انویدیا

انویدیا همچنان ۸۰ درصد از سهم بازار گرافیک‌های مجزا را در اختیار دارد

انویدیا همچنان ۸۰ درصد از سهم بازار گرافیک‌های مجزا را در اختیار دارد

با وجود کاهش شدید درآمد بازار گرافیک‌ها، انویدیا همچنان موضع قدرت را در بازار پردازنده‌های گرافیکی مجزا دربرابر AMD حفظ کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق آخرین آمار منتشرشده از JPR (مخفف Jon Peddie Research)، محموله‌های قطعات الکترونیکی ارسال‌شده در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبل ۲۲٫۶ درصد کاهش داشته است؛ بخش اعظمی از این محموله‌ها را پردازنده‌های گرافیکی مجزا تشکیل می‌دهند و با وجود رشد اندک ۲٫۴ درصدی ارسال آن‌ها نسبت به سال گذشته، به‌طور کلی می‌توان گفت که این بازار به دلایل مختلفی، مانند کاهش محموله‌های کامپیوترهای شخصی، عملکرد ضعیفی در نیم‌سال اخیر داشته است.
به گزارش JPR سهم بازار پردازنده‌های گرافیکی مجزای انویدیا در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ از ۷۵ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است و همین موضوع نشان می‌دهد که تیم سبز جایگاه خود را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته (سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱) حفظ و AMD نیز کاهش جزئی ۴ درصدی (از ۲۴ درصد به ۲۰ درصد) را در همین مدت تجربه کرده و در همین بین نام اینتل هم با سهم یک درصدی از بازار گرافیک‌های مجزا به تدریج در حال ظاهر شدن در نمودارها است. البته تیم آبی در مقایسه با انویدیا و AMD در بازار dGPUها هنوز خیلی نوپا بوده و از چندین دهه تجربه‌ی دو تولیدکننده‌ی دیگر بی‌بهره است.
به گزارش WccfTech، آمار JPR نشان می‌دهد:
محموله‌های قطعات الکترونیکی ارسال‌شده در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل ۲۲٫۶ درصد کاهش داشته که این میزان کمتر از میانگین درصد ۱۰ ساله (کاهش ۹٫۷ درصد) است.
مجموع محموله‌های ارسالی قطعات الکترونیکی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال گذشته ۲٫۴ درصد افزایش داشته و به ۱۰٫۴ میلیون دستگاه رسید.
مجموع گرافیک‌های دسکتاپی ارسالی AMD در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبل ۳۴ درصد کاهش و نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته نیز ۵ درصد کاهش داشته؛ درمقابل همین آمار برای انویدیا به ترتیب ۱۹٫۱ درصد و ۳ درصد کاهش عنوان شده و تیم سبز با ۷۹٫۶ درصد محموله‌ی ارسالی همچنان در بازار غالب است.
تعداد کل واحدهای ارسالی که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲، برابر با ۱۰٫۴ میلیون واحد گزارش‌شده، فروشی حدود ۵٫۵ میلیارد دلاری را به همراه داشته است، بااین‌حال، این رقم در مقایسه با ارقام دو رقمی فروش در سال ۲۰۲۱، ناچیز است. میانگین قیمت فروش کارت‌های گرافیک نیز از ۱٬۰۲۹ دلار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ به ۵۲۹ دلار در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ رسیده و رتیه اول فروش نیز به بخش گرافیک‌های مجزای انویدیا تعلق دارد.
براساس گزارش‌های ارائه‌شده، در حال حاضر در بازار گرافیک‌ها مشکل مازاد عرضه وجود دارد و انویدیا نیز برای تحویل سریع اقلام خود اعلام آمادگی کرده است. تیم سبز در حال حاضر خود را برای دور دوم کاهش قیمت در ماه سپتامبر آماده می‌کند و قصد دارد قیمت محصولاتش را حتی بیشتر از افت قیمت فعلی، کاهش دهد.

World of Words

منبع:wccftech

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *