M1-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند اوپو

برند اوپو روی پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی کار می‌کند

برند اوپو با هدف بهبود کیفیت تصویربرداری دوربین گوشی‌های هوشمند خود روی توسعه پردازنده سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی M1 کار می‌کند.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|برند اوپو الکترونیکس کورپ. تولیدکننده وسایل الکترونیکی بر اساس Dongguan در گوانگدونگ چین می‌باشد. محصولات عمده خط تولید این برند عبارتند از: ام پی ۳ پلیر، مدیا پلیرهای قابل حمل، ال‌سی‌دی تلویزیون‌ها، کتاب خوان‌های الکترونیکی، پخش‌کننده دی‌وی‌دی و اسمارت فون‌ها. این شرکت در ۲۰۰۴ تأسیس شد. این شرکت در نقاط زیادی از جهان با نام برند اوپو شناخته می‌شود.

اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-برند اوپو-M1

اوپو M1

این شرکت در سال ۲۰۱۹ برند اوپو M1 را ثبت کرد و به فاصله کوتاهی مهندسانی از مدیاتک و Spreadtrum را نیز استخدام کرد. سال گذشته نیز روند استخدام متخصصان ادامه پیدا کرد و تعدادی از مهندسان کوالکام، های سیلیکون و مجددا مدیاتک همکاری خود را با این برند آغاز کردند. در نتیجه به نظر می‌رسید این شرکت قصد دارد چیپست اختصاصی برای گوشی‌های موبایل خود طراحی کند.

تراشه اختصاصی

یکی از منابع آگاه بازار ادعا می‌کند اوپو روی تراشه اختصاصی M1 کار می‌کند که در واقع پردازنده سیگنال تصویر (ISP) است. پردازنده‌های ISP داده‌های خام را از حسگر دوربین دریافت کرده و با کمک پردازش‌های نرم افزاری، آن را به صورت عکس یا فیلم ارائه می‌دهند.

در واقع پردازنده سیگنال تصویر وظایف مختلفی از جمله تنظیم رنگ، بهبود شفافیت و حتی کارهای پیچیده‌تری مانند ترکیب فریم‌ها را انجام می‌دهند. هرچه پردازش انجام شده توسط این چیپ‌ها قوی‌تر باشد، کیفیت تصویر نهایی بهتر می‌شود.

برند‌های دیگری نیز روی توسعه چنین پردازنده‌هایی کار کرده‌اند. گوگل ISP اختصاصی خود را روی گوشی‌های قدیمی‌تر پیکسل پیاده سازی کرده بود که در حال حاضر این فناوری روی چیپست‌های اسنپدراکون موجود است. برند اوپو نیز همین روار را تاکنون در پیش گرفته بود ولی اکنون قصد دارد با هدف بهبود کیفیت تصویربرداری در دوربین‌های موبایل، پردازشگر سیگنال تصویر مجزایی را توسعه بدهد و دیگر فقط به پردازشگر تصویر روی تراشه اتکا کند.

اولین محصول

پردازنده ISP اولین محصول تیم کاری پروژه ماریانا (Mariana) است که در آن مهندسانی از برندهای اوپو، وان پلاس و ریلمی فعالیت می‌کنند. در نتیجه این احتمال وجود دارد که پردازنده اختصاصی توسعه یافته در ادامه برای گوشی‌های هوشمند وان پلاس و ریلمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تلاش مستمر

گفتنی است تلاش برند اوپو برای توسعه چنینی پردازنده‌ای بدین معنی نیست که این شرکت قصد دارد توسعه چیپست اختصاصی اوپو را کنار بگذارد. گفته می‌شود اوپو و شیائومی روی توسعه چیپست ۵G کار می‌کنند که قرار است سال جاری میلادی وارد بازار شود. در حال حاضر شیائومی از پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی با نام Surge C1 رونمایی کرده و از آن برای گوشی تاشو می میکس فولد نیز استفاده کرده است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.