برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 0

برند مایکروسافت بر خلاف تسلا، برنامه‌ای برای ورود به بیت کوین ندارد

برند مایکروسافت احتمال قرار دادن بیت کوین در ترازنامه‌ی مالی خود را رد نکرد؛ اما برنامه‌ای کوتاه‌مدت برای این کار ندارد.

اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها | مایکروسافت با سیستم عامل خود در سال ۱۹۸۰ یعنی زنیکس، وارد بازار کار سیستم عامل شد. سپس مایکروسافت سیستم عامل MS-DOS را تولید کرد. سرانجام مایکروسافت در مذاکرات با تحقیقات دیجیتال شکست خورد و در نوامبر ۱۹۸۰ سیستم عامل جدیدی با نام CP/M تولید کرد که در آینده در کامپیوترهای شخصی مورد استفاده قرار گرفت. مایکروسافت با درآمدهای بسیارش ۲۱۰ شرکت را خرید و هم چنین یک بخش چاپ و نشر به نام مایکروسافت پرس تولید کرد.

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 1

کنسول و سود دو چندان

در نوامبر ۲۰۰۵، مایکروسافت دومین کنسول بازی خود را با نام ایکس باکس ۳۶۰ به بازار عرضه کرد (لازم است ذکر شود اولین نسخه کنسول مایکروسافت ایکس باکس نام داشت) مایکروسافت در زمینه رقابت با کنسول‌های بازی تجربیات خوبی بدست آورده بود و این بار کنسولی بسیار کامل‌تر و بهتر نسبت به اولین کنسول خود به بازار عرضه کرد. ایکس باکس ۳۶۰ در دو مدل با نام‌های “Premium” و «Core System» عرضه شد. نسخه «ایکس باکس ۳۶۰ Premium» دارای دسته بی‌سیم، هارد درایو، ریموت کنترل و هدست می‌باشد ولی نسخه «Core System» شامل دسته سیمی و بدون هارد درایو و وسایل جانبی می‌باشد. ایکس باکس ۳۶۰ تقریباً یک سال زودتر از رقیبان خود یعنی پلی استیشن ۳ و نینتندو Wii به بازار عرضه شد.

پیشرفت چشمگیر ایکس باکس

ایکس باکس ۳۶۰ پیشرفت‌های زیادی نسبت به کنسول قبلی خود کرده‌است و علاوه بر قدرت سخت‌افزاری، دارای طراحی فوق‌العاده زیبایی می‌باشد. ایکس باکس ۳۶۰ فروش بسیار بهتری نسبت به کنسول قبلی مایکروسافت داشت. نسخه بعدی ایکس باکس در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ با نام ایکس باکس وان وارد بازار شد. در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ ایکس باکس وان اس با رنگ سفید و ۴۰٪ کوچک‌تر از ایکس باکس وان معرفی شد. همچنین ایکس باکس وان ایکس که پیشرفته تر از ایکس باکس‌های قبلی بود و از وضوح ۴کی پشتیبانی می‌کرد در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۱۷ عرضه شد. ایکس باکس سری ایکس هم‌اکنون قوی‌ترین کنسول مایکروسافت است. با تمام موفقیت های به دست آمده برند ماکروسافت برخلاف رقبای خود فکر دیگری را در سر می پروراند.

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 3

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها 3

تغییر نگرش

ظاهرا برند مایکروسافت برنامه‌ی کوتاه‌‌مدتی برای قرار دادن بیت کوین (BTC) در ترازنامه‌های مالی خود ندارد. برد اسمیت در مصاحبه‌ای با خبرنگار سی‌ان‌ان، جولیا چترلی، گفت شاید مایکروسافت نظرش را در مورد سرمایه‌گذاری در بیت کوین عوض کند.

وقتی از اسمیت درباره‌ی وجود برنامه‌ای برای متنوع‌سازی پورتفو با رمزارزها (مشابه سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین) سؤال شد، رئیس مایکروسافت گفت که از چنین بحث‌هایی مطلع نیست:

هیچ گونه بحث جدیدی درباره‌ی بیت کوین نشنیده‌ام؛ اما اگر فرض کنیم قرار باشد سیاست‌هایمان را در قبال سرمایه‌گذاری بیت کوین تغییر بدهیم، جولیا تو اولین یا دومین نفری خواهی بود که مطلع خواهی شد.

ارزش بالا

ارزش بازار بیت کوین به‌آرامی در حال رسیدن به بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا است. طبق گزارش قبلی، ارزش بازار بیت کوین با عبور از تسلا و اندکی بعد انتشار خبر سرمایه‌گذاری این شرکت روی بیت کوین، از ۸۰۸ میلیارد دلار عبور کرد.

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند مایکروسافت و بیت کوین اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

مقاومت یا اجبار

در ادامه‌ی رکوردشکنی تاریخی بیت کوین در ۲۹ بهمن، ارزش بازار بیت کوین (در هنگام نگارش این مقاله) معادل ۹۴۸ میلیارد دلار است. بیت کوین برای رسیدن به ارزش بازار مایکروسافت که ۱٫۸ میلیارد دلار است، باید ارزش بازار خود را دوبرابر کند.

در ۲۴ بهمن رئیس بانک جی‌پی مورگان، دنیل پینتو، ادعا کرد که این شرکت به دلیل تقاضای در حال افزایش، در نهایت وارد عرصه‌ی بیت کوین خواهد شد. پیش از این، استراتژیست‌های جی‌پی مورگان گفته بودند خرید بیت کوین توسط تسلا الزاما به دلیل نوسان بالای این رمزارز، منجر به سرمایه‌گذاری‌های مشابه نمی‌شود.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.