اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-گوگل-بلاکچین

برند گوگل وارد حوزه توکن‌های غیرمثلی شد

گوگل با امضای قرارداد با شرکت بلاکچینی که در حیطه توکن‌های غیر مثلی NFT است از این شرکت پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت بلاکچین می‌خواهد از امکانات و شبکه‌های قوی غول موتورهای جستجو برای افزایش اکوسیستم خود استفاده کند.


اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به گزارش کوین تلگراف، گوگل غول موتورهای جستجو با استودیوی بلاکچین کانادایی به نام دی‌اَپر لبز (Dapper Labs) در حیطه توکن‌های غیر مثلثی و بلاکچین فعالیت دارد، متحد می‌شود تا توسعه محصولات و خدمات جدید web 3، از جمله بازار توکن‌های غیر مثلثی را به پلتفرم خود اضافه کند.

بر اساس گزارش نشریه فوربز (Forbes)، قسمتی از همکاری گوگل با دی‌اَپر لبز قرار است، گوگل کلود (Google Cloud) در نقش اوپراتور و پشتیبان شبکه به پروژه بلاکچینی فلو که مدیر عامل آن یک کارآفرین ایرانی است، خدمات مخصوصی ارائه خواهد داد. با زیر ساخت‌های بسیار قوی و قابل گسترش گوگل، این شرکت توانایی این را دارد که منابع مورد نیاز کل اکوسیستم‌های خود، برنامه‌های غیرمتمرکز بلاکچین فلو، NFT و بازی‌ها را تأمین کند.

نائب رئیس گوگل کلود در آمریکای شمالی (جانت کندی) بیان می‌کند: زیر ساخت‌های ایمن و قابل مقیاس گوگل باعث می‌شود شرکت بلاکچین دی‌اپر لبز در این چند سال همکاری فعالیتش را به سرعت افزایش دهد و سود فراوانی از این همکاری ببرد. غول موتورهای جستجو نیز امکانی را برای فعالان در حوزه بلاکچین فلو قرار داده است که به آسانی از نرم‌افزارهای این کمپانی‌ها استفاده کنند. این امکانات موجب شده است که فعالان حوزه بلاکچین فلو از گوگول کلود نسبت به بقیه رقیبان خود از نظیر: آمازون وب سرویس (Amazon Web Services)، بهتر بوده که باعث شده توسعه دهندگان فلو، از گوگل کلود به‌ عنوان اپراتور استفاده کنند.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر-گوگل-بلاکچین

رهام قره‌گوزلو، مدیرعامل ایرانی برند دی‌اپر لبز، چندی پیش با خوش‌رویی به برند گوگل، خبر شراکت این غول موتور جستجو را با بلاکچین فلو تأیید کرد. یکی از ویژگی‌های بارز بلاکچین فلو پشتیبانی برخی از پر کاربردترین توکن‌های غیرمثلی بازار مانند ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot) و کریپتو کیتیز (CryptoKitties) است. براساس گزارش فوربز، NFT ان‌بی‌ای تاپ شات تا بهمن سال ۹۹ حدودا ۲۳۰ میلیون دلار فروش داشته که این رقم تا الان حدودا افزایشی ۳ برابری داشته است و این رقم حدودا ۶۸۰ میلیون دلار است.

بعضی از اسطوره‌های لیگ حرفه‌ای NBA بسکتبال همانند مایکل جردن و کوین دورانت قبل از همکاری گوگل با دی‌اپر لیز با شناختن پتانسیل فراوان و رشد بلند مدت NFT به سرمایه‌گذاران برند دی‌اپر لیز پیوسته‌اند تا یکی از حامیان این شرکت بلاکچین باشند، این شرکت حدودا 305 میلیون دلار در اوایل سال جاری توانسته جذب نماید که ارزش این شرکت در آن زمان حدودا 2 میلیارد دلار بود است.

NFT ها در کمتر از یک سال رشد بسیار زیادی داشته است که این امر موجب شده از یک بازار کوچک و مبهم به یک بازار بزرگ و شناخته شده‌ی چند میلیاردی تبدیل شود. در این بازار در چند ماه گذشته توانسته رکورد جدید را در فروش توکن به مدت 30 رو ثبت نماید که این فروش طی این زمان 2 میلیارد دلار است.

در سال اخیر شرکت‌های زیادی در حوزه NFT ها توانسته‌اند جذب سرمایه‌های چشم گیری داشته باشند که یکی از این شرکت‌ها شرکت ریکر است که در این حوزه توانسته حدودا 50 میلیون دلار از طرف دفتر خانواده میلیاردر استیو کوهن داشته باشد که با جذب این سرمایه توانسته ارزش اکوسیستم شرکت را به 333 میلیون دلار برساند.

World of Words

منبع: cointelegraph


دیدگاه ها بسته شده اند.