همکاری برند های مایکروسافت و فولکس واگن اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند فولکس واگن و همکاری با مایکروسافت در ساخت خودروی خودران

برند فولکس واگن با همکاری برند مایکروسافت، قصد دارد پلتفرم پردازش ابری آژور را با سیستم خودروی خودران خود ترکیب کند.

اقیانوس آبی خبر-اخباربرندها | بنابر گزارش اپل‌اینسایدر، هربرت دیس، مدیرعامل برند فولکس‌واگن، به شایعات اخیر درباره‌ی تولید Apple Car پاسخ داده و گفته است این خودروساز بزرگ آلمانی از دستاوردها اپل برای صنعت خودرو هراسی ندارد. وی بر این باور است که اپل در کوتاه‌مدت مشکلی برای صنعت چند‌ تریلیون‌ دلاری خودرو ایجاد نخواهد کرد.

مدت‌ها است که شایعه می‌شود اپل در حال تولید خودرو الکتریکی خودران است و طبق ادعای گزارش‌های اخیر، این شرکت با همکاری یکی از تولید‌کنندگان فعلی خودرو به‌دنبال تحقق آن است. هربرت دیس با تأیید شایعات اخیر مبنی‌بر تولید Apple Car، باور دارد ورود بازیگران جدید به این صنعت موجب نوآوری‌ بیشتر خواهد شد؛ اما این بدان‌معنا نیست که اپل می‌تواند خطری برای تولیدکنندگان خودرو به‌وجود آورد.

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (5)

تحلیل سیاست های فولکس

با استناد به یادداشت اخیر گروه تحلیلی Wedbush خطاب به سرمایه‌گذاران، برند فولکس‌واگن با وجود موضع‌گیری درمقابل اپل، هنوز یکی از شرکای بالقوه برای این شرکت به‌منظور برون‌سپاری تولید خودرو می‌تواند باشد. اگر به‌خاطر آورده باشید از فولکس‌واگن و هیوندای به‌عنوان دو گزینه‌ی برتر خودروساز برای همکاری با کوپرتینویی‌ها یاد می‌شد و اکنون با کناره‌گیری هیوندای، فولکس یکی از خودروسازان موردانتظار برای مراوده با اپل محسوب می‌شود. فولکس واگن نیز در پروژه‌ی PAIL با اپل همکاری‌هایی کرده است.

گفته می‌شود اپل در حال جست‌وجو برای تولیدکننده‌ای به‌مراتب بهتر از هیوندای است که از قرار معلوم، رنو و نیسان نیز می‌توانند گزینه‌ای ایدئال برای این کار باشند. به‌طورکلی، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل برای تولید Apple Car در حال مذاکره با خودروسازان ژاپنی ازجمله نیسان و هوندا و میتسوبیشی است. شواهد نشان می‌دهد که محتمل‌ترین زمان برای عرضه‌ی نخستین نسل از خودرو‌های اپل می‌تواند سال ۲۰۲۴ باشد.

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

همکاری با مایکروسافت برای رقابت با اپل

به گزارش Engadget، فولکس‌واگن به‌ دنبال کمک مایکروسافت برای سرعت بخشیدن به توسعه سیستم خودران برای اتومبیل‌های جدید خود است. فولکس‌واگن سال‌ها است در زمینه ‌خودروهای متصل با کمک پردازش ابری، با مایکروسافت همکاری می‌کند و از این به بعد، این دو شرکت روی سیستم خودران کار خواهند کرد. ایده اصلی این همکاری، ترکیب سیستم خودران فولکس‌واگن با سرورهای ابری آژور است که به ‌واسطه آن، کارآیی پلتفرم رانندگی خودکار این شرکت خودروساز ارتقا پیدا می‌کند.

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

حمل و نقل دیجیتال

مانند اکثر اتومبیل‌سازان بزرگ، برند فولکس‌ واگن قصد دارد وارد حوزه حمل‌و‌نقل دیجیتال شود؛ این حوزه شامل مسیرهای کوتاه، کرایه اتومبیل برای مدت‌زمان بسیار کوتاه و اشتراک‌گذاری خودرو می‌شود. برای ساخت چنین سیستمی نیاز است اتومبیل‌ها به تکنولوژی خودران مجهز شوند. فولکس‌واگن از سال گذشته توسعه سیستم‌ عاملی با نام VW.OS را شروع کرده است که اتومبیل‌های مختلف را به ‌شکل نرم‌افزاری به هم متصل می‌کرد.

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

همکاری برند فولکس واگن و مایکروسافت اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (1)

سیستم خودران دارای داده‌های بسیار زیادی است و فولکس‌واگن قصد دارد با کمک مایکروسافت، این اطلاعات را پردازش کند؛ این همکاری زمان توسعه چنین سیستمی را از ماه‌ها، به چند هفته‌ کاهش می‌دهد.

برند فولکس‌ واگن از جمله شرکت‌های اتومبیل‌سازی است که متوجه شده برای توسعه سیستم خودران برتر، نیاز به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی دارد. چندی پیش شرکت‌های جنرال موتورز و کروز همکاری با مایکروسافت در حوزه توسعه سیستم خودران را شروع کردند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.