برند سامسونگ در چند وقت اخیر با افزایش سرمایهگذاری در واحد تصویربرداری، تمرکز خود روی دوربینها را افزایش داده است. اکنون به نظر میرسد این شرکت در حال برنامهریزی برای راهاندازی سنسورهای تصویری جدیدی است که کمک زیادی به رقابت این شرکت با برند سونی در بازار دوربین خواهد کرد.
اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|طبق گزارش ارائه شده از سوی SamMobile، برند System LSI بازوی تجاری برند سامسونگ که سنسور دوربینهای ISOCELL را تولید میکند، قصد دارد مبلغ بسیار زیادی را برای بهبود عملکرد محصول و گسترش کارهای خود در بازار دوربین سرمایهگذاری کند. با این وجود سامسونگ میتواند طی چند سال آینده خط تولید سنسورهای دوربین پیشرفتهتری از جمله سنسورهای جدید ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL را برای رقابت با سونی راهاندازی کند. طبق این گزارش، برند سامسونگ قصد دارد شکاف به وجود آمده را کاهش داده و بازار دوربینها را با اختلاف ۱۰ درصدی نسبت به شرکت ژاپنی تصاحب کند.
رقابت
دو برند سامسونگ و سونی از بزرگترین شرکتهای تولیدکننده سنسور دوربین موبایل جهان محسوب میشوند. محصولات آنها تقریبا توسط تمام برندهای گوشی موبایل از جمله اپل، ایسوس و شیائومی مورد استفاده قرار میگیرند. با این حال سونی ۴۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و در مقایسه با سامسونگ (۲۹ درصد) همچنان پیشرو بازار جهانی سنسورهای محسوب میشود.
سنسورهای پیشرفته
سامسونگ در ابتدا با راهاندازی دوربینهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL خود در سال ۲۰۱۸ شروع به عرضه گسترده سنسورهای پیشرفتهتر دوربین کرد. پس از آن، اولین سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی جهان را با اندازه ۱/۱.۳۳ اینچ راهاندازی کرد و در اوایل خرداد ماه سامسونگ نسخه بهتری از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خود با عملکرد بهتر در شرایط کم نور را به بازار عرضه کرد. همچنین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نسل دوم ISOCELL این شرکت در حال حاضر بین بهترینهای جهان قرار دارد.
گفته میشود در آینده نیز این شرکت سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL را برای گوشیهای هوشمند وارد بازار خواهد کرد. همچنین عنوان شده است که این سنسور از فناوری ترکیب پیکسل ۱۶ در ۱ پیکسل و فیلمبرداری با وضوح ۸K بهره میبرد.
اگرچه سامسونگ دومین سازنده بزرگ سنسور دوربین برای گوشیهای هوشمند است، اما حالا تصمیم به معرفی اولین سنسور دوربین ISOCELL اختصاصی برای خودروها گرفته. این سنسور که ISOCELL Auto 4AC نام دارد، بطور خاص برای وسایل حمل و نقل توسعه یافته است.
با پیشرفت ماشینهای خودران و سرمایهگذاری شرکتهای جدید در این حوزه، انتظار میرود برند سامسونگ در آینده بتواند به درآمد مناسبی دست پیدا کند، هرچند احتمالا در سالهای آینده رقابت در این بخش از بازار فشردهتر خواهد شد که البته در نهایت به نفع مصرفکنندگان و حتی سازندگان خودرو تمام میشود.