اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- میدان نفتی

موافقت عراق با تشکیل شرکت جدید برند بریتیش پترولیوم

عراق با برنامه برند بریتیش پترولیوم (BP) برای جدا کردن فعالیت‌هایش در این کشور و ایجاد یک شرکت مستقل برای اداره آن‌ها موافقت کرد.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|شرکت جدید که “بصره انرژی” نام دارد، صاحب منافع برند BP در میدان نفتی عظیم رمیله خواهد بود و شرکت ملی نفت چین (CNPC) که یکی از شرکای BP در میدان رمیله است، در مالکیت این شرکت جدید شریک خواهد بود.

 برند BP در بیانیه‌ای به رویترز جوینت ونچر عراقی جدید را تأیید و اعلام کرد این شرکت به شرکت‌های BP و پتروچاینا امکان می‌دهد در مدت اجرای قراردادی که در سال ۲۰۳۴ منقضی می‌شود، به سرمایه گذاری در میدان نفتی رمیله ادامه دهند. همچنین این جوینت ونچر به شرکا اجازه می‌دهد به فاینانس خارجی دسترسی داشته باشند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- میدان نفتی

میدان نفتی رمیله که در سال ۱۹۵۳ کشف شد، یک سوم از نفت عراق را تولید می‌کند. تولید این میدان در سال ۲۰۱۰ آغاز شد و ظرفیت تولید حدود ۲.۱ میلیون بشکه در روز را دارد. این میدان در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز تولید داشت. طبق گزارش برند BP، رمیله سومین میدان نفتی بزرگ جهان است و برآورد می‌شود حدود ۱۷ میلیارد بشکه نفت قابل استخراج دارد.

بر اساس گزارش رویترز، جدا کردن دارایی‌های نفت و گاز راهی برای برند BP برای تغییر جهت به سمت انرژی تجدیدپذیر است. برند BP و برند انی (Eni) ایتالیا در ماه مه برای ادغام فعالیت‌های نفت و گازشان در آنگولا و تشکیل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی آفریقا وارد مذاکره شدند.

World of Words

منبع: ایسنا


دیدگاه ها بسته شده اند.