اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-پیش‌فروش-ایران خودرو-سایپا

شورای رقابت مصوبه تازه‌ای برای پیش‌فروش خودروهای برند سایپا و برند ایران خودرو اعلام کرد

براساس مصوبه‌ جدید شورای رقابت، مبلغ پیش‌پرداخت باید به‌عنوان نسبتی از قیمت فعلی خودرو برای خریدار در نظر گرفته شود تا هنگام تحویل از برندهای سایپا و ایران خودرو، به همان نسبت از قیمت نهایی خودرو کم شود.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|شورای رقابت، در جلسه ۴۷۳ این شورا مورخ ۱۱ مردادماه درباره پیش‌فروش خودرو بررسی لازم انجام و مصوبه‌ای به شرح ذیل ابلاغ شد.

به نقل از شورای رقابت، اعضای شورای رقابت درباره نحوه اقدام خودروسازان در موضوع پیش‌فروش خودرو به استناد ماده ۵۸ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با اکثریت آراء مقرر کردند چنانچه مراجع ذی‌صلاح درباره خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا با پیش‌فروش خودرو موافقت کنند، به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت‌نام (در مقایسه‌ با قیمت کارخانه) پرداخت کرده است.

اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-پیش‌فروش-ایران خودرو-سایپا

اقیانوس آبی خبر-اخبار برندها-پیش‌فروش-ایران خودرو-سایپا

 در این صورت، سهمی از خودرو که پیش‌پرداخت آن قبلا انجام شده است، مشمول هیچ‌گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفا بقیه سهم باقی‌مانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود. بدیهی است خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده است، حق پیش‌فروش نخواهند داشت.

برپایه این مصوبه، برند سایپا و برند ایران خودرو در خصوص خودروهایی که قیمت آن تعیین نشده حق پیش فروش نخواهند داشت.

بر این اساس، افرادی که در پیش‌فروش خودرو با موعد تحویل بیش از سه ماه شرکت کرده باشند، عملا کسری از مبلغ نهایی را پرداخته‌اند. به‌عنوان مثال، اگر پیش‌پرداخت در زمان ثبت‌نام ۳۰ درصد از قیمت فعلی خودرو باشد، زمان تحویل هم ۳۰ درصد از قیمت نهایی خودرو محسوب خواهد شد.

آخرین بار 13 اردیبهشت ماه امسال طبق مصوبه شورای رقابت، قیمت محصولات برند ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و خودروهای برند سایپا به طور میانگین ۸.۹ درصد افزایش یافت.

World of Words

منبع: ایرنا


دیدگاه ها بسته شده اند.