موستانگ شاسی بلند برند فورد اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند فورد برای اضافه کردن اندروید به خودروهایش با گوگل وارد همکاری شد

دو برند فورد و گوگل قصد دارد از سال ۲۰۲۳ به‌‌بعد، میلیون‌ها خودروی خود را به اندروید مجهز کند. فورد همچنین از امضاء قرارداد ۶ ساله با واحد ابری گوگل خبر می‌دهد. 

اقیانوس ابی خبر – اخبار برندها |فورد رسما به جمع خودروسازانی پیوست که برای سیستم‌عامل خودروهای خود سراغ پلتفرم ارائه‌شده توسط گوگل می‌رود. براساس گزارش خبرگزاری ورج، فورد اعلام کرد قصد دارد از سال ۲۰۲۳ به‌بعد به‌منظور طراحی سیستم اطلاعات-سرگرمی (Infotainment) در میلیون‌ها خودروی خود سراغ اندروید برود. این یعنی دستیار صوتی Google Assistant و گوگل مپس و دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی متناسب‌با صنعت خودرو بدون نیاز به استفاده از گوشی اندرویدی در خودروهای فورد در دسترس قرار خواهند گرفت.

درهم آمیختگی سیستم عامل با خودرو

ادغام عمیق خودروهای فورد با سیستم‌عامل اندروید به راننده‌ها و مسافران امکان خواهد داد با بهره‌گیری از گوگل اسیستنت چیزهایی مثل تنظیمات آب‌و‌هوا را تغییر دهند. استفاده از اندروید همچنین بدین معنی است که سیستم اطلاعات-سرگرمی در خودروهای فورد به‌صورت OTA به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد تا به قابلیت‌های جدید مجهز شود. فورد در بخشی از اطلاعیه‌ی رسمی خود گفت سیستم اطلاعات-سرگرمی خودروهایش قرار است همچنان با Apple CarPlay سازگار باشد؛ به‌همین‌دلیل دارندگان گوشی‌های آیفون لازم نیست نگران شوند. فورد قصد دارد دستیار صوتی آمازون الکسا را هم در دسترس رانندگان قرار دهد.

همکاری دلنشین فورد و گوگل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

همکاری دلنشین فورد و گوگل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند فورد هنوز نگفته است از سال ۲۰۲۳ به‌بعد کدام‌ یک از خودروهای این شرکت به سیستم‌عامل اندروید مجهز می‌شود؛ بااین‌حال گفته که شمار خودروهای تحت پشتیبانی اندروید در برندهای فورد و لینکلن (Lincoln) به میلیون‌ها دستگاه می‌رسد. خودروهای فورد و لینکلن مجهز به اندروید در سراسر دنیا به‌غیر از بازار چین عرضه خواهند شد (سرویس‌های گوگل در چین مسدود هستند و فورد قانونا نمی‌تواند خودروهایش را با اندروید در چین عرضه کند). هنوز مشخص نیست که فورد سراغ استفاده از Android Automotive (که به‌صورت بومی در خودرو قرار می‌گیرد) می‌رود یا Android Auto. سیستم Android Auto نشئت‌گرفته از گوشی هوشمند است.

طبق گزارشات

فورد در توضیح بیشتر می‌گوید استفاده‌اش از اندروید قرار است به‌شکلی منحصربه‌فرد انجام بگیرد. فردی به نمایندگی از فورد در کنفرانسی مطبوعاتی با روزنامه‌نگاران اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد استفاده از QNX را به‌خاطر اندروید پایان دهد. فورد سپس نسخه‌ای جدید از سیستم‌عامل Sync را برپایه‌ی اندروید توسعه خواهد داد.

برند فورد همچنین از امضاء قرارداد ۶ ساله با گوگل به‌منظور استفاده از سرویس‌های ابری این شرکت (Google Cloud) خبر می‌دهد. فورد می‌گوید به‌موجب این قرارداد ۶ ساله، از گوگل کلاد به‌عنوان بستر اصلی برای ارائه‌ی قابلیت‌های مبتنی‌بر فضای ابری در خودروهایش استفاده می‌کند.

همکاری آینده گوگل و فورد اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

تجارت جدید

برند های فورد و گوگل به‌دنبال ایجاد گروه تجاری جدیدی هستند که متشکل‌از کارمندان هر دو شرکت است و Team Upshift نام دارد. اعضای Team Upshift موظفند حیطه‌های دیگر نوآوری را پیدا کنند و روی آن‌ها متمرکز شوند. یکی از مدیران فورد می‌گوید Team Upshift قرار است از استعدادهای کارمندان دو شرکت فورد و گوگل به‌منظور ارائه‌ی تجربه‌های جدید در خودروها استفاده کند. در قالب پروژه‌ی همکاری بین فورد و گوگل کارهای مختلفی صورت می‌گیرد که از بین آن‌ها می‌توانیم به احتمال مدرن‌سازی کارخانه‌های فورد و ایجاد تجربه‌های جدید در خرده‌فروشی‌ها به‌هنگام خرید خودرو اشاره کنیم.

همکاری فورد و گوگل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

همکاری فورد و گوگل اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

همکاری با فورد، اتفاق مهمی برای گوگل محسوب می‌شود. گوگل طی سال‌های اخیر تلاش کرده است با خودروسازان بیشتری برای گسترش استفاده از اندروید در صنعت خودرو وارد همکاری شود. فورد به ولوو، جنرال موتوروز و اتحادیه‌ی رنو–نیسان–میتسوبیشی در زمینه‌ی عقد قرارداد با گوگل به‌منظور استفاده از نرم‌افزار این شرکت برای طراحی سیستم اطلاعات-سرگرمی ملحق می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که در پی همکاری فورد با گوگل، سرنوشت سیستم‌عامل Sync به کجا ختم می‌شود. تمامی خودروهای جدید فورد ازجمله Mustang Mach-E به‌منظور ارائه‌ی قابلیت‌های ناوبری و رادیو و تنظیمات آب‌و‌هوا متکی‌بر Sync 4 هستند. با درنظرگرفتن ماهیت و نحوه‌ی کارکرد سیستم Android Automotive احتمالا فورد مجبور به رها کردن Sync نخواهد شد.

World of Words

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *