برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مکلارن از «آرتورا» رونمایی کرد

برند مکلارن بعد از تجربه بسیار موفق ساخت ابرخودرو هیبریدی P1، محصولی کاملا جدید به نام آرتورا معرفی کرده است که میانگین مصرف سوخت ۴٫۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | مصرف سوخت، یکی از مهم‌ترین نکات منفی در مدل‌های مختلف کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو است. مثلا لامبورگینی اونتادور که امروزه پرفروش‌ترین سوپراسپرت دنیا محسوب می‌شود، حدود ۲۰ تا ۲۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. در سمت دیگر ماجرا، فعالان محیط زیست مخالف تولید این نوع خودرو هستند؛ چراکه علاوه‌ بر نیاز به حجم نسبتا زیاد بنزین، مقدار قابل توجهی گازهای آلاینده توسط سوپراسپر‌ت‌های پرمصرف تولید می‌‌شود.

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

برق و بنزین

ترکیب موتور برقی با پیشرانه بنزینی، ایده‌ای قدیمی است که حالا در قرن ۲۱، خودروهای تولید انبوه را متحول کرده است. فناوری هیبرید، خصوصا در مدل‌هایی که نیاز به تغذیه برق از منبع خارج خودرو نداشته باشند، مصرف سوخت یک خودرو را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. در سال‌های اخیر، این سیستم پس از کسب موفقیت در مدل‌های اقتصادی و خانوادگی، به‌مرور وارد مدل‌های اسپرت و سوپراسپرت شده است تا افراد متمول و معمولا بی‌توجه به هزینه بنزین، از مزایای فناوری هیبرید و کاهش گازهای آلاینده بهره‌مند شوند.

P1

مکلارن P1 در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این ابرخودرو پلاگین هیبرید، ۹۰۳ اسب ‌بخار قدرت داشت و ۲٫۸ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. پی‌وان می‌توانست ۳۱ کیلومتر را به‌صورت تمام برقی حرکت کند و مشابه بهترین محصولات فراری در پیست مانور دهد؛ اما یک ایراد بزرگ داشت: قیمت نهایی مکلارن P1، بیش از یک میلیون دلار بود.

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 3

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 3

آرتورا ۲۰۲۲، مسلما یک محصول تاریخ‌ساز برای برند مکلارن خواهد بود. این سوپراسپرت در کلاس فنی خود، چندان گران نیست؛ درحالی‌که فناوری پلاگین هیبرید و توانایی‌های چشم‌گیر دارد. ترکیب پیشرانه بنزینی توئین توربوشارژ ۳ لیتر V6 با یک موتور برقی که داخل جعبه‌دنده نصب شده است، نوید محصولاتی جدید در سبد برند مکلارن می‌دهد. پیشرانه بنزینی، ۵۷۷ اسب‌ بخار قدرت و ۵۸۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد که همراه موتور برقی ۹۴ اسب بخاری و ۲۲۵ نیوتن‌متری، مجموع قدرت ۶۷۱ اسب ‌بخار و گشتاور ۸۰۴ نیوتن‌متر برای آرتورا فراهم می‌کند.

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 6

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 6

کندتر از نسخه قبلی

آرتورا می‌تواند در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از این نظر، تنها ۰٫۲ ثانیه کندتر از P1 باشد. سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ و صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آرتورا، ۸٫۳ و ۲۱٫۵ ثانیه است. باتری لیتیوم یون موجود در آرتورا، مشابه P1 دارای ظرفیت ۷٫۴ کیلووات ساعت است و شعاع حرکتی ۳۰ کیلومتر دارد. با استفاده از شارژر EVSE مکلارن، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در زمان ۲٫۵ ساعت شارژ می‌شود.

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 2

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 2

مشخصات

علاوه‌بر قوای محرک، جعبه‌دنده خودکار ۸ سرعته و دبل کلاچ آرتورا نیز برای اولین ‌بار توسط برند مکلارن عرضه می‌شود.همچنین  معماری جدید شرکت سازنده در ساخت شاسی سبک‌وزن کربن با نام MCLA در آرتورا وجود دارد. این پلتفرم، مخصوص خودروهای هیبریدی مکلارن طراحی شده است و ترکیبی از کربن و آلومینیوم با کاهش وزن و بهبود استقامت فراهم می‌کند.

وزن خالص آرتورا، ۱۳۹۵ کیلوگرم است؛ درحالی‌که پیشرانه هیبرید و باتری‌ها، مجموعا ۱۳۰ کیلوگرم وزن دارند. پیشرانه بنزینی V6 به‌تنهایی، ۱۶۰ کیلوگرم خواهد داشت که ۵۰ کیلوگرم از نمونه مشابه بنزینی با ۸ سیلندر، سبک‌تر است.

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 4

برند مکلارن خودروی آرتورا اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 4

فناوری‌ها

بسیاری از فناوری‌های ایمنی آرتورا برای نخستین بار برای یک محصول ساخت برند مکلارن استفاده می‌شود. کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت در ترافیک، هشدار خروج از خط، تنظیم نور چراغ‌های اصلی برای جلوگیری از حادثه، فناوری تشخیص علائم کنار جاده و امکان به‌روزرسانی نرم‌افزارها از راه دور (over-the-air update) در آرتورا وجود دارد. سیستم سرگرمی و نمایشگر ۸ اینچ داخل کابین نیز همراه رابط‌های اپل کارپلی و اندرویداتو ارائه می‌شود. راننده می‌تواند انواع حالت‌های رانندگی مثل مودهای دریفت را ازطریق نرم‌افزارهای مدرن و پنل دیجیتال پشت فرمان مدیریت کند.

با وجود فناوری‌های جدید و توانایی‌های بالا، قیمتی منطقی برای مکلارن آرتورا وجود دارد. خرید نسخه پایه‌ی این محصول، ۲۲۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت که نسبت به رقبای ساخت فراری، لامبورگینی و استون مارتین، چندان گران نیست.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.