برند اسنوا با محصول ماشین ظرفشویی خود موفق به کسب جایزه از رقابت جهانی طراحی Reddot 2021 شد. این در حالی است که سه محصول دیگر این شرکت نیز توانسته بودند به فهرست نهایی داوری جایزه Reddot 2021 راه پیدا کنند اما در نهایت اسنوا برای یک محصول موفق به کسب این جایزه شد.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|این جایزه معتبر توسط مرکز طراحی Nordrhein Westfalen در اسن آلمان اعطا میشود و بیش از نیم قرن است که افتخار طراحی محصولاتی نوآورانه و با کیفیت را دارد. برندگان این رقابت در مراسم اهدای جوایز موسوم به Red Dot Gala تجلیل میشوند و همچنین در موزههای طراحی Red Dot، نمایش آنلاین روی صفحات وب و در کتاب طراحی سال آن نیز در معرض دید عمومی قرار داده خواهد شد.
اولین بار
این اولین بار است که استودیوی طراحی یک برند لوازم خانگی ایرانی، به صورت رسمی برنده چنین رقابتی شده است. استودیو طراحی این برند که بخشی از مرکز فناوری و کارخانه نوآوری برند اسنوا (Snowa Tec) محسوب میشود، تمرکز جدیدی از این برند بر توسعه رقابتپذیر در کلاس جهانی را نشان میدهد.
این غول تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی اعلام کرده که ظرفشویی جدید معرفی شده به این مسابقه را نیز به زودی به بازار عرضه خواهد کرد و محصولات جدید دیگری را نیز در دست توسعه دارد.
ظرفیت بازار ایران
پیش بینی میشود به دلیل ظرفیت بازار ایران و منطقه خاورمیانه، این برند استراتژیهای جدیدی را برای توسعه بازارهای فعلی و توسعه محصولاتی متفاوتتر به بازارهای بینالمللی را پیگیری میکند. د راین راستا چندی پیش نیز این شرکت، سرمایهگذاری بزرگی را برای احداث یک مرکز توسعه فناوری و کارخانه نوآوری در همکاری با یک دانشگاه به نام Snowatec انجام داده است.
سنت ۶۰ ساله
Red Dot یک سنت ۶۰ ساله در دنیای طراحی است. در ۳۰ جولای ۱۹۵۴، انجمن ورین انداستریه فورم (Verein Industrie form) که به معنی انجمن فرم صنایع است، به ابتکار کارل هاند هاوزن رئیس روابط عمومی و تبلیغات کروپ (Krupp’s Public Relations and Advertising Department) تاسیس شد.
خانواده کروپ از قدیمیترین تاجران و صاحبان صنایع در اسن هستند که بازرگانی خود را از چهارصد سال پیش آغاز کردند و به قدرتی در صنعت اروپا تبدیل شدند. این انجمن با هدف کمک به ایجاد فضایی جذابتر، مدرن کردن محصولات آلمانی و مناسبتر شدن آنها برای صادرات تشکیل شد که بعدا ابعاد بین المللی پیدا کرد.
در حال حاضر سالانه بیش از ۱۸هزار شرکت کننده از طراحان، برندها و سازمانها از بیش از ۷۰ کشور جهان در آن حضور داشته و این استقبال، آن را به یکی از بزرگترین مسابقات طراحی جهان تبدیل کرده است.
World of Words