برند اسشنیال و ناثینگ اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند اسنشیال توسط هم‌بنیان‌گذار وان‌ پلاس خریداری شد

کارل پی، هم‌بنیان‌گذار وان ‌پلاس که مدتی پیش استارتاپ Nothing را تأسیس کرده است، برند اسنشیال را خرید.

اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها | براساس گزارش The Verge، کارل پی هم‌بنیان‌گذار وان پلاس که سال گذشته از این شرکت جدا شد، نام سرمایه‌گذاری بعدی خود را «هیچ» (Nothing) اعلام کرده است. وی این پروژه «شرکت فناوری مصرف‌کننده‌ی مستقر در لندن» توصیف می‌کند و افرادی مانند تونی فدل، کوین لین، استیو هافمن و کیسی نیستات که به‌ترتیب مخترع آیپاد، هم‌بنیان‌گذار توئیچ، مدیرعامل ردیت و یوتیوبر هستند، جزو سرمایه‌گذاران آن به‌حساب می‌آیند. این شرکت قصد دارد اولین «دستگاه‌های هوشمند» خود را نیمه‌ی اول امسال عرضه کند.

کارل پی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-

کارل پی اقیانوس آبی خبر اخبار برندها-

مصاحبه ی مدیرعامل

کارل پی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Nothing، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: مأموریت Nothing حذف موانع بین مردم و فناوری برای ایجاد آینده‌ی دیجیتالی یکپارچه است. وقتی فناوری به‌‌اندازه‌ی کافی پیشرفت کرد، در پس‌زمینه باید محو شود و حسی شبیه هیچ‌چیز داشته باشد.

مسئله‌ی نامشخص فعلی نوع محصولاتی است که Nothing قصد دارد عرضه کند. در مصاحبه‌ی پیشین، پی از توضیح بیشتر درباره‌ی محصولات هوشمند شرکتش و گفتن نام شرکت‌هایی خودداری کرده بود که قصد دارد با آن‌ها رقابت کند.

کارل پی nothing اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

کارل پی nothing اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند nothing اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

چشم‌انداز نهایی

معدود اطلاعات به‌دست‌آمده از زبان کارل پی درباره‌ی Nothing از ساخت محصولاتی در دسته‌بندی‌های مختلف با هدف ایجاد اکوسیستمی خاص خبر می‌دهد. او می‌گوید:

در‌حال‌حاضر، گروه ما در حال تشکیل است؛ در‌نتیجه، روی دسته‌بندی‌های ساده‌تر باید تمرکز کنیم. بااین‌حال با کسب توانایی‌ها و مهارت‌های لازم، تیم ما قصد دارد روند صعودی‌اش را شروع کند. چشم‌انداز نهایی که اتصال یکپارچه و بی‌نقص همه‌ی محصولات است، زمانی اتفاق می‌افتد که چندین محصول در دسته‌بندی‌های مختلف داشته باشیم که به‌هم متصل باشند.

ماه گذشته کارل پی (هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس) اعلام کرد که استارتاپی به نام Nothing تأسیس کرده است. کمی بعد مشخص شد این استارتاپ قصد دارد اولین ایرباد خود را در فصل تابستان راهی بازار کند. یکی از اهداف این Nothing تشکیل  اکوسیستم خاص خود است تا بتواند دستگاه‌های مختلف را به هم متصل کند. این هدف کمی آشنا به ‌نظر می‌رسد؛ چرا که تا مدتی پیش  اسنشیال (Essential) هم قصد داشت چنین کاری انجام بدهد.

برند اسشنیال و ناثینگ اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

برند اسشنیال و ناثینگ اقیانوس آبی خبر اخبار برندها

ادامه دادن مسیر

به گزارش GSM‌Arena؛ به نظر می‌رسد Nothing قصد دارد مسیر برند اسنشیال را ادامه بدهد و براساس گزارش‌های منتشرشده، مالکیت برند اسنشیال هم به Nothing منتقل شده است. براساس گزارش 9to5google، اندرو رابین (بنیان‌گذار اسنشیال) مالکیت این برند را به کارل پی سپرده است.

روند این انتقال برند از ۱۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ شروع شد و در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. با این تغییر مالکیت تمام IP-ها، علامت‌های تجاری موجود، لوگو و کل برند اسنشیال به مالکیت Nothing درمی‌آید.

Essential PH1 نتوانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند؛ اما برند اسنشیال را به یک شرکت میلیون دلاری تبدیل کرد. هنوز مشخص نیست کارل پی قصد دارد با برند اسنشیال چه کاری انجام بدهد. قبل از تعطیل شدن اسنشیال، این شرکت قصد داشت گوشی‌های PH2 و PH3 را راهی بازار کند.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.