اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-یوبیسافت

یوبیسافت به دنبال تولید بازی‌های کریپتویی و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها

یوبیسافت، قصد دارد تولید بازی‌های کریپتویی را آغاز کند و روی بازی‌های مبتنی بر بلاک چین نیز سرمایه‌گذاری کند؛ این شرکت در همین راستا حمایت خود را از خالق بازی محبوب The Sandbox اعلام کرده است.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|یوبیسافت، از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های ویدیویی مانند  Assassin’s Creed، Far Cry  و For Honor روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ کنفرانسی برای گزارش درآمد سه‌ماهه دوم خود برگزار کرد؛ یکی از اصلی‌ترین موضوعات بحث شده در این کنفرانس بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بودند.

به گزارش verge، اپیک گیمز اعلام کرده است که برخلاف رقیبش Valve، ازاین‌پس در فروشگاهش بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را می‌فروشد. این در حالی است که شرکت تولیدکننده بازی‌های کامپیوتری Valve چندی پیش اعلام کرده بود که از ارائه بازی‌هایی با فناوری بلاک چین یا NFT  به فروشگاه استیم خودداری خواهد کرد. با اینکه اپیک گیمز محدودیت‌هایی در ارائه بازی‌هایی با فناوری NFT دارد، قصد دارد از طریق مذاکره با توسعه‌دهندگان، این محدودیت‌ها را از بین ببرد.

طبق گفته اپیک گیمز، بازی‌هایی که در این پلتفرم قرار می‌گیرند، باید با قوانین مالی این شرکت مطابقت داشته باشند، نحوه استفاده از بلاک چین در آن‌ها به‌وضوح بیان شده باشد، رده‌بندی سنی مناسبی داشته باشند و توسعه‌دهندگانشان به‌جای استفاده از خدمات پرداخت اپیک گیمز برای پذیرش رمزارزها، باید از سیستم‌های پرداخت مخصوص به خود استفاده کنند.

تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز، پیش‌تر اعلام کرده بود که به پشتیبانی از NFT ها علاقه‌ای ندارد؛ اما حالا به نظر می‌رسد که این بیانیه فقط به بازی‌های خود اپیک گیمز مربوط می‌شود. اپیک گیمز به‌زودی قوانین پذیرش بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و چگونگی استفاده از این فناوری را برای توسعه‌دهندگان این بازی‌ها به‌طور واضح‌تری بیان خواهد کرد. سوینی پس از انتشار این خبر اضافه کرد: «اپیک گیمز بدون قضاوت درباره بلاک‌چین‌ها، از نوآوری در زمینه‌های فناوری و امور مالی استقبال می‌کند».

اعلام پذیرش اپیک گیمز از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین بدین معنی نیست که حالا توسعه‌دهندگان سرخورده از پلتفرم استیم می‌توانند بازی‌هایشان را در پلتفرم اپیک گیمز به‌راحتی برای فروش ارائه کنند؛ چراکه پذیرش این بازی‌ها در حال‌ حاضر به‌صورت آزمایشی است و هرکدام تک‌تک بررسی خواهند شد؛ البته با توجه ‌به شهرت اپیک گیمز، انتظار می‌رود که سخت‌گیری خاصی در این بررسی‌ها اعمال نشود.

اپیک گیمز از هر فرصتی برای انحصار بر بازار بازی‌های کامپیوتری استفاده می‌کند و حالا با پذیرش بازی‌هایی که اجازه ندارند به پلتفرم استیم وارد شوند، به نظر می‌رسد این بار در مسیر رقابت با Valve و جلب توجه برخی از گیمرها یا توسعه‌دهندگان این پلتفرم قرار گرفته باشد.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-یوبیسافت

به گزارش cointelegraph، ایو گیلموت مدیرعامل این شرکت فرانسوی، علاوه بر گزارش افزایش پانزده درصدی تعداد بازیکنان فعال در نیمه اول سال ۲۰۲۱ (۱۳۰۰) نسبت به سال قبل و معرفی اساسینز کرید والهالا به ‌عنوان دومین بازی سودآور تاریخ این شرکت، از تصمیم خود برای تولید بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها خبر داد.

با وجود پیشرفت قابل توجه یوبیسافت برای سرمایه‌گذاری در این فضا و حمایت از بازی‌های کریپتویی، گیلموت معتقد است که پلتفرم یوبیسافت هنوز در این حوزه از تکنولوژی در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد.

یوبیسافت در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به یکی ازنودهای اعتبارسنجی شبکه تزوس و در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) به یکی از اعضای بنیان‌گذار Blockchain Game Alliance  تبدیل شد.

فردریک دوگه، مدیر ارشد مالی یوبیسافت، از تأثیرات چشمگیر و احتمالی فناوری بلاک چین بر صنعت گیمینگ صحبت کرد و گفت:

بلاک چین بازی‌هایی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا محتوای مخصوص به خود را در هر بازی ایجاد کرده و با این کار به رشد بیشتر این صنعت کمک کنند. ما با بسیاری از شرکت‌های کوچکی که در زمینه بلاک چین فعالیت می‌کنند همکاری می‌کنیم و دانش قابل قبولی نیز در این زمینه کسب کرده‌ایم؛ قصد داریم به یکی از عاملان کلیدی در این صنعت تبدیل شویم.

ولو، شرکت هم‌رده یوبیسافت، چندی پیش اعلام کرده بود که از ارائه بازی‌هایی با فناوری بلاک چین یا NFT  به فروشگاه استیم خودداری خواهد کرد. این شرکت دلیل این اقدام را نداشتن ارزش ذاتی رمزارزها عنوان کرد.

در پاسخ به این ممنوعیت، گروهی به نام Fight for the Future که از پروژه‌های بلاک چینی حمایت می‌کنند، با انتشار نامه سرگشاده‌ای از ولو، خواستار تغییر این سیاست شدند و بیان کردند که سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) و NFT ها می‌توانند پیشرفت سیستم‌های غیرمتمرکز، دموکراتیک، تعاملی و متمرکز بر کاربر را رواج دهند.

World of Words

منبع: cointelegraph


 

دیدگاه ها بسته شده اند.