اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند وینگ-برند آلفابت

برند آلفابت پهپادهای خود را به پیک دوران قرنطینه تبدیل کرد

برند آلفابت در دوران قرنطینه، پهپادهای خود را برای ارسال کالاهای گوناگون به خانه مشتریان به کار گرفته است.

اقیانوس آبی خبر اخبار برندها|به نقل از فست‌کمپانی، ساکنان شهر لوگان در نزدیکی بریزبن می‌توانند همه چیز از قهوه و مرغ سرخ‌شده گرفته تا تجهیزات سخت‌افزاری را به واسطه پهپادها جلوی در خانه خود تحویل بگیرند.

مردم ساکن این شهر ۳۰۰ هزار نفری طی هشت ماه گذشته، بیش از ۵۰ هزار مورد ارسال با پهپادهای شرکت وینگ (Wing) داشته‌اند که زیرمجموعه برند آلفابت (Alphabet) به شمار می‌رود. وینگ در نظر دارد که آمار ارسال را تا چند روز آینده به ۱۰۰ هزار مورد برساند.

شرکت وینگ گزارش داده که در نخستین هفته ماه اوت، بیش از ۴۵۰۰ مورد تحویل با پهپاد در شهر لوگان داشته و خدمات آن در هر ۳۰ ثانیه در حال اجرا بوده است. به گفته وینگ، خدمات خودکار این شرکت، بهترین هواپیما و مسیر را براساس سفارش مشتریان و محل زندگی آن‌ها انتخاب می‌کند. مشتریان می‌توانند پهپادها را با کمک تلفن همراه خود ردیابی کنند. پهپاد پس از رسیدن به مسیر، بسته‌ها را با کمک یک ریسمان به پایین می‌فرستد.

سفارش‌های ارسال‌شده به لوگان تاکنون بیش از ۱۰ هزار فنجان قهوه تازه، ۱۷۰۰ بسته میان وعده برای خانواده‌هایی که در قرنطینه بوده‌اند و بیش از ۱۲۰۰ غذای گرم مانند مرغ سرخ‌شده را شامل می‌شوند. روزنامه کانبرا تایمز (The Canberra Times) اخیرا گزارش داده است که خدمات پهپادها به خاطر قرنطینه کنونی مربوط به کووید-۱۹ افزایش یافته و از پنج روز به هفت روز در هفته رسیده است.

اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر- برند وینگ-برند آلفابت

برند آلفابت در آمریکا به نخستین اپراتور پهپاد تبدیل شد که توانست تاییدیه اداره هوانوردی فدرال (FAA) را در سال ۲۰۱۹ دریافت کند. این شرکت که برخی از خدمات تحویل تجاری را نیز در شهر کریستینبورگ ایالت ویرجینیا ارائه می‌دهد، سال گذشته در سرخط اخبار قرار گرفت و به خاطر همه‌گیری کووید-۱۹، به کتاب‌داران کمک کرد تا کتاب‌ها را در خانه به دانش‌آموزان تحویل دهند.

شرکت‌های دیگر از جمله یوپی‌اس (UPS) و آمازون (Amazon) نیز در تحویل دادن خدمات با پهپاد تلاش کرده‌اند؛ اگرچه اخیرا گزارش شده است که آمازون، عملیات مربوط به پهپادهای خود را در انگلستان کاهش می‌دهد. براساس این گزارش، آمازون در تلاش برای فرود پهپادهای خود با چالش‌هایی روبرو شده است. جف بزوس (Jeff Bezos)، مدیرعامل آمازون، سال‌هاست که تحویل بار به خانه با کمک پهپادها را وعده می‌دهد.

خدمات تحویل با پهپاد در مناطق پرجمعیت به طور کلی با موانع ایمنی و نظارتی روبرو است و مقامات و مشتریان در مورد خطر تصادف، محتاط هستند. غول حمل و نقل (DHL) اخیرا پروژه تحویل با پهپادParcelcopter  خود را لغو کرد.

به نظر می‌رسد که این چالش‌ها تاکنون مانع وینگ نشده‌اند. وینگ در بیانیه خود اشاره کرده که شهر لوگان از نظر اندازه با نیواورلئان، فلورانس و منچستر قابل مقایسه است. این بیانیه نشان می‌دهد که سایر شهرها با اندازه مشابه یا حتی بزرگ‌تر نیز به زودی شاهد تحویل با پهپاد خواهند بود.

به گفته این شرکت، موفقیت لوگان در آینده‌ای نه چندان دور در سایر شهرها نیز تکرار خواهد شد و طی آن، خدمات مشابه با حجم زیاد، به واسطه پهپاد در شهرهای مشابه و حتی بزرگ‌تر در سراسر جهان ارائه می‌شوند.

World of Words

منبع: ایسنا


دیدگاه ها بسته شده اند.