گوگل

احتمال انتقال بخشی از کسب‌وکار تبلیغات گوگل به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت

احتمال انتقال بخشی از کسب‌وکار تبلیغات گوگل به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت

گوگل برای جلوگیری از شکایت ضدانحصار احتمالی وزارت دادگستری، قصد دارد تا بخشی‌هایی از کسب‌وکار «فناوری تبلیغات» (Ad-Tech) خود را به شرکت دیگری منتقل کند که زیرمجموعه آلفابت (Alphabet) باشد.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|نشریه وال استریت ژورنال در گزارش خود از این تصمیم به عنوان یک جابجایی سازمانی یاد کرده. در واقع، گوگل به جای اینکه بخش‌هایی از کسب‌و‌کار تبلیغاتی خود را به یک شرکت کاملا مجزا تبدیل کند یا بفروشد، آن‌ها را به شرکت دیگری برای آلفابت تبدیل می‌کند.
جلوگیری گوگل از شکایت ضد انحصار احتمالی
همانطور که احتمالا بدانید گوگل‌ همراه با شرکت‌های دیگری از جمله Waymo و DeepMind زیرمجموعه‌های گروه آلفابت محسوب می‌شوند. بنابراین، در این پیشنهاد هرچند مزایده‌های تبلیغاتی دیگر توسط گوگل اجرا نمی‌شوند اما همچنان درآمد آن به Alphabet تعلق خواهد داشت. در حالی که گوگل بیشتر به دلیل موتور جستجوی خود شناخته می‌شود، تجارت اصلی غول فناوری، تبلیغات آنلاین است.
میزان تسلط و حضور گسترده گوگل در صنعت «اپلیکیشن» و «تبلیغات آنلاین» تاکنون بارها مورد توجه قانون‌گذاران قرار گرفته است. سال 2020، دولت ایالات متحده با این ادعا که گوگل‌ به طور غیرقانونی در بازارهای خدمات جستجو و تبلیغات انحصار ایجاد کرده، از این شرکت شکایت کرده بود. همچنین سازمان رقابت و بازار بریتانیا اخیرا تحقیقاتی را در مورد شیوه‌های تبلیغاتی گوگل آغاز کرده است.
گوگل‌ با انجام این کار، احتمالا قصد دارد تا از هرگونه شکایات بیشتر جلوگیری کند، زیرا با وجود شکایت‌ها، شاید مجبور باشد تغییرات گسترده‌تری در کسب‌وکار خود ایجاد کند.
با این وجود، هنوز مشخص نیست که پیشنهاد غول موتور جستجو توسط وزارت دادگستری تایید خواهد شد یا خیر.
به گزارش CNBC، «جاناتان کانتر»، رئیس واحد ضد انحصار این دپارتمان قاطعانه اعلام کرد که به جای پذیرش آن، ترجیح می‌دهد شکایت خود را ثبت کند. او در سخنرانی خود گفت:
«به طور خلاصه، ما این راه حل را پیگیری خواهیم کرد نه موافقت. در صورت نقض قانون هیچ توافقی وجود نخواهد داشت.»
در نهایت، این نشریه ادعا کرده که در تابستان امسال ممکن است شکایت ضد انحصار جدیدی در مورد کسب‌و‌کار فناوری تبلیغات برای گوگل تنظیم شود.

World of Words

منبع:wsj

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *