وینتور-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

آنا وینتور؛ نام آشنای دنیای مد

آنا وینتور؛ نام آشنای دنیای مد

آیا شما هم از علاقه‌مندان دنیای مد و فشن هستید؟ اگر پاسختان بله است، پس قطعاً حداقل یک بار نام آنا وینتور به گوشتان خورده است. آنا وینتور، چهره برجسته صنعت فشن تا به امروز الهام بخش بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه بوده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را با این شخص سرشناس و بزرگ مجله ووگ آشنا کنیم.


اقیانوس آبی خبر – اخبار برندها|آنا وینتور (Dame Anna Wintour) در سوم نوامبر ۱۹۴۹ در انگلستان چشم به جهان گشود. پدر او اصالتاً انگلیسی است و مادرش اصالتی آمریکایی دارد. پدر آنا، چارلز وینتور (Charles Vere Wintour) سردبیر مجله (Evening Standard) بود و از این طریق تأثیر زیادی در آینده شغلی آنا داشت. آنا همچنین سه برادر و یک خواهر دارد که بزرگ‌ترین برادر خود را در سانحه رانندگی از دست داده است. یکی دیگر از برادران او یعنی پاتریک وینتور (Patrick Wintour)  از جمله دبیران سیاسی روزنامه گاردین است.

عینک آفتابی بزرگ

اکثر افراد با شنیدن نام آنا وینتور، تصویری از او با عینک آفتابی بزرگ شنل و مدل موی باب کوتاه را تجسم می‌کنند. آنا وینتور در این مورد می‌گوید، داشتن عینک باعث پنهان کردن خستگی، احساسات و افکارش می‌شود. او همچنین به دلیل مشغله کاری و تنبلی از تغییر مدل موهای خود دوری می‌کند. این دو ویژگی عینک و مدل مو، اکنون به بخشی از شخصیت آنا وینتور تبدیل شده‌اند.

شروع زندگی حرفه‌ای آنا وینتور

آنا وینتور در سال ۱۹۶۹ یعنی زمانی که تنها هفده سال داشت، از دانشگاه انصراف داد. ۴ سال بعد او به عنوان دستیار مجله (Harper’s & Queen) کار خود را در حوزه فشن آغاز کرد. در طول سال‌ها، او پله‌های ترقی را طی کرد و برای کار در نشریات، در رفت و آمد بین نیویورک و لندن بود. در سال ۱۹۷۶ او به نیویورک نقل مکان کرد و به عنوان مدنویس در مجله هارپر بازار مشغول به کار شد. وینتور در حالی که فقط ۲۰ سال داشت، هارپر را برای کار در ویوا (Viva) ترک کرد. در آنجا آنا وینتور برای اولین بار به عنوان سردبیر و مدیری سطح بالا کار خود را آغاز کرد.

ویراستار

پس از کار و توقف کوتاهی در نشریه ساوی (Savvy)؛ جایی که او دوباره به عنوان ویراستار مد مجله مشغول به کار بود، وینتور در سال ۱۹۸۱ در مجله نیویورک مشغول به کار شد. از همان ابتدای کار، وینتور سبک و استایل خاص خود را رونمایی کرد. او حتی میز شخصی خود را به دفتر کارش آورد.

شروع کار حرفه‌ای وینتور در ووگ انگلستان و آمریکا

در سال ۱۹۸۶، یعنی دو سال پس از ازدواج وینتور با دیوید شفر، روانپزشک اهل آفریقای جنوبی، وینتور به عنوان سردبیر مجله ووگ انگلستان، به لندن بازگشت.‌ کار در مجله ووگ با انتقادهای زیاد و تحولات بنیادین همراه بود. قدم بزرگ بعدی وینتور در سال ۱۹۸۷ و برای انتشار دیگری از کنده‌نست (Condé Nast) به نام Home and Garden اتفاق افتاد. در آن زمان وینتور عنوان نشریه را مختصراً به HG تغییر داد و نزدیک به دو میلیون دلار از درآمد را که مربوط به عکاسی و تبلیغات بود، رد کرد. نارضایتی‌ها در مورد این تغییرات به سرعت آشکار شد، اما روسای کنده‌نست از این تصمیم طرفداری کردند. این تصمیمات پس از چندین ماه اثر مثبت خود را نشان دادند.

مراسم مت گالا-اخبار برندها-اقیانوس آبی خبر

سردبیر ووگ آمریکا

اقامت وینتور در HG دیری نپایید. سرانجام در سال ۱۹۸۸، وینتور به عنوان سردبیر ووگ آمریکا به نیویورک بازگشت. در ووگ آمریکا نیز، وینتور تحولات عظیمی به وجود آورد. او در کاور مجله ووگ تغییرات اساسی اعمال کرد. این تغییرات به قدری بودند که کارکنان ووگ فکر می‌کردند کاور اشتباهی برایشان فرستاده شده است. وینتور همچنین برای نخستین بار هنرمندان و سلبریتی‌ها را از کاور مجله حذف و شلوار جین بر تن مدل‌ها کرد. این تحولات عظیم، مجله ووگ را از رکود نجات داد. پیشرفت و توانایی‌های آنا وینتور سبب شد کنده‌نست ریاست تمامی نسخه‌های ووگ را به او بسپارد. این گونه آنا وینتور به ملکه مجله ووگ و صنعت فشن تبدیل شد. وینتور در سه دهه سلطنت خود در این مجله، تعداد زیادی نسخه بزرگ از مجلات را تولید کرد. به عنوان مثال، نسخه سپتامبر ۲۰۰۴ دارای ۸۳۲ صفحه بود که این بیشترین تعداد صفحه برای یک جمله ماهانه است.

آنا وینتور و مراسم مت گالا

مت گالا از جمله مراسم‌های سالانه، با هدف جمع آوری کمک‌های مالی و خیریه برای انستیتو طراحی لباس است. این مراسم هر سال در موزه هنر متروپولیتن نیویورک برگزار می‌شود. مت گالا نخستین بار در سال ۱۹۴۸ برگزار شد و ایده اولیه آن متعلق به الینور لمبرت است. دایانا وریلند سردبیر سابق ووگ، از سال ۱۹۷۳ مت گالا را به یک رویداد لوکس و پر فروش تبدیل کرده است. این مراسم در اولین دوشنبه ماه مه هر سال با حضور هنرمندان، ثروتمندان و سلبریتی‌ها برگزار می‌شود. مهمانان این جشن خیریه توسط آنا وینتور انتخاب و تأیید می‌شوند. شرکت کنندگان و مهمانان انتخاب شده توسط وینتور، با لباس و تزئینات مرتبط با تم تعیین شده در هر سال، در فرش قرمز این مراسم بزرگ حضور می‌یابند.

تاثیرگذارترین

از آنا وینتور می‌توان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد دنیای مد و فشن یاد کرد. آشنایی با سرگذشت این افراد بزرگ، می‌تواند بسیار انگیزه دهنده باشد. امیدواریم با نگارش این مطلب، شما را با این ملکه سخت‌کوش ووگ آشنا کرده باشیم.

World of Words

منبع: bornosmode


دیدگاه ها بسته شده اند.