برند پورشه-پروژه فضایی 2 - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

برند پورشه وارد عرصه فضایی شد

  “ایلان ماسک” و “جف بزوس” دو تن  از ثروتمندترین کارآفرینان دنیا و از سردمداران صنعت فضایی خصوصی، اکنون رقیب جدی و جدیدی به نام “برند پورشه” را رودرروی خود می‌بینند.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها | به نقل از آی‌ای، به نظر می‌رسد مسابقه فضایی شرکت‌های خصوصی به یک بازار کاملا رقابتی تبدیل شده است و براساس موفقیت‌های میلیاردرهای مشهوری همچون  ایلان ماسک، جف بزوس و ریچارد برانسون در کسب موفقیت های فضایی، شرکت خودروسازی آلمانی با برند پورشه نیز در حال سرمایه‌گذاری روی یک استارتاپ فضایی به نام ایسار ایرواسپیس (Isar Aerospace) به منظور دستیابی زود هنگام به فناوری‌های نوپای فضایی است.

 حتی اگر برند پورشه از پس این چالش برنیاید، باز هم می‌تواند فناوری‌های فضایی پیشرفته را وارد صنعت خودرو کند که یک مزیت قابل توجه خواهد بود.

برند پورشه-پروژه فضایی 1 - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبرخودروسازی پورشه به همراه دو سرمایه گذار دیگر مجموعا ۱۶۵ میلیون دلار برای این کار اختصاص داده است. در حالی که این استارتاپ هنوز نوپا و کم کار است، اما جاه ‌طلبی‌های آن‌ها بسیار زیاد است و هدف شان رقابت با شرکت‌های فضایی خصوصی بلو اوریجین که متعلق به جف بزوس و برند اسپیس‌ایکس که متعلق به ایلان ماسک در ارائه موشک‌های کم هزینه برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار نزدیک زمین است.

این استارتاپ در اوایل سال جاری شروع به ساخت یک موشک به نام اسپکتروم (Spectrum) کرد که از فناوری چاپ سه بعدی و اتوماسیون برای کاهش هزینه‌های تولید در آن استفاده می‌شود.

مشخصات حامل ماهواره پروژه ایسار ایرواسپیس

 این وسیله پرتابی یک سیستم دو مرحله‌ای است که برای بهینه‌سازی استقرار ماهواره‌های آینده طراحی شده است. این موشک می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند و از یک موشک مرحله دوم چند احتراقی استفاده می‌کند تا محموله‌های برای ارتفاع بالا را به مسیر نهایی مداری خود برساند.

برند پورشه- ماشین پورشه - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

برند پورشه- ماشین پورشه – اخبار برندها – اقیانوس آبی خبر

به صورت کلی این استارتاپ فضایی متعلق به برند پورشه به عنوان رقیبی مهم برای برند اسپیس‌ایکس و برند بلو اوریجین است که ارزش بررسی را دارد. در سه سالی که از تأسیس آن می‌گذرد، ایسار تنها ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرده است که مقدار زیادی نیست. این شرکت همچنین هنوز هیچ ماهواره‌ای را به فضا پرتاب نکرده است که این بدان معناست که اگر هم اکنون از هم بپاشد، هیچ نتیجه‌ای نداشته است. اما هنوز در مورد آن خوش بینی وجود دارد.

ایسار اولین شرکت اروپایی بود که در ماه مه سال جاری با آژانس فضایی اروپا (ESA) قرارداد امضا کرد و ۱۳ میلیون دلار از دولت آلمان برای انتقال دو ماهواره به مدار نزدیک زمین دریافت کرد. این شرکت همچنین قصد دارد روزی موشک‌های قابل استفاده مجدد طراحی کند.

برند پورشه- ماشین پرنده پورشه - اخبار برندها - اقیانوس آبی خبر

برند پورشه- ماشین پرنده پورشه – اخبار برندها – اقیانوس آبی خبر

“لوتز مسکه” مدیر اجرایی برند پورشه می‌گوید: ما متقاعد شده‌ایم که دسترسی مقرون به صرفه و منعطف به فضا یک عامل کلیدی برای نوآوری در صنایع سنتی و همچنین فناوری‌ها و مدل‌های تجاری جدید خواهد بود. بدیهی است که تمرکز پورشه روی صنعت خودروسازی است، اما با افزایش روز افزون قطعات الکترونیکی و نرم افزاری جدید در خودروها، داشتن نرم افزارها و سخت افزارهای پیشرفته که در صنعت فضایی توسعه داده شده‌اند، می‌تواند به عنوان یک مزیت مهم در بازار رقابتی خودرو به شمار آید.

وی افزود: علاوه بر این، اگر برند پورشه سیستم‌های ماهواره‌ای GPS خود را بدست آورد، به معنای دسترسی مستقیم به داده‌های موقعیت مکانی است که نه تنها جذابیت پیوستن به باشگاه مالکان این برند را افزایش می‌دهد، بلکه به عنوان یک سرویس اختصاصی خواهد بود که این شرکت می‌تواند به دیگران اجاره دهد.

World of Words

دیدگاه ها بسته شده اند.