‌شده در چین است که صدها میلیون کاربر فعال روزانه و ماهانه دارد. این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی، خبرهای مختلف را جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن Toutiao از طریق تبلیغات در کنار فید خبری خود، به استارتاپ Bytedance پول تزریق می‌کند. بر اساس اطلاعات آماری منتشرشده از سوی بلومبرگ، سال گذشته درآمد استارتاپ Bytedance در حدود ۲.۵ میلیارد دلار بود. اما این استارتاپ نیز همانند بسیاری از استارتاپ‌های دیگر در چنین جایگاه و موقعیتی،‌ هنوز سودآور نیست.
در سال جاری میلادی، خبرخوان Toutiao و در کل استارتاپ Bytedance، بسیاری از سانسورهای دولت چین را زیر پا گذاشته است. به همین دلیل، اپلیکیشن خبرخوان Toutiao به‌صورت موقت از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف شد. علاوه بر خبرخوان Toutiao، اپلیکیشن دیگری به نام Neihan Duanzi که بیشتر محتوای طنز ارائه می‌کرد نیز متوقف شد. ژانگ ییمینگ، مؤسس و مدیر عامل استارتاپ Bydomance، در نامه‌ای سرگشاده در مورد انتشار محصولی که با ارزش‌های سوسیالیستی مطابقت ندارد، عذرخواهی کرد.
اگر نیم نگاهی به برترین شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر کنید احتمالاً متوجه این نکته خواهید شد که درصد بسیار بالایی از پست‌های منتشر شده، به ویدئوها اختصاص دارد. ویدئوهایی که از چالش‌های متفاوت مانند DontJudgeMe و IcebucketChallenge گرفته تا ویدئوهای طنزآمیز Dubsmash و… را در بر گرفته و همگی در بازه‌های زمانی مربوط به خود به شدت مورد استقبال قرار گرفته بودند. به تازگی نیز اپلیکیشنی با عنوان musical.ly در حال رواج یافتن در بین کاربران است که البته این موضوع که موج فراگیری آن به کاربران ایرانی هم برسد هنوز مشخص نیست. این اپلیکیشن قادر است با ضبط ویدئو از شما، و انجام افکت‌هایی همچون آهسته، تند یا حتی معکوس کردن پخش ویدئو، آثار جالبی را از ویدئوهای شما به وجود بیاورد.

World of Words

منبع: theverge


دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *