برند سونی پلی استیشن 5 و نینتندو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (4)

عملکرد مطلوب کنسول برند سونی و نینتندو سوییچ در ژانویه ۲۰۲۱

طبق گزارش‌ها، نینتندو سوییچ از لحاظ فروش بهترین عملکرد را دارد؛ اما پلی استیشن 5 توانسته است بیشترین درآمد را در ماه گذشته برای برند سونی به همراه داشته باشد.

اقیانوس آبی خبر – اخباربرندها | درحالی‌که مدتی از معرفی کنسول‌های نسل نهمی می‌گذرد، گزارش‌ها از عملکرد مطلوب کنسول نینتندو سوییچ خبر می‌دهند. TheVerge در مقاله‌ای به فروش نینتندو سوییچ و موفقیت کنسول پلی استیشن در ماه ژانویه اشاره می‌کند. در خبر منتشرشده به گزارشی از NPD Group استناد می‌شود که در زمینه تحلیل بازار صنعت بازی‌های ویدئویی فعالیت دارد.

شکستن رکوردها

طبق گزارش NPD Group، کنسول نینتندو سوییچ در بازه زمانی ژانویه ۲۰۲۱ بیشترین فروش را در بازار کنسول بازی داشته است و توانسته رکوردی را بشکند که تا پیش از این در اختیار نینتندو Wii (ژانویه ۲۰۱۰) قرار داشت. چنین موفقیتی در حالی رقم خورد که ۴ سال از عرضه رسمی نینتندو سوییچ می‌گذرد. کنسول نسل جدید برند سونی در ژانویه بیشترین درآمد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته است. بیشترین درآمد در این بازه زمانی ماه به کنسول نینتندو Wii در ژانویه ۲۰۰۹ تعلق دارد و عملکرد پلی استیشن ۵ در ژانویه ۲۰۲۱، کنسول سونی را در رتبهٔ دوم پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی ژانویه قرار می‌دهد.

برند سونی پلی استیشن 5 و نینتندو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

برند سونی پلی استیشن 5 و نینتندو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (3)

در ادامه گزارش به دلایل سود بیشتر سونی با وجود فروش قابل‌توجه نینتندو سوییچ پرداخته می‌شود. طبق نظر تحلیلگران، مهم‌ترین علت را می‌توان اختلاف ۱۰۰ دلاری قیمت کنسول‌های جدید سونی با نینتندو سوییچ دانست. نسخه‌های دیجیتال و دیسک‌خور کنسول نسل نهمی سونی به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

سهم مایکروسافت

مانند ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، حدود سه ماه از عرضه پلی استیشن ۵ می‌گذرد و موفقیت برند سونی در بازار کنسول‌ خانگی در حالی رقم می‌خورد که کمبود موجودی کنسول‌های نسل نهمی همچنان تیتر اول رسانه‌ها است. فروشگاه‌های عرضه کنسول‌ بازی به ‌دلیل کمبود موجودی اکثراً به‌صورت آنلاین خدمت‌دهی می‌کنند و هنوز بسیاری از علاقه‌مندان موفق به خرید کنسول مدنظر نشده‌اند. از طرفی ادامه شیوع ویروس کرونا کار را برای جبران این کسری سخت‌تر کرده و این عوامل منجر به گران‌فروشی در برخی از مناطق جهان شده است. براساس گزارش‌های منتشرشده، موجودی فروشگاه‌های آنلاین در ایالات متحده در زمان اندکی به فروش می‌رسد و بسیاری از خریداران قادر به تهیه کنسول دلخواهشان نیستند.

برند سونی پلی استیشن 5 و نینتندو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

برند سونی پلی استیشن 5 و نینتندو اقیانوس آبی خبر اخبار برندها (2)

متأسفانه  NPD در گزارش خود آماری از فروش کنسول‌های جدید ایکس باکس ارائه نمی‌کند که البته دلیل آن مشخص است. مایکروسافت معمولاً از انتشار آمار فروش کنسول‌های خود به‌صورت مداوم خودداری می‌کند؛ به همین علت نمی‌توان به مقایسه وضعیت پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در بازار پرداخت. بااین‌حال انتظار می‌رود برند سونی همچنان با اختلاف پیشتاز این رقابت باشد.

کرونا و کنسول ها

بدون شک فروش بالای کنسول‌های نینتندو سوییچ تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بوده است. با توجه به اینکه زمان زیادی از آغاز تولید این کنسول‌ها می‌گذرد، نینتندو مشکل خاصی در تأمین نیاز بازار نداشته و توانسته است پاسخگوی درخواست‌ علاقه‌مندان باشد. ضمن اینکه تاکنون باندل‌های مختلف و نسخه‌های ویژه متعددی از این کنسول طراحی و تولید شده که جدیدترینِ آن، باندل ماریو نینتندو سوییچ است.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.