اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند برابوس

برند برابوس رکورد تندترین شاسی‌بلند دنیا را شکست

برند برابوس از سریع‌ترین خودرو شاسی‌بلند خود رونمایی کرد که توانایی سرعت نهایی 330 کیلومتر دارد و همچنین سرعت صفر تا 100 این خودرو در عرض 3.2 ثانیه است که این خود رکوردی جدید در رده‌های خودرو شاسی است، نام این شاسی‌بلند 900 راکت است که با چنین سرعتی، سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان به حساب می‌آید.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|900 راکت برابوس خودرو ارتقا یافته کراس اوور مرسدس کوپه (AMG GLE 63 S 4MATIC+Coup) است. برند برابوس اعلام کرده است که فقط 25 عدد از این خودرو با قیمت 381.243 یورو تولید خواهد کرد.

در ارتقا خودرو کراس اوور مرسدس کوپه ابتدا موتور 8 سیلندر توربو 4407 سی‌سی را که قبلا 3982 سی‌سی بوده را افزایش داده است و بعد از آن اصلاحاتی در توربوشارژها، میله‌های پیستون، میل لنگ، پمپ‌های فشار قوی و بهبود سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در مدیرت موتور صورت گرفته است.

این ارتقا موجب شده که خروجی موتور به 900 اسب بخار و حداکثر گشتاور وارده به 1250 نیوتن متر برسد و به منظور حفاظت از اجزای پیشرانه میزان این گشتاور را به 1050 نیوتن متر محدود کرده است که به لطف سیستم MATIC+ 4 از طریق گیربکس 9 ساعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

با توجه به بهبودهای انجام شده شاسی برند برابوس 900 راکت فقط در طی زمان 3.2 ثانیه می‌تواند از صفر به صد کیلومتر برسد و بیشترین سرعت این خودرو 330 کیلومتر است که شرکت مرسدس بنز با خودرو 900 راکت توانسته رکورد دیگر خودروهای شاسی را بزند که قبل از آن رکود صفر تا صد خودروهای شاسی در دست پورشه کائن توربو بوده است و همچنین دیگر رقبای این رده شاسی برندها را لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتابگا اسپید بوده‌اند که سرعت صفر تا صد آن‌ها به مراتب پایین از خودرو مرسدس بنز با برند برابوس 900 راکت است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-برند برابوس

900 راکت از لحاظ سیستم ترمز نیز ارتقا یافته و از دیسک‌های کربنی جلو 400 میلی‌متر قطر داشته و در عقب 360 میلی‌متر قطر دارد که این کراس اوور استفاده می‌شود است، همچنین از ماژول کنترلی ویژه‌ای و سیستم تعلیق بادی مخصوصی که در ارتفاع پایین‌تری از مدل اصلی در این نسخه شاسی استفاده شده است.

از نظر شکل ظاهری 900 راکت نسبت به کراس اوور مرسدس کوپه تفاوت‌هایی همچون: اجزای فیبرکربن بدنه، تفاوت در پنجره، تقویت کننده‌های گلگیر، اسپویلر سه تیکه، سیستم دیفیوزر و اگزوز که خروجیان از جنس تیتانیوم بوده و توانایی تنظیم صدای اگزوز را دارد.

در داخل کابین این شاسی‌بلند از روکش چرمی استفاده شده است و برای زیبایی بیشتر از رنگ قرمز و قسمت‌های از اجزای داخلی از چوب و فیبر کربن و برای سیستم تهویه هوا، پدال‌ها و سطوح اسپیکر به منظور زیبایی و دوام بالای کابین 900 راکت طراحی شده است.

قیمت تعین شده از طرف شرکت مرسدس بزن برای کراس اوور مرسدس کوپه 116 هزار دلار بوده و برای 900 راکت 447.407 دلار تعین شده است که برند برابوس برای 900 راکت هزار کیلومتر و یا سه سال گارانتی ارائه می‌دهد.

World of Words

منبع: carscoops


دیدگاه ها بسته شده اند.