ماسک

ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مخصوص خود را راه‌اندازی کند

ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد شبکه‌ اجتماعی مخصوص خود را راه‌اندازی کند

شاید پایانی برای روند فروش توییتر به ایلان ماسک وجود داشته باشد و اگر او بتواند از این معامله خارج شود، احتمالاً پلتفرم اجتماعی خود را راه‌اندازی خواهد کرد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|اخیراً در میان مجموعه‌ای از توییت‌های پاسخ به سوالات افراد درباره‌ی پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر و با درنظرگرفتن اینکه مدیرعامل تسلا بخشی از سهام خود را فروخته، توییتی ازطرف مدیرعامل تسلا منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالاً به‌دنبال ساخت شبکه‌ی اجتماعی مخصوص خود است.
ماسک فعلاً در توئیت خود به آدرس دامین تک حرفی اشاره کرده و غیر از این هیچ جزئیاتی درمورد پلتفرم رسانه‌ی اجتماعی او نمی‌دانیم. این توییت عمدتاً نشان‌ می‌دهد درصورت عدم توافق میان ماسک و توییتر، او همچنان به داشتن یک شبکه‌ی اجتماعی علاقه‌مند است و این پلتفرم کاملاً جدید می‌تواند تحت آدرس X.Com راه‌اندازی شود.
به‌نوشته‌ی DigitalTrends، ماسک از قبل، مالکیت دامین X.Com را دراختیار داشت. این دامنه به‌عنوان یک بانک آنلاین شروع به‌کار کرد؛ بانکی که ماسک آن را سال ۱۹۹۹ تأسیس کرده بود و سپس در سال ۲۰۰۰ با یکی از رقبای خود ادغام شد. مدیرعامل تسلا در سال ۲۰۱۷ این دامین را دوباره از پی‌پال خریداری کرد و اکنون با مراجعه به این آدرس فقط یک پس‌زمینه‌ی سفید ساده با یک حرف x در گوشه‌ی سمت چپ بالای آن مشاهده خواهید کرد.
اگر ماسک واقعاً به‌دنبال ساخت یک شبکه‌ی اجتماعی جدید باشد، شاید سرنخ‌هایی درمورد اینکه X.Com چگونه می‌تواند باشد، دردسترس داشته باشیم زیرا می‌دانیم هدف وی از خرید توییتر این بود که سانسور محتوا را کمتر و پیام‌ها را به‌طورکامل رمزنگاری کند و علاوه‌براین حساب‌های کاربری را به‌منظور کاهش ربات‌ها، با احراز هویت تأیید کند.
به‌هرحال همه‌ی ایده‌های ماسک برای اعمال تغییرات در توییتر تا زمانی‌که معامله‌ی خرید آن تکمیل نشود، امکان‌پذیر نخواهد بود.
همچنین پرونده‌های ثبت‌شده در نهادهای تنظیم مقررات نشان می‌دهد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، باری دیگر اقدام به فروختن بخشی از سهام خود در این شرکت خودروساز آمریکایی کرده است. به گزارش تک‌کرانچ، ماسک از روز جمعه تاکنون ۷٫۹ میلیون سهم از سهام تسلا را به فروش رسانده است.
این اولین بار از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) است که ماسک سهام تسلا را می‌فروشد. ماسک در ماه آوریل ۹٫۶ میلیون سهم از سهام تسلا را که معادل تقریباً ۸٫۵ میلیارد دلار بود فروخت.
فروش سهام تسلا به این دلیل انجام شده که ایلان ماسک از نتیجه‌ی احتمالی دادگاه مهرماه با توییتر نگران است و قصد دارد از همین حالا منابع مالی موردنیاز را تأمین کند تا اگر مجبور به بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری شد، مشکلی متوجهش نباشد.
ایلان ماسک ماه گذشته‌ی میلادی گفت که دیگر تمایلی به تصاحب توییتر ندارد، چون به عقیده‌ی او شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور درباره‌ی تعداد دقیق بات‌ها شفاف‌سازی نکرده است. پس از شکایت توییتر و اقدام همه‌جانبه‌ی وکلای این شرکت برای شکست ایلان ماسک در دادگاه، مدیرعامل تسلا کمی از مواضع سرسختانه‌ی خود عقب‌نشینی کرد و در توییتی گفت که اگر توییتر درباره‌ی تعداد دقیق حساب‌های واقعی پلتفرمش شفاف‌سازی کند قرارداد را می‌بندد.

World of Words

منبع:digitaltrends

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *