Red dot winner 2021-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

مایکروسافت FlowSpace Pod برنده جایزه بهترین طراحی در Red Dot 2021 شد

مایکروسافت FlowSpace Pod برنده جایزه بهترین طراحی در Red Dot 2021 شد

مایکروسافت FlowSpace Pod جایزه بهترین طراحی در رویداد Red Dot سال ۲۰۲۱ را کسب کرد. بخش Microsoft Office Envisioning Team اخیراً محصولی با نام FlowSpace Pod  طراحی کرده است که نقش محل کار هیبریدی را ایفا می‌کند و به کارمندان امکان می‌دهد که زمانشان را بین کار انفرادی و کار در اداره به همراه همکاران تقسیم کنند.


اقیانوس آبی خبر- اخبار برندها|هدف مایکروسافت FlowSpace Pod این است که شرایطی برای کارکنان فراهم کند تا در زمان حضور در محیط شرکت، علاوه بر حفظ ارتباطات فیزیکی با سایر همکاران، بتوانند در صورت نیاز فضای کار اختصاصی و انفرادی داشته باشند و تمرکز خود را برای کارهای عمیق افزایش دهند. این اتاقک جذاب طراحی مدرن و مینیمالی دارد و کارمند را کامل محصور نمی‌کند؛ اما به‌گونه‌ای طراحی شده است که به دیگران نشان می‌دهد چه زمانی کاربر تمایل ندارد کسی مزاحمش شود و مشغول انجام کار مهمی است که به تمرکز کامل نیاز دارد.

جزییات طراحی

مایکروسافت FlowSpace با پارچه درجه‌یک پوشانده و با نور پس‌زمینه LED رنگارنگ تزیین شده است. این فضای کار انفرادی صندلی ارگونومیکی دارد که مناسب محیط‌های کاری طراحی شده است و نمایشگر بزرگ و لمسی آن در حالت‌های مختلفی می‌چرخد و می‌تواند نقش میز کار بزرگ و پر از کاغذ را ایفا کند.

از آنجا که پاندمی کووید ۱۹ همچنان فراز و نشیب دارد و قصد واپس نشینی ندارد، بازگشت به محیط‌های کاری و اداره‌ها همچنان به تعویق می‌افتد؛ بنابراین، اتاقک مایکروسافت FlowSpace Pod را می‌توان برای استفاده در منزل نیز در نظر گرفت؛ زیرا می‌تواند محیط کار را از محیط زندگی جدا کند.

اجازه دورکاری

همچنین مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که به کارمندان بیشتری اجازه دورکاری دائمی می‌دهد. درحالی‌که تعداد زیادی از کارکنان این شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا از خانه‌های خود کار می‌کنند، مایکروسافت راهنمایی به نام «محل کار ترکیبی» را رونمایی کرده است. دفاتر ایالات‌متحده آمریکا می‌توانند پس از بازگشایی با استفاده از مطالب ارائه‌شده در این راهنما، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری داشته باشند. خبرگزاری Verge راهنمای داخلی مایکروسافت را دریافت و در آخرین مقاله خود، به برنامه‌های کار انعطاف‌پذیر آن اشاره کرده است.

FlowSpace Pod -اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سیاست ردموندی‌ها

ردموندی‌ها به کارکنان خود اجازه می‌دهد حدود ۵۰ درصد وظایف هفته کاری خود را آزادانه از خانه انجام دهند. حتی مدیران می‌توانند دورکاری کارمندان بخش خود را دائماً تأیید کنند. کارکنانی که گزینه کار از راه دور دائمی را انتخاب می‌کنند، فضای اداری اختصاصی خود را به این شرکت باز می‌گردانند؛ اما هنوز می‌توانند از بخش‌هایی در دفاتر مایکروسافت استفاده کنند. بعضی از کارمندان این شرکت می‌توانند با تأییدیه مایکروسافت، در داخل کشور جابه‌جا شوند و حتی برای مدتی به کشور دیگری سفر و دورکاری کنند.

برنامه کاری منعطف

مایکروسافت ماه‌ها پس از اینکه به کارمندانش اعلام کرد دفاتر واقع در ایالات‌متحده آمریکا تا ژانویه سال ۲۰۲۱ بازگشایی نمی‌شوند، برنامه کاری منعطف خود را اجرایی کرد. مایکروسافت پس از همه‌گیرشدن بیماری کرونا در سراسر سیاتل و آمریکا، از ماه مارس به کارمندان خود اجازه دورکاری می‌دهد. البته ازآنجاکه ویروس کرونا مسئله بسیار جدی است، این شرکت در اجرای این سیاست تنها نیست. فیسبوک اکنون ده‌هاهزار شغل را به سمت دورکاری سوق داده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، به یکی از خبرگزاری‌های فناوری اعلام کرده است که در پنج تا ده سال آینده حداکثر نیمی از کارمندان می‌توانند دورکاری کنند.

World of Words

منبع: mspoweruser


دیدگاه ها بسته شده اند.