اپل یکی از مدیران باسابقه لامبورگینی را برای توسعه خودروی الکتریکی خود استخدام کرد
یکی از مدیران کهنهکار لامبورگینی به نام لوئیجی تارابورلی برای کمک به توسعه خودروی الکتریکی اپل به استخدام این شرکت درآمد.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|تا اواسط دههی ۲۰۱۰ میلادی، اپل هر سال کمتر از ۱۰ پتنت خودرویی ثبت میکرد اما در سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۴۴ مورد رسید. شماری از این پتنتها به سیستم خودران ارتباط داشتند. اکنون گزارشی منتشر شده که از قدم جدید شرکت مذکور در راستای خودروهای خودران خبر میدهد.
به گزارش تک کرانچ، اپل یکی از سازندگان کهنهکار سوپراسپرت لامبورگینی را برای کار روی پروژهی نهچندان محرمانه خودروهای خودکار الکتریکی شرکت خود استخدام کرده است.
براساس پروفایل لینکدین لوئیجی تارابورلی، مدیر اجرایی، به نظر میرسد می ۲۰۲۲ تاریخی بود که وی به کار خود در لامبورگینی پایان داد. تارابورلی نزدیک به ۲۱ سال در لامبورگینی کار کرده و عمدتاً در چند وقت اخیر وظیفهی توسعه شاسی و دینامیک خودروها را بر عهده داشته است. تارابورلی در طول مدت همکاری خود با این شرکت، در میان سایر خودروها روی هوراکان کوپه، پرفورمانته و آونتادور کوپه نیز کار کرد. استخدام تارابورلی، همراه با چند نفر دیگر در ماههای اخیر، نشان میدهد که اپل همچنان به تولید خودروی الکتریکی تعهد دارد.
پروژه موسوم به تایتان اپل از زمان راهاندازی در سال ۲۰۱۴ فراز و نشیبهای خود را داشته و بارها به تعویق افتاده است. حتی در مقطعی شرکت مجبور شد تعداد اعضای تیم را کاهش دهد. بااینحال، سال گذشته اتفاق خوبی برای پروژهی مذکور رخ داد و اپل چند استخدام و انتصاب کلیدی کرد. بهعنوان مثال، از مدیر ارشد نرمافزار خود یعنی کوین لینچ برای نظارت بر تایتان استفاده میکند. در ماه می نیز دسی اویکاشویچ، یکی از مدیران قدیمی فورد به استخدام این شرکت درآمد.
زمان زیادی از انتشار نخستین اخبار با محوریت ورود اپل به بازار خودروهای برقی میگذرد، بااینحال خودروی اختصاصی این شرکت که فعلاً از آن با نام Apple Car (یا پروژهی تایتان) یاد میشود دارای نقاط ابهام زیادی است. گزارشهای پیشین ادعا میکردند اپل در مسیر تولید خودرو با چالش مواجه شده است و گزارش جدید Nikkei Asia به تلاشهای ۲۰ سال اخیر تولیدکنندهی آیفون برای ورود به صنعت خودرو اشاره میکند.
Nikkei Asia پروژهی تحقیقاتی مشترکی با یکی از شرکتهای فعال در توکیو انجام داده و متوجه شده که اپل از سال ۲۰۰۰ تاکنون بالغبر ۲۴۸ پتنت با محوریت پروژهی تایتان ثبت کرده است. Nikkei Asia بهطور مشخصتر میگوید پتنتهای ثبتشده به «سیستم خودران و دیگر نرمافزارهای خودرویی» ارتباط دارند. ظاهراً مجموعهای از پتنتها روی بخشهایی از خودرو مثل صندلی و سیستم تعلیق متمرکز شدهاند.
آنطور که 9to5Mac مینویسد، روند ثبت پتنت مرتبط به خودروی اپل در سال ۲۰۱۷ به اوج رسید و بعد از آن بهطور موقت هیچ پتنت جدیدی ثبت نشد. اگر تمامی پتنتهایی که اپل در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده در آینده منتشر شوند، تعداد نهایی پتنتهای سال ۲۰۲۱ معادل تعداد پتنتهای سال ۲۰۱۷ خواهد شد. ممکن است روند ثبت نهایی هر پتنت تا ۱۸ ماه طول بکشد.
اپل کار روی پروژهی تایتان را از حدوداً سال ۲۰۱۴ شروع کرد، اما آنطور که خبرگزاری اینفورمیشن مینویسد تیم کوک در آن دوران توجه زیادی به پروژهی خودروی برقی نشان نداده و همین سبک مدیریت باعث شده است به این پروژه لطمه وارد شود.
World of Words
منبع:techcrunch
دیدگاه خود را در میان بگذارید